linasägerhej skrev 2013-12-23 15:07:23 följande:
Bf+7här och var oxå in på ytterligare en koll i morse. Väntar oxå stort och dom gav mig en igångsättningstid reda den 16:e faktiskt. Då var jag helt omogen och mådde ypperligt bra och hade kanonfina värden. Så jag avbokade tiden dagen efter. Måttligt populärt kan jag meddela.. ;) men jag kände att storleken på barnet kan inte få vara enda anledningen till en igångsättning. Och dessutom känner jag enorm illvilja mot att stoppa i mig cytotex. Har hela tiden resonerat som så att igångsättning kan vara ok, så länge den inte behöver ske kemiskt... Å till saken hör oxå att jag fött stora barn tidigare och det är väl inget som jag känner rädsla inför... Men idag ville dom absolut ha in mig igen. Hade dom fått bestämma hade det precis som för dig blivit start med tabletterna idag. Men jag vägrade. Igen Höhöhö :) Gick med på att komma in och starta upp på juldagen. Dvs i övermorgon. Och tyvärr, blir det med cytotex ändå. Enda anledningen till att jag gick med på det, för det har ju faktiskt bara gått en vecka över tiden, är att statistiskt sett ökar barnadödligheten i magen kraftigt efter en vecka på mödrar över 40. Är 40 prick, och DET är för mig ett legitimt skäl! Så nu laddar vi för jul och sen en födelsedag på juldagen framöver! Håller tummarna för dig nu, att det ska gå så smidigt som möjligt, och 4,2 kg, fixar du LÄTT!! :)) se det positivt, dragningskraften nedåt blir ju stor å fin iaf ;))
Vad skönt att höra dig skriva det!
Var på koll idag (är BF+2) och pratde lite löst om igångsättning först kring den 5-6/1, vilket är fine by me. Men hon sa också att om bebisen bara fortsätter att må bra så kan de låta mig gå ännu längre. Kändes tryggt att veta tycker jag. Hoppas dock att det startar av sig själv i början på januari. Den 4/1-2014 skulle jag vilja lägga in en beställning på att bebisen tittar ut :) Hade varit praktiskt om det funkade så, men huvudsaken är ju ändå att den mår bra.