December bebis 2013
Cornelia, hon har massor av hår! Super fint.
Cornelia, hon har massor av hår! Super fint.
Ikväll är första kvällen på 4 veckor som Stella inte skrek. Det vi ändrade på idag var att hon har fått mat var tredje timme oavsett om hon sovit eller inte, sen har hon fått Sempers Lemolac nu i två dagar, samma med Minifom Hon ligger även på sidan i sitt babynest och det verkar funka. Så himla skönt.
Om gårdagen var bra utan ont i magen för Stella så har dagen varit ett skrik-maraton. Jag tycker så synd om henne, kör med massage, Lemolac och Minifom men inget verkar hjälpa. Stackars liten. Jag känner att jag börjar tappa det oxå. Jag vill bara njuta, men det går inte nu känner jag.
Min man åker till London om 2 veckor, han stannar i 3 dagar, redan nu har jag ångest hur jag ska klara livet med två barn. Jag är så imponerad av dig Moruri att du klarar detta själv.
I Sthlm får man ha barn nr 2 i 30 timmar/veckan. Eftersom Stella blev sjuk och låg på neo får vi ha storebror på heltid så länge vi vill. Väldigt lyxigt och skönt att kunna hämta honom tidigare om man vill osv. Å skönt att slippa stress.
Vart bor alla?
Det är ju så viktigt för barnet att ha kontinuitet känner jag. Att W får hänga på fsk m sina kompisar och få 100% uppmärksamhet av pedagogerna än att vara m mig som måste pilla m lillasyster hela tiden.
Ploppa, Stella ler inte heller, 7 veckor imorgon (dock 3 v för tidigt född så 4 veckor).
Idag log Stella, gud så glad jag blev. Lill-skruttan
Jag ska på efterkontroll på måndag, då har det gått 7.5 veckor.
Idag var det besök på BVC, Stella är 7 veckor och väger 4930 gram och är 57.5 cm lång. Följer sin kurva fint. Skönt.
Så söt Bild och bebis såklart Fia funderar :)
Minifom funkar här med, från 2 timmars kvälls gråt/skrik till max 30 min! Hurra.