• Plopps80

December bebis 2013

Ang blw är det helt uteslutet här. Har panisk skräck att mina barn ska sätta i halsen. Att byta från 6 månaders mat till 8 månaders mat med dottern var en riktig mardröm trots mjuka bitar. Ludwig sög just i sog en majskrok och det är oerhört jobbigt för mig.

• Plopps80

Majskrokar är nya favoriten här i huset. Han kan ta den själv till munnen men vill helst att jag ska hålla den åt honom han ramlar nästan ur knät när han inte får mer. Majskrok borde vara omöjligt att sätta i halsen för den smälter till ingenting och blir inte kletig som tex smörgåsrån. Väldigt väldigt jobbigt med min rädsla över att sätta i halsen. Kommer från min mormor hon var alltid beredd vid matbordet och hostade man flög hon upp. Hon sa ofta "man är aldrig så nära döden som när man äter". Hon hade blivit väldigt skrämd som barn av sin pappa. Min mormor är jordens underbaraste men detta är tufft att hon förde över på mig. Dottern är jag inte så orolig över längre men nu väntar år av oro och ångest när Ludwig ska växa upp. Har själv haft svårt att äta bland andra av rädsla att sätta maten i halsen. Det har dock gått över. Nu är det barnen i fokus.

• Plopps80

Ludwig kan sova 6 timmar på dagen. Men ofta är det 4 timmar. Sover mellan 20-07 med olika antal uppvak. Han har stort sömnbehov. Dottern sov inte hälften så mkt.

• Plopps80
    corky skrev 2014-03-30 18:49:06 följande:
    Ni som ger smakportioner, hur många gånger om dan ger ni?

När man börjar ska det vara väldigt lite max 1-2 tsk. Och en gång på en dag. Sedan kan man successivt öka. Nu har jag gett Ludwig mat i två veckor och han äter kanske 3-4 tsk och kan få två portioner/dag. Har aldrig sett något roligare än Ludwig och banan. Han älskar det! När jag tar fram bananen blir han spänd och så får han suga på den. Han ammar bananen och det ser så jävla roligt ut alltså. När jag tar bort bananen och försöker äta lite själv tar han tag i skalet och vägrar släppa. Idag stod han i knät när jag åt banan och han slängde sig mot mitt ansikte och la läpparna över mina och försökte suga ut banan ur min mun. "Pussade över" lite tuggad banan och som han smackade och åt. Jag skrattade verkligen ihjäl mig. Tårarna sprutade och jag fick inte luft. Han såg helt galen ut. Måste filma när han får banan för det är underhållning på hög nivå
  • Plopps80

Har fyndat sjukt mycket i Danmark idag! Har köpt molokläder för 600:- en mössa, en body och en jumpsuit skulle kostat 850:- Köpte converse för 360:- och pilgrimsmycken som kostat 700:- för 350:- så nöjd.

• Plopps80

Ludwig är i ett utvecklingssprång värre än värst. Han skriker och klagar på dagarna och är allmänt gnällig. Kvällstid skriker han helt hysteriskt. Han vaknar hundra gånger per natt och är aldrig glad. Förra veckan var svajig men denna vecka har varit helt hopplös. Alla rutiner vi fått in försvann över en natt. Vet ju att det funkar så här men det är inte mindre jobbigt för det! Hoppas han snart blir sitt vanliga lugna glada jag. Han rullade från rygg till mage igår så det är väl det som spökar. Att han lär sig nya saker.

• Plopps80

Ludwig verkar ha problem med munnen. Han skriker och biter på knogarna och dreglar. Han biter på allt och älskar när man kliar på tandköttet. Ser inga tänder men han beter sig som att han får tänder. Han är 4,5 mån idag.

Svar på tråden December bebis 2013