December bebis 2013
Det är tidigt. Ludde är 3 mån minns inte hur många veckor 14 kanske och han greppar saker nu. Han upptäckte sina händer förra veckan.
Undrar om flickor är tidigare än pojkar. Många säger det och med mina barn stämmer det. Ludwig är senare än dottern var.
Ludde är jobbigast i världen att amma. Drar mig för det. Han är sååå stressad vid bröstet. Hetsäter och släpper och spänner sig. Vet inte vad han sysslar med. Sjukt jobbigt!!! Har fruktansvärt ont i brösten. När han äter på natten/tidig morgon äter han i sömnen och då är han lugn. Står bara ut fast jag inte fattar hur. Ska snart börja med smakpotioner och hoppas han ska få upp ögonen för gröt och banan så man kan minska på amningen.
Har fått jätteont i bröstet igen då Ludde strulat vid amningen. Kommer nog snart lägga ner detta. Idag ska jag på föreläsning på BVC om sömn med två underbara personer. Ska bli så kul att prata med andra och höra vad de har att säga.
Min hund blev sån när dottern var liten. Det var oerhört tufft. Hon hade blivit multiallergisk mot allt i princip. Fick specialfoder och det var ju bra men när dottern började äta och det låg mat lite här och där på golvet blev hon sjuk och kräktes och hade diarre i flera dygn. Sov ingenting i perioder. Hoppas det går bra.
Besviken på dagens information om sömn, inget man inte visste. Slöseri med tid. Jag var den enda som hade fler barn. För de med flesta barnet kanske det var mer intressant men för mig...nä gäsp...
Ludwig är som förbytt. 4:e språnget är han inne i och jösses han är så gnällig och ledsen. Vill bara amma och sover oroligt. Han har tagit ett kliv i det mentala igen jösses vad det händer grejer. Han greppar saker men ganska omedvetet ännu. Tycker synd om honom då jag märker att han inte är tillfreds. En positiv sak är att han börjat däcka på kvällem vid 19:30-20. Han vill inte sova i sängen men från att vi fått gå runt med en klarvaken lite smågnällig pojke på kvällen sover han i knät eller på ett täcke i soffan. Melatonin börjar ju produceras mellan 3-4 mån. Det hormonet gör så man blir trött på kvöllen. Gillas Ha en riktigt bra dag miss Kaos. Ses på mån
Varje gång Ludwig bajsar har det läckt. Först läckte det i ryggen och då bytte jag till större storlek. Då läckte det vid låren. Men jag sätter blöjan rätt hårt runt låren och ser till så ingen kant är vikt. Nu är det lite bättre. Sen bajsar han väldigt sällan numera. Han har inte bajsat sedan i söndags. När dottern var liten läckte blöjorna någon enstaka gång men nu är det ju katastrof. De måste ha blivit sämre!