• Plopps80

December bebis 2013

Gud jag är ett vrak. Ludwig är som förbytt. Håller på och joxar på natten från kl 02 eller 03. Vill ha mat varje timme eller 1,5 timme. Vill inte ge honom bröstet så ofta och dessutom är han inte hungrig för jag gjorde 60 ml ersättning och han drack max 15-20 ml. Han skriker i sömnen och vaknar med ett skrik. Gnäller och tjurar. Men leker man med honom så skrattar han å sen kommer han på att han ska gnöta igen. Jösses har fått en bortbyting. Är lite orolig att han är sjuk. Verkar inte vara tänder på gång och han har ingen feber. Är ju ett språng så det gäller väl bara att stå ut. Men fy fan vad trött jag är. Huvudet sprängs.

• Plopps80

Ludwig vägde senast 6,6 kg och var 62 cm. Bajs upp i nacken idag. Hela blöjan full. Dagen blir bara bättre

• Plopps80
    sarak skrev 2014-03-09 16:18:18 följande:
    Vårkänslor och premiär för sittdelen i barnvagen  

Söt hur gammal är han? Ludde är 15 veckor. 3 mån och 2 veckor. Är sugen på sittdelen jag med men avvaktar lite till. Däremot ska jag börja med smakportioner bästa vecka. Han äter varannan timme på dagen och har alltid sovit bra om nätterna. Men nu vaknar han och skriker varje timme från kl 02-07. Han åt så här ofta första veckorna och han har aldrig skrikt på nätterna en enda gång. Men tydligen är det vanligt i hans ålder.
  • Plopps80

Ludwig är född 23 nov. Han sover också himla gott i liggdelen men vaknar han ute blir han så himla irriterad på att bara ligga rakt upp och ner. Vi är ute väldigt mkt och vi börjar få pallra upp honom i liggdelen så han kan sitta upp och titta på allt. Samtidigt känns han förliten för en stor sittdel. Han är verkligen i en övergångsperiod från liten bebis till större bebis. Alltid svårt i övergångsperioder.

• Plopps80
    Jis skrev 2014-03-09 18:40:21 följande:
    Så söt plopps!

Tack Idag fick Ludde smaka 1 tsk banangröt. Han verkade gilla det. Han blir 4 mån om 13 dagar. Lite får man fuska. Längtar till han äter mat!
  • Plopps80

Ludwig sover oftast i vagnen på dagen där sover han bäst. Han har sovit 3-4 timmar på förmiddagen och några kortare sömnpauser på eftermiddagen men nu sover han ett kort pass på morgonen typ 35 min-1 timme, en längre stund mitt på ca 2,5 timme och sedan 45 min-1 timme på em. Han kräver mindre sömn nu. Är 3 månader och 16 dagar. Tröttare på kvällen också märker jag.

• Plopps80

Han kan inte sova på mig eller i min famn. Det har han inte kunnat sedan han blev ca 6 veckor. Lägger honom i vagnen när han är trött och han somnar där själv med sin snutte. Mitt mål är att han även ska kunna somna så lugnt och tryggt på kvällen i egen säng. Just nu skriker han sig blå om vi lägger honom i sin säng på kvällen. Då vill han sova på oss men han sover väldigt dåligt och vaknar hela tiden vilket är en ond cirkel.

• Plopps80

Min dotter har alltid vaknat 04-05 gör det fortfarande trots att hon är 6 år. För de första går dessa tidiga uppvak över när barnet blir äldre men inte för dottern. Ludwig sover till 7-7:30 men ställer mig in på att han kommer vakna 05 i framtiden. De flesta barn är omänskligt morgonpigga.

Svar på tråden December bebis 2013