December bebis 2013
Min äldsta son var beräknad till Julafton först men sedan ändrades det till 22 december. Han föddes redan 30 November. Jag har aldrig förstått varför det skulle vara synd om decemberbarn? Han är ju bland de yngsta i sin klass i skolan (början tvåan i höst) men han är extremt tidig med allting. Läser matte med årskullen över. Dvs vissa där är nästan 2 år äldre än honom så det behöver inte vara ett problem.
Min yngsta son är född i februari, han kommer börja ett år "förtidigt" för han är precis som storebror väldigt före sin ålder. Visst kan detta slå tillbaka senare, absolut, men än så länge känns det som ett bra beslut att låta honom börja ettan i höst i stället för nästa år.
Så "trots" att man har ett barn född sent på året kan man ändå uppleva att barnet är till och med före sina jämngamla (i detta fallet äldre) vänner....
Jag är bara glad att jag faktiskt kan få barn. Nu har vi inte direkt behövt kämpa för detta, men jag skulle ändå aldrig komma på tanken att "bara" försöka göra ett vårbarn....
Kan säga att jag hellre har en 8 månaders mitt i varma sommaren än en nyfödd spädis som ska svettas i en vagn....och att vara nyförlöst med avslag när det är 25 grader ute, nä fyyy tusan!
det finns fördelar och nackdelar med allt. Jag tycker det är mysigt att ha lite barnkalas att planera och födelsedagar för barnen att se fram emot på vintern, på sommaren händer ändå så mycket....