Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

Vi hade RUL igår, var "fortfarande" en lillasyster, haha, och allt såg bra ut. De ändrade inte datumet dels för att det blev samma som sist, men även om det inte blir det sa hon att de går efter det datum man får i v.13..

Idag har jag handlat söta små pojkbebiskläder i present till min lilla tremänning som just fötts. Mysigt! Köpte dock strlk 62 då han inte var mini när han föddes och jag antar att många andra handlar just 50 eller 56....eller så tänker alla som jag och så får de massor i 62 istället, haha. Hon gillar ekologiskt så jag hittade en body på name it och byxor på KappAhl, ska köpa till nåt mer senare idag, nån liten leksak/tossor/snuttefilt eller så då vi är fler som är med på presenten. Så mysigt att shoppa bebissaker.....=)=)

Har märkt en så sjukt rolig sak angående bebis i magen. Hon reagerar inte på min vanliga röst/tonläge men så fort jag pratar med vår katt med lite högre och pipigare röst/bebisprat typ så börjar hon sparka som tusan. Varje morgon när jag vaknar och pratar med sambon så sover hon, sen efter en stund kommer katten in till oss och vill gosa, då när jag pratar med henne tar det max 1 minut sen börjar hon sparka som en galning, detta har hänt säkert 10 dagar på rad nu så det är ingen slump....och det roligaste av allt är att när jag försöker prata igång bebisen för att få känna sparkar och pratar med bebisröst med magen gissa vem som kommer då på en gång? Katten!!! hahaha. Skrattar ihjäl mig varje gång. Tänk när bebis är född och vi jollrar med henne, då kommer jag ha två små tjejjer i famnen, en som är lite mer lurvig än den andra;=)

• mammatilltvå85

moto: typiskt=( Men det är höstkläder så om 2 månader funkar de garanterat och 62 har man ju i alla fall nån månad...(försöker intala mig det;=) kan tänka mig att denna mamma redan handlat hem en del och då har hon nog köpt små storlekar i första hand....

Bodys kan man väl inte ha förmycket av...?? 

• mammatilltvå85
    moto skrev 2013-07-02 13:27:27 följande:
    nejdå det är nog ingen fara! Ville bara säga att enligt min erfarenhet i barnbutik köper ingen små strl i present, de vågar inte och så tror de inte att barnen har 50/56 så länge, typ nån vecka eller så! Min son vägde 3100g och hade 50/56  jättelänge!!

Så jag köper en del i de minsta storlekarna nu i alla fall Glad Polarn & pyrets bebiskläder, är de lite stora? Tycker 56 ser stort ut!?

Sant. Denna bebis vägde över 3,5 kg och var ganska lång, dessutom är han redan 1 vecka gammal....så jag tror inte de kommer kunna ha 50 så länge...ville köpa små söta byxor som inte var mjukisar då de var så fina, och av erfarenhet vill man ju inte ha den typen av plagg på en alldeles nyfödd i alla fall hade vi mest supermjuka mjukisbyxor osv första månaden....Men det blir nog bra, annars får de byta=)
  • mammatilltvå85

Jag kände första fosterrörelserna med ettan i v.20 då var moderkakan i framkant. Med tvåan var den i bakvägg och jag kände i v.14. Nu med trean ligger den också i bakvägg och jag kände extremt tidigt, v.11 kände jag dagligen i princip.....Så moderkakans placering och om det är första, andra eller tredje graviditeten har spelat STOR roll för mig....

• mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-03 16:59:39 följande:

Body och byxa är i strl 62, kunde inte motstå.. Overall i 50/56 Villervalla brukar vara rejäla i strl. Mössa och vantar är med till liten bebis! Och fleece tröjjan är i 56.

Åh vad himla fiiiint! Vilken bra smak du har=) Var har du handlat dem?
  • mammatilltvå85

Intressant att ni skriver att ni är trötta. Jag är DÖDSTRÖTT alltså det är helt galet. var inte så här trött ens första veckorna. Sover ca 10-11 h per natt men är ändå held död...hade 136 i hb för bara 2 veckor sedan i v.13 sa bm att jag skulle börja med niferex varannan dag from v.20. "rutin" om man hade mellan 20-60 i järndepå i den veckan tydligen. Jag tror ändå inte det är järnet (eller bristen på det) som gör mig trött....Har lätt huvudvärk nästan varje dag, fast jag sover äter och dricker. Tänker att det kan vara pollen + värmen....har migrän i vanliga fall som jag måste medicinera med stark medicin för att uthärda men nu under graviditeten har det blivit mycket bättre. Haft 2-3 migränanfall men inte tagit något alls. Klarat mig med sömn och blöt handduk på pannan....

Har börjat äta vitamintabletter (utan a vitamin) varannan dag ifall jag skulle ha brist på något annat. Annars skyller jag tröttheten på att det är jobbigt att ha semester, haha.

Jag har nu gjort slag i saken och skaffat en gravidblogg. Dock är det mest shoppinguppdatering såhär i början....Tänker skriva lite mer vardagligt sen när jag "hunnit ikapp" med lite inlägg. Det är med skräckblandad förtjusning jag skaffar en blogg igen. Vill främst ha en för min och närmsta vännernas skull (och er eller andra i samma gravid-sits)...men har samtidigt tyckt det varit så sköööönt att vara utan blogg nu i 2 år....får väl se vad som sker, kanske slutar jag lika snabbt som jag började igen, haha. 

Om ni vill kika in är detta adressen: http://lillasysterimagen.blogspot.se/     

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-07-03 20:43:15 följande:
    Det känns bra att man inte är ensam om tröttheten. Blir orolig när man läser om den energin man ska känna i 2 trimetern.

Ja du, den energin är ett skämt just nu.....=(
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-03 20:54:05 följande:
    Verkar ju knepigt att ditt Hb skulle sjunka så snabbt.
    Men ja, det stämmer det är rek för Fe tillskott.
    tror man blir trött av allt som hände ri kroppen. Tillverka bebisar är hårt jobb!

Tycker inte heller att det borde sjunka på 2 veckor till en nivå som skulle göra mig trött...Ja det är ju ett hårt jobb...är också rätt täppt och som sagt tung i huvudet, värre de dagar jag varit ute så jag tänker om det kanske kan vara pollen?

Hoppas det blir bättre snart för jag pallar inte gå runt som en zoombie;=)  
  • mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-07-04 12:34:53 följande:
    Idag tröstshopping till MIG!
    POP rear i sin E-butik. OCH dom har mammajeans! Dom har ju eg slutat med mammakläder måste vara ngn forma v lagerrens. Hoppas bara jag beställde rätt strl, kanske borde tagit en strl större än normalt *hmm* Har 36 på mina HM jeans och dom sitter bra. Samma på mina Lindex Snickarbyxor. Beställde då 36..
    www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produkt...
    Jeans med hög mudd som går upp över magen med ett reglerbart resårband högst upp. Normal passform med raka ben. 99 % bomull 1 % elastan
    polarn är stora i storlek så 36 där är säkerligen större än 36 på typ hm....
Svar på tråden December bebis 2013