• Plopps80

December bebis 2013

FiaFunderar skrev 2014-03-03 11:49:46 följande:
    Lisen är som sagt 9 veckor nu och hon har börjat sträcka sig efter saker och greppa tag. Varje gång vi lägger henne på skötbordet så sträcker hon sig efter figurerna som vi hängt där ovanför henne. Känns tidigt men det kanske det inte är? Greppar era små gullegryn ännu?

Det är tidigt. Ludde är 3 mån minns inte hur många veckor 14 kanske och han greppar saker nu. Han upptäckte sina händer förra veckan.
  • Plopps80

Undrar om flickor är tidigare än pojkar. Många säger det och med mina barn stämmer det. Ludwig är senare än dottern var.

• Plopps80

Ludde är jobbigast i världen att amma. Drar mig för det. Han är sååå stressad vid bröstet. Hetsäter och släpper och spänner sig. Vet inte vad han sysslar med. Sjukt jobbigt!!! Har fruktansvärt ont i brösten. När han äter på natten/tidig morgon äter han i sömnen och då är han lugn. Står bara ut fast jag inte fattar hur. Ska snart börja med smakpotioner och hoppas han ska få upp ögonen för gröt och banan så man kan minska på amningen.

• Plopps80

Har fått jätteont i bröstet igen då Ludde strulat vid amningen. Kommer nog snart lägga ner detta. Idag ska jag på föreläsning på BVC om sömn med två underbara personer. Ska bli så kul att prata med andra och höra vad de har att säga.

• Plopps80
    Jis skrev 2014-03-04 10:02:13 följande:
    Ni som har fler än ett barn, hr ni fått en föräldrargrupp? Jag har inte blivit kallad på någon, vilket är lite tråkigt.

Nej här får man bara det med första barnet vilket är riktigt dåligt. Är det någon gång man behöver det så är det ju när man har fler barn! Har tagit upp detta på BVC.
    sarak skrev 2014-03-04 10:06:56 följande:
    Visst tog hran flaska? Du kan ju delamma, typ bara kväll, natt och morgon och ge ersättning dagtid om han är bökig. Åh vad jag hoppas att Rasmus ammar snällt snart igen. Jag hade ju tänkt helamma 6 månader då det funkat så himla bra. Tänkt att jag ska ta det lugnt med smakisar och så. Han har ammat minst varannan timme hela natten. Tar igen det han inte har tid att amma på dagen tror jag. Har inte gått att amma nu på morgonen, gick nyss runt och ammade, då gick det bra. S

Min dotter har aldrig hållit på så här. Henne ammade jag 6 mån inga problem. Tyvärr har Ludde börjar strula vid flaskan det senaste. Skriker sig blå och vägrar ta den. Djup suck. Kommer fort som fan lära honom äta gröt ha ha. Sa till BVC sköterskan att jag inte kommer köra med smaksensationer utan kommer stenhårt gå in för att konkurrera ut amningen med gröt. Hon bara skrattade. Vet hur jag är
  • Plopps80

Min hund blev sån när dottern var liten. Det var oerhört tufft. Hon hade blivit multiallergisk mot allt i princip. Fick specialfoder och det var ju bra men när dottern började äta och det låg mat lite här och där på golvet blev hon sjuk och kräktes och hade diarre i flera dygn. Sov ingenting i perioder. Hoppas det går bra.

• Plopps80

Besviken på dagens information om sömn, inget man inte visste. Slöseri med tid. Jag var den enda som hade fler barn. För de med flesta barnet kanske det var mer intressant men för mig...nä gäsp...

• Plopps80

Ludwig är som förbytt. 4:e språnget är han inne i och jösses han är så gnällig och ledsen. Vill bara amma och sover oroligt. Han har tagit ett kliv i det mentala igen jösses vad det händer grejer. Han greppar saker men ganska omedvetet ännu. Tycker synd om honom då jag märker att han inte är tillfreds. En positiv sak är att han börjat däcka på kvällem vid 19:30-20. Han vill inte sova i sängen men från att vi fått gå runt med en klarvaken lite smågnällig pojke på kvällen sover han i knät eller på ett täcke i soffan. Melatonin börjar ju produceras mellan 3-4 mån. Det hormonet gör så man blir trött på kvöllen. Gillas Ha en riktigt bra dag miss Kaos. Ses på mån

• Plopps80

Varje gång Ludwig bajsar har det läckt. Först läckte det i ryggen och då bytte jag till större storlek. Då läckte det vid låren. Men jag sätter blöjan rätt hårt runt låren och ser till så ingen kant är vikt. Nu är det lite bättre. Sen bajsar han väldigt sällan numera. Han har inte bajsat sedan i söndags. När dottern var liten läckte blöjorna någon enstaka gång men nu är det ju katastrof. De måste ha blivit sämre!

• Plopps80
    moruri skrev 2014-03-07 16:38:13 följande:
    Idag har jag en förfärligt dålig dag. Känner inte för att varken vara mamma eller sambo. Inte riktigt känt såhär innan. Är så less på allt, att ständigt tänka på andra framför mig själv. Så får jag sådan grov ångest att jag tänker så. URK! Vill bara stoppa huvudet i sanden och bööööla. Känner mig som den sämsta mamman någonsin idag. En vän kommer strax hit, hoppas hon lyckas få tillbaka mig till normalt tillstånd.

Bra att du kan skriva om det. Låt känslorna komma och acceptera det du känner. Tänk tankarna fullt ut. Gråt en skvätt. Det kommer bli bättre. Känner så ibland jag med! I veckan har jag haft två riktigt dåliga dagar. Ena dagen tog sambon barnen och gick ut. Jag sov i 3 timmar. Jösses var som en ny människa. Sömnbrist, trötthet och brist på egen tid kan knäcka en.
    MissKaos skrev 2014-03-07 16:50:40 följande:
    Testar lidls blöjor. Tycker dom är bättre. Libero sitter sämst pampers bättre. Korsdra blöjorna kan hjälpa men det är ju det att dom inte kan ta hur stor volym som helst på hut kott tid som helst. Tyvärr...
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Blev inget bajsbad han bajsade idag och libero 3 tog det. Inget läkage. Massa bajs och nöjdare bebis. Har också hört att Lidl har bra blöjor. Kompisen köper de.
Svar på tråden December bebis 2013