• Jis

December bebis 2013

Hej tjejer, här är en till som vill att bebisen ska komma NUUU. Jag är så otålig så det finns inte BF är den 15/12 ,men hoppas bli igångsatt den 3-4 december. Jag är diabetiker och vi har en tendens att få stora barn. Min son föddes i 39+1 och vägade 4590 gram och var 54 lång, vill inte gå igenom det igen. Nu hoppas jag att läkarna lyssnar på mig.

• Jis

Jag ligger på bb, vattnet gick ikväll. Får ligga kvar för observation inatt, kommer d inte igång av sig själv blir jag igångsatt imorgon.

• Jis

18.55 föddes hon, med mörkt hår. Ingen eda hanns med. Fy fan!

Nu ligger hon på neo pga lågt blodsocker

• Jis

Jag önskar att jag hade hunnit få epidural, men det hanns inte med. Jag öppnade mig 8.5 cm på 1 timme...sen vart det 5 krystvärkar sen kom hon ut. Att föra utan smärtlindring är fan det värsta jag  varit med om. Helt galet. Trodde hela jag skulle spricka, men blev det inte så utan det vart 3 stygn. 
    Fast det värsta av allt var att Stella hade lågt blodsocker så vi har legat 8 dagar på neonatalavldeningen på Sös, först 4 dagar i akutrummet, sen fick vi eget rum. Jag har varit där hela tiden meddans min man varit där mellan 9-15 för att sedan hämta storebror och vara hemma med honom.
    Igårkväll blev vi utskriva, så himla skönt att komma hem och påbörja livet som en riktig familj.

• Jis

Vi har haft massa problem med amningen, Stella blev sondmatad på neo och det är först nu (1 vecka efter hon skrevs ut) hon vill ta bröstet. men jag har löst det så att hon får amma hur mkt hon vill (finns inte så mkt dock) och sedan får hon ersättning. Jag är glad för att hon får lite av min bröstmjölk iaf.  Jag trodde att amningen inte skulle vara ett problem alls, men där bedrog jag mig. Suck!

Corky: har du testat med amningsnapp? Vi började så när hon inte ville ta bröstet och det funkade bra.

• Jis

Mouri, åk dit imorgon om du är orolig!

Min lill-skrutta är tre v idag och hon ligger fortfarande 100 gram under sin födelsevikt. Då ammas hon så mkt som det går (typ, 5-10 min per bröst) å sen får hon ersättning. Hon kissar dock mkt, för att inte tala om hur mkt hon bajsar, typ 5-7 ggr om dagen!

Bvc var lite små bekymrade över vikten!

• Jis

Det här är Stella tre veckor m storebror Waldemar 2 år! Så fina!

• Jis

Jag får inte ordning på amningen, hon blir arg å fäktas å tar inte bröstet, varje amning blir en kamp. Jag blir frustrerad för att jag vet att hon kan! Nu måste jag muta henne m ersättning å sen "köra" in bröstet i munnen på henne. Känns sådär. Inser att jag dessutom har lite mjök då jag efter 8h. Bara har liiiite spända bröst...suck!

• Jis

Åh, det där m att inte hinna m storebror känns igen, min stora kille fyllde precis 2 år och vill visa allt å leka med lego på golvet. Å där sitter jag å ger lillasyster mat. Känns väldigt jobbigt.

Svar på tråden December bebis 2013