• MissKaos

December bebis 2013

FiaFunderar skrev 2013-12-03 13:20:59 följande:
    Lägger upp bilder ikväll när vi kommit hem. Nu har vi 3 timmars bilfärd hem

Ojoj! Fast ni var snabba! Ute redan 13:30?

Jag gick ju loss därnere i oktober.. Kul! Hade dom blöjor nu? I vilka st
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..och var det mkt folk?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    mamma till oliver skrev 2013-12-03 13:22:37 följande:
    Fått mig en hinnsvepning idag :) frågade min bm bara hur man gör en hinnsvepning och vips så skulle hon kolla hur mogen jag var :) o hon gjorde en livmodertappen var nästan borta o huvudet låg väldigt långt ner så hon kände det jätte tydligt , var öppen också sa hon men det är ju vanligt som omföderska .. Hoppas nu det kommer igång :) så mogen var jag ju :) kan ju alltid hoppas :)

Jag ska till BM imorgon. Hon gör inte hinnsvep, men ska kolla läget iaf.. Tänker att om det är ngt öppet och ngt mognat så är ju det "gjort" sas. Hoppas det drar igång dethela för dig!
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-03 14:18:03 följande:
    Såg inga blöjor.
    Det var absolut inte så mycket folk som jag hade trott. Jag kunde handla upp 5000kr på 4 timmar så... :)

Trallalalla Visakort... Jag gjorde samma sak när vi var där. Fast på längre tid!
    Har hört att dom har börjat med Pampers därnere..
  • MissKaos
    Otåligast skrev 2013-12-03 14:32:09 följande:
    BF +1 idag men inga tecken på förlossning utöver förvärkar i natt. Firade 100% med hummer och ett halvt litet glas champagne igår - första alkoholen på snart tio månader och oj vad det kändes konstigt. Trycker nu i mig så mycket ananas som munnen mäktar med, har ökat upp dosen hallonbladste till tre muggaroch spetsar med nejlikor, stimulerar bröstvårtorna så mycket jag orkar och igår blev det färdknäpp men ännu verkar allt lönlöst. Ärligt så har jag plötsligt lite rampfeber så kanske gör det inget om han dröjer sig kvar ett litet tag till ;)...

Har en känsla av att han kommer på lördag då han efter mina beräkningar borde vara fullgången. Egentligen helt omöjligt att slutdatum var igår.

BF är ju inget slutdatu,/vräkningsdatum utan talar bara om att nu är det 40+0.. Normal förlossningstid är ju 14 dgr före el 14 efter så... Fast man önskar ju!
  • MissKaos

Får alltid det dagarna innan mens. Fick det precis innan sonen komut. Typ likadant som inför mens. Kanske är det det tecknet jag sks vänta på. .

Nu är jag snarare hård!! ! magen. Dömd att vara gravid till påsk..

Repan skrev 2013-12-03 17:45:36 följande:
    Prodtaglandin är hormonet som ger diarré förresten. Därför man kan få det vid mens t.ex.

• MissKaos

Grattis!

Jobbigt med svärisarna. Och dottern.. vi kommer vars många sen som delar jobbiga upplevelser kring syskonen..

siolina skrev 2013-12-03 18:23:58 följande:
    Jag födde min bebis i söndags. Det blev snitt, självvalt, efter att vattnet hade gått. Allt har gått jättebra, även om jag fortfarande har svårt att gå pga snittet. Imorgon åker vi hem och det ska bli skönt. Dottern har varit och hälsat på alla dagar men är avståndstagande mot mig. Vet att det är tillfälligt osv men det är ändå sorgligt. Känns som jag har svikit henne.

Har varit lite tjafs om att svärfamilj vill komma hit till bb. Jag vill ta det lugnt och bara landa, men de vill se bebisen och dessutom ställa villkor för det. Ligger i sjukhussärk och försöker amma, vill inte vara värdinna och stå till tjänst med planering för de närmsta veckorna.

Men det viktigaste är att vår bebis mår bra. En plutt på 2745 g och 49 cm. Är kär!

• MissKaos

Barn slår sig. Du är ingen kass mamma för det. Du kan inte linda in honom i bomull ju.

Bm idag. Uppgiven. Bf på lördag.. så då är det max 14 dgr till.

moruri skrev 2013-12-04 07:53:20 följande:
    Blir lite mer orolig på hur det ska gå med syskongrejen när jag läser här, Puh! Igår kände jag mig rätt otillräcklig som mamma bara till Ferdinand, skulle behöva sätta hjälm på honom. Först störta han med nappen i munnen och började blöda lite i munnen, sjukt läskigt, hoppa runt som en virrhöna och stoppade en fryst köttbulle i munnen på honom. Det gick bra trots allt. Men sedan slår han ju huvudet i hörnet på leksakslådan vilket resulterar i en bula. Hur ska det gå när man har en till att hålla koll på? Det blir hjälm och knä/armbåde/tand skydd för Ferdinand fram över!

3 dagar till bf idag och ska iväg till Bm snart, hade hoppats på att han skulle kommit redan. Har bestämt mig för att skippa vågen idag iaf, orkar inte börja tänka negativt angående vikten nu..

• MissKaos

Går inte citera *GAHHH*

BÄRSJAL:
     En tricotsjal är bäst att börja med. Den är "förlåtande" om man knyter lite knepigt. MEN man måste ju knyta den...
    Tex Tricot slen. Sjalar köps med fördel begangade. Intvättade och mjuka!

Det finns endel selar som kan vara bra med, men kolla så bebisen kan sitta i den från början isf.

Bor du i GBG kan du få knythjälp. Och testa mina sjalar för att minska risken för felköp..

• MissKaos

Fia; Åhh så mysig sängen ser ut! Jag fösöker förklara för min att om han slutar misshandla min navel och kommer kryper ut så finns det MYCKET mera plats att sprattla på härute..

Syskan. Ja, det är nog allas ångest va? Storebror vill gå på bo med mig, Han är nu lovad att få gå på Bamse i januari men med Pappa eller Mormor. OCH till godisaffären innan..  På morgonen idag undrade han om inte bebisen ska komma ut idag. Så vi kan Pussa den för mycket men förstå får man tvätta den -han har sett bild på nyföding insmetad i fosterfett och blod...

Svar på tråden December bebis 2013