• MissKaos

December bebis 2013

Låter gott stor skillnad att komma flrst el när fet har varit öppet ett antal timmar..

Och som sagt var och en gör efter sitt tycke. Jag vågar inte skulle få ångest och då avstår jag.

moruri skrev 2013-12-08 18:00:13 följande:
    De har ju ändrat på Livsmedelsverket, det är ok att äta rökt och gravad lax om den e fresh, vi var först ut på julbordet, allt var väl kylt då, faktiskt inte orolig alls :) det var supergott!!!!!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Åhh rödvin och brie! Det har jag med "beställt" Skumpa åhh! Pvh en blodig köttbit! Och rökt lax. Gärna alltihop när jag tänker efter

Jag drack lite när jag ammade men måttligt, man vill/kan ju inte hantera en nyfödd påverkad. Men ett glas vin eller två under en kväll blir man ju inte full av.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

EN ensam sdr som gjorde inte gott för en stund sedan. Jösses! Satt i länge länge. Mer än minuten iaf. Men sen *poff*

Dom har inte skottat här idag efter snöfallet, kom rätt mkt. Nu töar det. Inatt ska det frysa på. Perfekt lixom. vi bor i i en backe. MEN lär ju inte hända inatt ändå så. Bah.

• MissKaos
    Cornelia 084 skrev 2013-12-08 20:09:56 följande:
    IdaJ: detta har hållt i hela dagen :/ tror inte att det är ngn förlossning på G, även om jag har mkt sammandragningar (det hör ju till så här nära BF). Ska jag vara ärlig så skulle jag nog inte fixa en förlossning nu som jag mår, helt orkeslös och illamående :/ Spännande för dig som uppenbarligen är nära målet! :) Har ditt illamående gett med sig nu?
    Men stackare!
    IdaJ skrev 2013-12-08 20:45:45 följande:
    Ah okej :/ Får hoppas på att det väntar lite för dig då!
    Just nu känns det som jag är väldigt långt från målet :/ Vattnet gick ju igår, och lite senare så fick jag jättestarka värkar. Men när dom gjorde gyn så va tappen bakåtlutad eller vänd eller vad den nu va och 4 cm.
    Så dom stannade av allt :( Vill bara ha min plutt hos mig nu! Nu mår jag annars bra från illamåendet :) Så skönt det iaf!
    Va? Stannade dom av det på fl? Dom brukar ju sätta igång det inom tre dgr när vattnet går?
    När ska du tbx för koll?

• MissKaos
    Fjonkis skrev 2013-12-08 21:13:56 följande:
    I torsdags kom våran fina lilla kille. Vi fick åka hem idag. Imorgon ska jag trycka i mig blåmögelost i mängder. Gud vad saknat det

Grattis

Gott med ost..
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-12-08 22:15:06 följande:
    Ah det gjorde dom, bara för att jag skulle få sova. Dom vet väl att det kommer bli en långdragen process, så det va väl därför.
    Jo, tre dagar annars blir det igångsättning som jag verkligen vill slippa :/ Vi är kvar på Borås parienthotell. Ska till specmödravården imorgon halv 11. Varför jag ska dit vet jag inte riktigt, trodde det gick lika bra med vanliga förlossningen . Vet inte alls vad som händer längre :/

Bebisen är snart ute iaf!!
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-09 08:47:53 följande:
    Nej det känns förjävligt, visste också om det sen tidigare men chockas av hur lite de gör för att åtgärda.

