• Felinne

December bebis 2013

Jag fortsätter med mitt frågerace. Ni som liggammar - har ni något bra knep för att att få upp bebisen på rygg när den ätit klart. Min kille somnar och sedan sover han på sidan. Jag blir asnojjig eftersom alla rekommendationer jag läst säger att bebisar ska sova på rygg för att undvika plötslig spädbarnsdöd. Vet inte hur jag ska lyckas vända honom för han vaknar direkt om jag försöker flytta honom efter maten.

• Felinne
    moruri skrev 2014-01-07 22:13:12 följande:

Inatt åker mannen till Nigeria! Just nu Sitter han i vardagsrummet och hjälper två vänner lösa en tvist. Tycker de kan vara klara snart så jag får lite ensamtid med honom innan han åker.. :/ min batterisladd till datorn verkar ha gått sönder. Jäkligt deppigt, hur ska man orka sig ut för att inhandla en ny? Douglas fortsätter att sova superbra! Så jäkla tacksamt i dessa svåra tider. Till råga på allt insåg vi hur ostädad vår lägenhet var när vi flyttat in. Så vi har dessutom varit tvungna att typ sanera hela lägenheten. Var så less när jag gnuggat en skåplucka i 15 min så jag bestämde mig för att måla skiten istället. Var uppe till halv tre inatt och sen halva morgonen. Men nu är de klara med nya fräscha knoppar på! Helt otroligt att jag inte brutit ihop helt än.

Usch vad jobbigt för er! Hoppas du kan få lite hjälp av familj och vänner medan din man är på begravningen.
  • Felinne

Förlåt men jag måste få klaga lite. Mår så jävla dåligt just nu. Min lille kille vill inte längre ta bröstet. Inte ens med amningsnapp. Vi är tvungna att koppmata honom varannan timme eftersom han bara minskar i vikt. Och även när vi är snabba tar det minst 30min att fixa klart allt plus byta minst en blöja. Det gör att vi max får sova 1,5h mellan varje matning.Jag bara gråter. Sitter och pumpar och ser ju att stressen har påverkat mjölkproduktionen eftersom jag bara får ut hälften så mycket nu som för två dagar sedan. Min kropp är trasig. Varje toalettbesök är en kamp när ens ringmuskel är av. Och min man håller på att bryta ihop eftersom han måste ta hand om en fru i upplösningstillstånd, en gråtande bebis och allt annat som rör mat, tvätt, inköp osv.

Fy fan. Lite mer rosa fluffiga moln hade inte skadat.

• Felinne

Tack för sympati. Köpte ersättning idag för att få lite lugn och ro för mig. Har varit i kontakt med en amningsexpert som är säker på att vi kommer få igång amningen men först måste vår kille gå upp i vikt. Hon vill inte att vi ger något på flaska eftersom det är en av de saker som främst kan störa amningen. Och jag vill verkligen kunna amma. Vi har ju klarat det totalt fyra gånger utan amningsnapp och jag har ju egentligen god tillgång på mjölk så det handlar ju "bara" om att få bebisen att "fastna" vid bröstet. Så vi avvaktar till måndag för att se vad hon säger då. Har aldrig längtat till en måndag mer i mitt liv.

• Felinne

Efter världens mörkaste helg har jag idag lyckats amma TRE gånger och då dessutom UTAN amningsnapp. Håller allt jag har för att det ska fortsätta så här. Hurra!

• Felinne
    IdaJ skrev 2014-01-15 12:33:59 följande:

Usch, ska snart åka iväg på efterkontroll. Inte kul alls! Är det inte lite tidigt att göra det när det bara har gått 5 veckor sen jag födde?? Någon annan som har gjort det?

Jag har min kontroll ca 6v efter förlossningen och då ska jag även träffa en sjukgymnast för att hur jag ska börja träna efter operationen, så 5v låter inte så tidigt i mina öron. Fast det här är ju min första graviditet/förlossning så vad vet jag...
  • Felinne

Är det normalt att må dåligt när någon annan (typ ens svärmor) håller ens barn? Min lille älskling luktar massa av svärmors parfym i håret nu efter att hon har håller och pussat honom en timme och jag tycker det känns gräsligt. Jag tycker jättebra om min svärmor men det här ger kortslutning i min hjärna.

• Felinne

Skönt att det inte bara är jag då. Tror nog det var lukten som var det värsta egentligen. Och kanske även pussandet. Ser bara kemikalier och bakterihärd framför mig. Och så finns liksom instinkten där också som är en så löjligt stor kraft som gör att jag bara vill vara nära bebisen hela tiden. Har aldrig varit med om något liknande.

• Felinne

Till er som helammar: Jag och min lilla kille börjar äntligen få ordning på det där med amning nu så nu kommer såklart nya frågor. Hur många dagar är vanligt att ha svinont i bröstvårtorna av amningen? Har inga sår men det skär som knivar varje gång han ska ta tag så jag vill bara veta vad jag ska ställa in mig på innan jag uppsöker hjälp.

Svar på tråden December bebis 2013