• Plopps80

December bebis 2013

MissKaos skrev 2014-03-15 12:15:45 följande:
    8v? Ojoj tog tid för oss. Men,ovi har tiden för oss. När vi blir pensionärer kan man ju hångla o sexa hela dagenn
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Hahaha ja jäklar vad det ska hånglas sen
  • Plopps80

Just nu njuter jag av livet! Älskar verkligen livet just nu! Ludwig blir 4 månader om en vecka och nu älskar jag bebislivet. Njuter varje dag. Allt är lättare. Han äter, sover och är bara allmänt glad och rolig. Han är rund och go och så söt att jag inte får nog. Han sover oftast oförskämt bra. Han har börjat somna tidigt på kvällarna. Jag och sambon har flera kvällar i rad kunnat sitta i soffan och prata ostört. Lyx! Amningen fungerar perfekt. Har överlevt känner jag. De första månaderna är inte roliga men nu väntar all utveckling och jag vet oftast vad Ludwig vill nu. Om han är hungrig eller trött. Sedan går allt upp och ner med sömn och kinkiga perioder. Livet med barn är aldrig bara enkelt men jag pustar ut och känner mig som en supermorsa just nu. Positiv med ork och energi Dotter är så underbar med sin lillebror han älskar henne och skrattar bara han ser henne.

• Plopps80

Babysim upplevde jag som dyrt och fruktansvärt stressigt. Vill inte vara negativ men tror ni får mysigare med 14 åringen om ni badar på egen hand. Man badar bara 20 minuter typ per gång och det kostar skjortan. Dessutom massa bebisar som ska ducha och ha på blöjor och som efteråt ska kläs. Mkt skrikande små. Vill bara vara snäll med detta

• Plopps80

Det tog ca 4 år innan jag var nöjd med kroppen efter dottern. När hon var 5 år var jag såå nöjd med mig själv och då blev jag gravid och la på mig 33 kg. Fan oxå. Skäms över mig själv. Både över min dåliga karaktär och hur jag ser ut nu.

• Plopps80

Nä det är ju så miss kaos. Man är hårdare mot sig själv och man vet ju hur man såg ut innan. Kan inte ha några kläder.

• Plopps80

Repan jag förstår dina känslor till 100%. Man får lov att känna så det är normalt. Inland undrar man ju varför man ens skaffade barn men det beror på frustration inte på brist av kärlek. Däremot tror jag inte unge herrn är redo för att nattas i sängen. Inte som du beskriver situationen. Risken är att han förknippar sängen med något negativt. Runt 3-4 mån börjar barnen bilda melatonin som gör att de blir jättetrötta på kvällen och sover längre pass. Ludwig har skrikit sig blå varje gång vi lagt honom i spjälsängem och då har jag tagit upp honom direkt. Man kan känna på barnet när det är redo att somna ensam och det kommer! Enl min BVC sköterska är det ingen ide att kämpa för mycket med nattning innan 4-6 mån eftersom de fortfarande byter rutiner ofta. Ludwig har sedan 1 vecka tillbaka somnat i vagnen kl 19:30-20. Sedan sover han där 3-6 timmar och kommer sedan över i min säng. Han är som en klubbad säl på kvällen plötsligt. Melatoninet har bildats! Han älskar sin vagn därför nattar jag honom i den. Antingen ammar jag och lägger ner honom sovande eller så lägger jag honom vaken och gungar vagnen 5-10 min. Detta skulle aldrig fungerat för bara 14 dagar sedan. Ludwig har varit väldigt orolig på kvällarna och har bara velat bli buren. Har inte ens kunnat lägga ifrån mig honom för toabesök. Men det började med att han blev tröttare på kvällen tidigare och tidigare. En kväll kunde han plötsligt sova bredvid mig på soffan. Nästa steg blev vagnen och sedan är ytterligare ett steg sängen. Jag tycket du ska avvakta tills han blir något äldre med nattningsrutinen. Det är lite bortkastat med en så liten grabb. Däremot kan man ha fasta rutiner. Pyamas på, släcka ner inte leka osv. Men tänk på att ju mer trygghet han får när han behöver den ju tryggare kommer han bli. Det är inte många bebisar på 3 månader som man kan natta i sängen. Det är ett fåtal. Vissa bebisar har större närhetsbehov än andra och på kvällen är de ju extra oroliga innan deras frontallob utvecklat förmågan att barnet kan lugna sig själv. Låt honom styra ett tag till. Stunden kommer då han somnar på kvällen utan denna dramatik. Tänk på hur liten han är! Tycker vi ska kunna skriva allt här i tråden utan att andra ska ge skuldkänslor och fördömma det andra känner. Hur många mammor vill inte slänga sin unge genom fönstret ibland? Huvudsaken är att man inte gör det!

• Plopps80

De brio vyssan lull tassar är så bra. Planen är att söva Ludwig i liggdelen på vagnen och ställa den i sängen och sätta på vyssan lull. Så gungar sängen som vagnen gör. Sen i framtiden när han är redo för sin säng gungar den fortfarande och han kommer känna sig trygg. Får se om planen fungerar

Svar på tråden December bebis 2013