• sarak

December bebis 2013

Allt såg bra ut på ultraljudet! Sååå lyckliga! BF 4/12. Såg ingen snopp, men kunde inte säkert säga att det var en tjej.

• sarak
    Irlais skrev 2013-06-28 09:01:33 följande:
    Nu är det dags för RUL om några timmar, vid 13... Känns evighetslångt. Om allt är bra ska jag berätta för chefen sen, det känns inte roligt alls. Dubbel ångest just nu. 

Lycka till! Hoppas det går bra, framförallt på RUL men även med chefen.
  • sarak

Vilken massa fina magar ni har! Jag vill att min mage ska börja puta lite mer. Jag har mest blivit bredare, midjan har liksom försvunnit. Men men, så länge bebis mår bra kvittar det, tids nog putar nog magen ordentligt.
    19+3 idag.

Har fått en böld stor som en pingisboll under armen, gör sjukt ont och kan inte sova och känner mig febrig och huvudvärk. Ät alvedon och ring vc på måndag säger 1177. Jag tror jag dör, skulle vilja ha morfin. Sambon är bortrest och jag känner mig ensammast i världen. Saknar honom så jag dör. Han hade sett till att jag fick hjälp, är alldeles för mesig själv.

I övrigt har jag haft en period där jag mått fantistiskt och varit full av energi. Sover inte många timmar per natt, ligger mest och funderar och myser, men känner mig ändå pigg på dagarna. Har jobbat mycket senaste veckorna, men nu är det snart dags för 4-5 veckors semester. Can't wait.

• sarak
    MissKaos skrev 2013-07-16 08:41:26 följande:
    Bm idag! Tiden går snabbt.. Men nu ska det väl bli tätare besök efter v 20.
    Börjar semester på fredag.. eller ja, jobbar sista dagen fredag. Gött! Ser SÅ fram emot det! Kollade vädre t nu ska bli kanon Härligt. Ser fram emot stranden och grilla etc. Borås djurpark m sonen mm

Hur ofta går ni till BM? Jag var där i vecka 12 och sedan är det inget besök före vecka 24. Känns som en evighet. ofs är det ett UL där emellan, men ändå! Jag längar till mitt besök, speciellt nu när jag är sjuk och har ont av foglossning och det känns allmänt jobbigt.
  • sarak
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-15 22:09:56 följande:
    Jag ringde förlossningen och fick komma in på koll. Hemma igen nu. Tappen var opåverkad av mina sammandragningar. En enorm lättnad. Med barn nummer två var den opåverkad ända till v.31 (han föddes i v.34) så det hade ju varit fruktansvärt om den hade varit påverkad nu.

Däremot var lillasyster i magen sjövild. De fick inte til en ctg kurva för hon sparkade konstant på den där pucken under bandet på magen så den hoppade. Och när de gjorde vaginalt ultraljud så sparkade hon också hela tiden. kan vara att hon har en extra livlig dag idag som också triggar sammandragningarna och att jag upplever de mer....Vi lär väl få en vild liten bebis;=) hehe....

Känner mig så lättad nu. Bad en liten bön innan jag åkte in, och jag är inte ens troende. Nu kan jag slappna av lite mer. I alla fall ett par veckor till.    

Vad skönt att få kolla i varje fall. Hoppas det lugnar ner sig så du kan koppla av.
    Jag kände också av sammandragningar igår, ganska mycket men inte som gjorde så ont. kändes lite obehagligt. Idag är det lugnare som tur är.
  • sarak

Uppföljning på min hemska varböld under armen.
    Åkte in till VC i måndags efter att haft fruktansvärt ont och inte kunnat sova hela helgen. Fick penicillin utskrivet av en säkert 80-årig läkare som knappt ens tittade på bölden! Frågade om han kunde öppna den eller något för att minska smärtan, jag var helt slut, men nej.

