• MissKaos

December bebis 2013

moruri skrev 2013-12-07 15:31:35 följande:
    Haha!
    Jag har inte vågat pilla där, tycker det känns lite småläskigt! Hade gärna kört på en färdknäpp egentligen, men så sjukt gasig, så känner inte direkt för att fisa och sexa samtidigt, haha! Dessutom hinns det nog inte med innan mamma kommer!

MIn man vägrar! Han verkar inte inte gå igång på graviditet. Efter att ha sett mig i spegeln gör inte jag heller det. Och jag kan hålla med dig, gasig och kissnödig hela tiden. Annars hade det ju varit värt att pröva.

Alltså: Jo pilla kan man ju men innuti livmodertappen vågar inte jag heller pilla. Utanpå är (antar jag) ingen fara då kommer rman ju åt vid sex etc. 
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Blod i trosorna förrut. Vsrit innte för koll. Allt ser ok ut och noll tecken på förlossning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Grattis till alla bebisar! Jösses det bara ploppar ut nu.

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-08 09:09:17 följande:
    Grattis! :)

Nu känns det lite som att hela tråden fött o jag kommer bli sist.

Samma känsla ja! Mitt BF igår verkar ha varit populärt?

Jag har ont i magen idag. Var ju uppe pga blödning igår. Ingenting på G. Dom kunde inte ens hitta varifrån bloden kom. "Du har ju inte ens svamp, det brukar gravida ha" (Citat, BM)
    Ctg var fint visade lite små oregelbundna sdr som inte gör ont "träning för livmodern" och en sjövild bebis.

BM kollade tappen och den var bakåtriktad ännu. Hon trodde nog på BM besök på onsdag. JIppie?  Men vi hoppas du har kommit in innan dess sa hon.
  • MissKaos
    Felinne skrev 2013-12-08 08:13:51 följande:
    Grattis till alla som fått sina små skatter! Jag läser visserligen inte mer text än att era bebisar har kommit eftersom jag inte klarar av att höra förlossningsberättelser just nu. (Har dessutom en kollega på jobbet som envisas med att berätta om deras urakuta kejsarsnitt varje gång han får en chans och det är rätt irriterande)
    Jag gick in i v38+0 idag. Känns sjukt. Tänk att, om allt går bra, kommer vara 3 i vår familj om 4 veckor. Härligt.
    Någon som har bra tips på skötväska och "blöj-papperskorg" (eller vad det nu heter)?

Hade en bra skötväska med sonen köpte den på Babyprofffsen. Svart,deras eget märke! Vet många som körde med sportväska från STADIUM den funkar med bra! (alltså en såndär portaxelremsväska)
    Blöjkorg ja, ta en med lock..
  • MissKaos

Tror kroppen vill föda utvilad och kolhydratladdad! Så julbord och sova efter?

moruri skrev 2013-12-08 14:31:35 följande:
    Plågat mig själv genom mio, ilva och nu Ikea då min syster letar soffa. Jag följde mest med för att bli bjuden på julbord.

Ont i fötterna, ilande underliv, sätter det inte igång senare idag blir jag galen!

• MissKaos

Hmmm rökt och gravad lax får man ju inte äta..

moruri skrev 2013-12-08 15:01:29 följande:
    Absolut! Ferdinand var dessutom yrvaken inatt så jag sov bara 3 timmar.. Straight home to bed efter jag gottat mig i massa lax och andra godsaker!

• MissKaos

Jag hade inte chansat på ett julbord ute..

Eyeonly skrev 2013-12-08 15:26:28 följande:
    Går bra att äta om det varit fryst innan ! :)

• MissKaos

Javisst.

Men på julbord är det väl oftast rökt gravad som serveras? Tror det är det vi har ätit på ikea de två ggr vi ätit där.

pyysen skrev 2013-12-08 15:37:07 följande:
    MissKaos: varmrökt lax har jag ätit massvis med gånger under graviditeten. Den går bra bara den är rökt samma dag som den äts. Kallrökt och gravad fisk skall vara fryst innan som eyeonly skrev :)

• MissKaos

Då ärcdet ju ok.

Repan skrev 2013-12-08 15:55:51 följande:
    Har fått förrätt på restaurang m kallrökt lax men servitören har meddelat att den varit fryst!

Jag hade onte vågat på ett julbord. Men alla väljer ju som dom vill.

Minns min vännina vars barn dog precis före fl. Vet inte varför: men det kan få mig att vara nojig på vissa saker. Utomlands äter dom ostar etc. Fosterdöd är ju det värsta man riskerar med listeriabakterier.
Svar på tråden December bebis 2013