• Lina1990

December bebis 2013

Åh hoppas hoppas hoppas då... Hur långt gången e du repan? 37+2 här idag och inga andra symptom mer än toabesöken men man hoppas ju ändå

• Lina1990

Sarak: brösten ser ut att göra ont annars skulle jag bli glad om min kropp kunde se ut så efter förlossningen! Magen kommer dra ihop sig, själv har jag bristningar över hela magen på bredden och upp till ca tio cm ovanför naveln så jag kommer inte vara vacker när lille är ute. Men det kommer vara värt det och kommer bli bättre med tiden.

• Lina1990

Vi skrev tillsammans med barnmorskan :) skrev att jag inte vill ha praktikanter med, lavemang om de hinns med, inga kvaddlar, rädd för att spricka och gärna stöd till sambon o visa hur han kan massera oså för att hjälpa mig :) ikväll har vi satt ihop o bäddat spjälsängen och satt i babyskydd o bas i bilen så nu är allt klart :)

• Lina1990

Kul att du fick hjälp av student, kan självklart vara bra de vill ju verkligen göra sitt bästa :) men jag vill absolut inte ha ngn student vill inte ha mer folk än nödvändigt i rummet, vill inte att det diskuteras o "visas" på mig och vet en förlossning där studenten fick sy efteråt åt det blev inte bra alls.

• Lina1990

Får också värkar när jag blir kissnödig, speciellt på natten! Då kan jag knappt vända mig i sängen och måste ta tag i saker på väg till toan. På dagarna känner jag mig nästan fullt rörlig. Fjärde dagen med dålig mage 3-5 toabesök med nr 2 per dag. Hoppas så att det skall vara att kroppen laxerar sig inför förlossningen! Men kanske är att hoppas på för mkt 37+4 idag och första barnet så lär väl gå över.

• Lina1990

Jessiex: det var det hon skrev hehe håller tummarna att den vill komma ut lite tidigare ^^ det brukar gå i släkten lite med va? Om tex mamma o mormor födde tidigare så e de större chans att man själv gör det? Fast de födde på dagen och gick över lite så hoppas de inte stämmer :p

• Lina1990

Tror ni det kanske kan vara på gång snart för mig? Vart dålig i magen och vart på toa mkt i fyra dagar, inatt gick slemproppen och haft molande värk som känns som mensvärk och bajsnödig samtidigt ett par ggr under natten. 37+6

• Lina1990

Misskaos: är första barnet så jag har ingen aning läste på ett ställe att man brukar föda en vecka efter slemproppen gått o på en annan sida att de tar flera veckor. Men har ju lite mer tecken som kanske kan betyda att det kan va inom en vecka då? har vart så inställd på att gå över.

• Lina1990

Tuttiluttan: så har det blivit för mig med när man frågat nått eller så ibland, tror som misskaos skrev att de försvinner i mängden kommer ju massa inlägg på en gång ibland

Svar på tråden December bebis 2013