Natt mellan måndag och tisdag har så ont så jag tror jag ska dö och bara gråter. Ringer 1177 som säger att jag ska ta mer Alvedon trots att jag tagit 8 tabletter på mindre än ett dygn. Kan inte sova utan står i duschen och gråter hela natten. Igår eftermiddag kom äntligen min sambo hem. I samråd med min mor och min moster som är läkare tvingade dom mig till akuten. Då hade jag även fått en böld på ryggen! På akuten skar dom upp båda bölderna, sjuk smärta! Fick lokalbedövning men dom satt så långt inne så det inte hjälpte.Höll på att spy och svimma, så han ringde till gyn och fick okej att ge morfin. Tyvärr vågade han inte fortsätta ´få ut allt var sen, men det mesta är ute. Bara hoppas att penicillinet tar resten! Skickat på odling. Jag har fått en 10 dagars kur men han trodde jag skulle behöva längre. Fått stygn på ryggen men lämnat öppet under armen.

I natt har jag sovit hela 3 timmar i sträck! samt lite småslummer. Känns underbart. Nu gör det ont men är uthärdligt med Alvedon. Läkaren trodde bölderna var hormonellt betingade, finns risk att dom kommer tillbaka Känner mig låg och undrar hur lillen klarat allt detta. Hoppas vid mitt liv att den inte mått ens en bråkdel så dåligt som jag

• sarak

Vad roligt att läsa om alla lyckade RUL, lyssningar på hjärtljud, sparkar och annat. Trots att vi verkar må lite upp och ner och får stå ut med både fysiska och psykiska påfrestningar är ju huvudsaken att våra små har det gott! Och det verkar dom ju ha!

• sarak
    Kiira skrev 2013-07-20 17:28:40 följande:
    Vet ni vad, jag var med om något jätte jobbigt i onsdags. Det började med att jag på eftermiddagen började se dåligt på mitt högra öga. synen försvann som bort ibland. Jag frågade mannen om ja hade skräp i ögat men de var inget där. efter någon timme när vi ska äta börja ja känna mig konstig. sitter och säger till min ena dotter "tuva ät upp maten" sekunden efter börja jag fundera på om hon verkligen heter Tuva, eller har ja sagt fel namn. Efter det ska ja ge min yngsta dotter en kaka, räcker fram den och säger här har du en köttbulle, hur ja än försöker säga vad de är blir de en köttbulle. Mannen skickar in mig till fotöljen o vardagsrummet. Efter någon minuter kommer han in o ser mig med början till panik, min höger arm kunde ja inte röra, den var helt bortdomnad, kort efter samma sak med vänster arm. sen bägge bena, och ja får svårt att andas.. Han ringer 112.  dom skickar en ambulans, o sos ber  min man ringa igen om talet blir förändrat. några minuter gick ja ja tappar tal förmågan,  jag bara sluddrar när ja öppnar munnen. I min hjärna känner ja mig helt klar. och börjar få panik över att mina barn ser mig i detta tillstånd samt att undra hur barnen reagerar när ambulansen kommer. 18 minuter efter sos är larmat kommer ambulansen, de har kört 5 mil på 18 minuter (ingen motorväg snarare rätt kass landsväg). de gör några enkla tester och  sätter kanyl. blodtrycket var bara lätt förhöjt pulsen rejält  snabb, och ja började få tillbaka talet.. De kör mig till sjukhuset som är närmast 12 mil bort, där blir ja liggandes i ett rum med stora lampor tända, ensam. efter en timme så kommer läkaren och undrar vad som hänt, hon ser att ja mår dåligt har frossa, ont i huvudet och kunde med halvdåligt tal berätta  lite vad som hänt, en timme senare tar de blodprov. ytrterligare en timme senare säger de att ja är frisk och att ja kan åka hem. 01,40. hur ska ja åka hem? till ett tomt hus efter de som hänt ca 5 timmar innan? Jag var en grönsak! kunde inte tala inte gå inte röra mig!? Ja får tillslut stanna på en obs plats. men blev utskriven 10,30 och fick åka buss hem. Jag är fullt frisk. enligt dom. Ingen kollade om bebis mådde bra. enligt blodproverna var ju helt frisk, pulsen min var dock ännu hög när ja for hem.

Hur hade ni gjort i mitt läge? 
    Usch din stackare. Ring VC på måndag och begär att få en undersökning. Kanske kan ringa och prata lite med din barnmorska också, hon kanske har några idéer? Om inte annat kan hon väl remittera dig vidare till läkare?Hur mår du nu?
Svar på tråden December bebis 2013