December bebis 2013
Vi kör med Sempers magdroppar, tycker de funkar bra på Stella. Fast hon har fortfarande ont i magen då å då. Drar upp benen och blir ledsen ska man testa Minifom? Eller?
Vi kör med Sempers magdroppar, tycker de funkar bra på Stella. Fast hon har fortfarande ont i magen då å då. Drar upp benen och blir ledsen ska man testa Minifom? Eller?
Stort stort grattis. Lisen var lika ståtlig som min Stella, bra där
Tuttiluttan, jag hade samm med storebror och m Stella. Min mjölk gjorde dom inte mätta. Fick ge ersättning och då blev dom mätta och nöjda. Med Walle så tyckte jag d var så hemskt att inte kunna mätta mitt barn m min mat, men nu så inser jag att det var ok. Han blev mätt och glad och jag kunde släppa stressen över amningen. Att ta beslutet att sluta m amningen igår med Stella kändes ok, hon blir inte mätt och blir arg å vill inte ta bröstet. Å jag känner att sålänge hon går upp i vikt (fick påbackning på bvc sist, hon går upp för dåligt!) och mår bra så kör vi vidare på ersättning. Vad jag vill säga är: hellre en glad mamma å bebis med ersättning än en hungrig bebis å stressad mamma som försöker amma. Kram!
Jag gick ner 27 kilo mellan barnen med hjälp av Itrim, höll vikten ett år tills jag blev gravld igen. Gick upp 21 kilo denna graviditet, gick ner 15 på engång, sen nu över jul har jag gått upp 2-3 kilo, så nu efter nyår blir det nya tag! Träning och bra mat ska få ner mig till 67 kilo igen!
Ang rosa, jag har köpt massa rosa (och andra färger) kläder till Stella, det är roligt att få köpa det. Idag har hon denna fina färgglada bodyn på sig!
Gott nytt år från Stella!
Äntligen har Stella gått upp i vikt, vägde 4220 gram för 2 veckor sedan och var 55 lång, nu idag 56.5 cm och 4580 gram! Hurra!
Ang bebistid, jag kan bara hålla med er som inte riktigt gillar spädbarnstiden, jag gillar när de blir ett par månader så det blir lite rutiner osv.
S sover från 20-tiden fram till 23, sen äta, sover igen och äter vid 02-tiden, sen vid 05 typ! Vi delar på nätterna jag och min man, men när han börjar jobba så har jag sagt att han kan sova i gästrummet för att få sova. Sen lämnar han storebror på fsk och jag hämtar. Bävar lite tills på tisdag..
min lilla skrutta har så ont i magen på kvällen, spänner sig och håller på. Det håller i allt från 30 min till flera timmar. Ammar henne inte utan ge NAN, någon som har testat att ge sitt barn Minifom droppar? Hon får Sempers magdroppar nu. Finns det någon "mildare" ersättning?
Jag köpte Lemolac och minifom idag, samt har masserat , hoppas det kommer hjälpa. Man känner sig så maktlös.
Tack för tips.
Åh så fina barn ni har.
God morgon säger min Stella 6 veckor