• Plopps80

December bebis 2013

Irlais skrev 2014-03-12 09:06:46 följande:
    Åh fy plopps... Hur gör ni då, turas om om att gå upp så tidigt eller...? Går och lägger er 19? ???? Dagen fortsätter i bajsets tecken... Skötbädden totalt nerbajsad vid blöjbytet. Bebisen och hans kläder klarade sig dock från kladd, alltid något!

Vi har alltid haft varsin sovmorgon på helgen. Den som gått upp 05 har sedan gått och lagt sig vid 09 när den andre kommer upp. Kan säga att sedan vi fick henne har vi gått och lagt oss 22-23 som absolut senast på helgerna. Det har varit tufft faktiskt. Nu är hon snart 6 år och sitter framför tv:n när vi slummrar men man sover inte riktigt e man har ett vaket barn i huset.
    MissKaos skrev 2014-03-12 10:02:50 följande:
    ..inte min stora..han vaknar vid 7-8 o kollar gärna barntv i vår säng till 10 om han får..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Så det finns alltså hopp nä ställer in mig på åratal av kass sömn med tidiga mornar så får jag hellre bli glatt överraskad. Är det Elsa på Friskismattan? Kopia av Isak. Du måste skicka ditt kontonr oxå så jag kan betala molodressen
  • Plopps80

Runt 3 mån har de en period då de sliter och drar i brösten. Ludwig har nästan tagit livet av mina bröst det sista. Har haft sånna smärtor att det svartnat för ögonen när han ska amma pga att han slitit och dragit i vårtorna. Grät förra v när jag ammade. Denna veckan äter han fint och lugnt och brösten är läkta. Ringde amningsmott ang detta och det är en fas de går igenom. Hemskt. Man ska fortsätta amma som vanligt. Men det är lättare sagt än gjort.

• Plopps80

Ludde äter gröt varje dag. En tsk han blir 4 mån om 10 dagar. Repan stötta upp med lite ersättning om han inte verkar mätt. Äter han är han hungrig annars är det något annat. Har gjort ersättning till lude otaliga ggr då jag inte trott han blivit mätt på kvällen då han varit missnöjd. Men han har inte velat ha så det har varit något annat. Han har hållit på så länge. Nu är allt mkt bättre gällande amningen.

• Plopps80

Jag kör på med mat direkt. Runt 4 mån har barnen ett fönster öppet och är intresserat av mat. Kommer göra exakt som förra gången. Det blev bra! Rekommendationerna ändras hela tiden. 1 krm är för att man inte ska konkurrea ut amningen. Men det är just vad jag vill göra

• Plopps80

Jag kör inte på några kryddmått. Sånt fåneri varför ens bemöda sig att ge ungen ett kryddmått mat. Blir nästan irriterad. Dessa råd och rekommendationer. Man får gå efter lite sunt förnuft! Tänker ta chansen när "fönstret är öppet" och snart kommer Ludwig kunna äta en portion gröt hoppas jag. Idag fick han 2 tsk. Ökar upp lite

• Plopps80

Amningen funkar bra nu faktist, han är över strulperioden och mjölken flödar. Men jag har bara tänkt att amma max 6 månader och jag vill inte missa det intresset barnen visar för mat i 4 månaders åldern. Frågade min BVC sköterska varför de ändrat råden och det var för att inte konkurrera ut amningen. Man ska introducera gluten mesans man anmar och då är det perfekt att börja nu för mig som ska amma max 8 veckor till. Och det där med ett kryddmått förstår jag mig inte på. Det är ju ingenting då kan man lika gärna låta bli ja i min värld alltså... Min BVC sköterska vet att jag började med gröt till Ludde vid 3,5 mån. Hon bara skratta när jag sa det.

• Plopps80

När Filippa var bebis förespråkade man samsovning och tyckte inte man skulle stressa med egen säng. Nu är det helt tvärtom nu är det "livsfarligt" att samsova plötsligt. Om 5 år har de kommit fram till att det är farligt att sova i egen säng och då kanske man introducerar mat vid 3 månader

• Plopps80
    moruri skrev 2014-03-15 10:07:36 följande:
    Plopps! Precis såhär menade jag med diskussionen vi hade förut angående Bvc när du utryckte att varför inte lyssna på Bvc? :p Man tar in alla rekommendationer och råd man får sen går man igenom dom och väljer ut de som passar just för er familj! Mått illa igårkväll och imorse. Flashback på graviditetsillamående, nåde mig om jag skulle ha lyckats bli gravid igen! Aktivt sexliv men alltid kondom! Måste kolla upp det där med spiral och se vad man ska stoppa in.

Tänkte faktiskt på det fattar hur du menar nu. Aktivt sexliv hur hinner ni med två små? Ludde blir 4 mån om en vecka och här har vi inte ens hånglat efter förlossningen Ska försöka mig på det snart. Ludwig somnar ju tidigt om kvällarna nu. Inte lätt att ha sex när man ammar eller bär orolig bebis hela kvällarna. Efter dottern gjorde vi det efter 8 v. Ludde är 16 v nu. Uch.
Svar på tråden December bebis 2013