Det är ju sådär på hela sjukhuset. Tyvärr.
    Vi sitter lite i en egen "ankdamm" men det är inte vi som jobbar på sjukhuset som är värt ngt bara några i ledningen typ. Kanske om man forskar och är högre upp i organisationen att man är ngt mer än en mänsklig sak, typ. Eller så känner man som anställd så jag är inte förvånad. När vi fick gå från min förra arbetsplats (blev runtflyttade) jag jobbade enbart med kvinnor innan, på en speciell mottagning för kvinnor där man sparade in en massa tjänster så vet jag att en hög chef satt på ett möte hos oss och förklarade hut jobbigt det var för HENNE att vara tvungen att ge oss dessa besked.. Då visste vi inte nes om det fanns tjänster för oss alla att få. Typiskt su. Jag fick sen en tjänst som jag sökte själv inom kliniken. Dom ville eg ha en BM men fick inte det pga den här omflytten. Annars hade jag ng varit på någon av MiniMariorna nu, hemska tanke.  Sen att det ma sparade in på då i förlägningen var mammor -eller kvinnor som såsmåningom blir mammor-med svåra missbruks/psykiatriska problem det är en annan sak.

Jag är inte förvånad, mer arg och oroad att hela vården ska rasa ihop. Har blivit nekad att lägg ain en patient för tvångsvårdpå sjukuset när han kom jättesjuk och försökte ta livet av sig. Helt förvirrad, påverkad och ja allmänt jättejättesjuk. Hela situationen på sjukhuset -utifrån vad jag ser-är trist.
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-09 05:35:45 följande:
    Usch vad är det frågan om??
    Jag vaknar nu vid 5 och jag har sån panikångestattack så jag får svårt att andas.
    Jag vet inte om det beror på att jag drömt väldigt mycket obehagligt inatt eller vad det beror på :/
    Hann ner till sambon som precis skulle åka till jobbet och bröt ihop totalt. Han blev livrädd stackarn...

Usch!!
    Hoppas på en hormonskjuts inför fl!
    ÄR det  inte vanligt att man drömmer massor i slutet av graviditeten?

Helt rastlös. Suttit inne i flera dgr nu, vågade inte gå med ut på pulkaåkning igår även om folk säger saker som "åh men n DET kanske sätter igång det" ja tänk om jag kör omkull nere i backen och slår i magen? Eller ryggen. Eller så får jag stå där och frysa och titta på? Idag är det isgata. NOLL lust gör träning, borde antagligen men blää.. TRÅKIGT!! Funderar på att åka till Allum (shoppingcenter, inomhus) men jag vill inte ha ngt. Vad ska jag där att göra? Handla lite mat? Mjölken är nästan slut. TRÅÅÅÅKIGT!
    Bf+2. Vill bara ha bebis nu.
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-09 09:50:44 följande:
    BF - 11 och ingen bebis i sikte. Dock starkare förvärkar än vanligt under gårdagen, mycket starkare med starkare mensvärk och också starkare sammandragning i magen. Jag hoppas verkligen att de faktiskt påverkar hur öppen jag är och inte bara torterar mig ;)

Grät en skvätt i morse över att jag känner mig så otroligt utlämnad till dålig förlossningsvård. Jag är inte rädd för att dö eller så men jag känner mig bara utsatt. Det är inte barnmorskornas fel såklart. Har ångest över att vara "svag" och "sjuk", känner mig som ett utsatt djur i flocken ungefär, som ingen bryr sig om.

Har i övrigt SKITTRÅKIGT. Kan ju inte ens gå ut, nu när det är skridskorink på gatorna i hela Göteborg är det definitivt ingen idé att halka omkring med kryckor. Inte för att jag kan åka någonstans ändå, mer än hem till ngn som jag kan lägga mig ner hos.

Det börjar bli svårt att fylla dagarna därför, finns ju bara X antal saker att sysselsätta sig med i en lägenhet när man har svår foglossning liksom. Har gjort allt ca 25 ggr… suck.
    Lite samma som här. Jag har så tråkigt så jag självdör.
    BF+2!! Bara en sån sak.
    Kan du gå ut alls? Här är det ju blankis. Har du bil? Jag överväger att åka iväg och äta lunch, men känns ju helt meningslöst att göra det själv.
Svar på tråden December bebis 2013