December bebis 2013
Allt såg bra ut på ultraljudet! Sååå lyckliga! BF 4/12. Såg ingen snopp, men kunde inte säkert säga att det var en tjej.
Allt såg bra ut på ultraljudet! Sååå lyckliga! BF 4/12. Såg ingen snopp, men kunde inte säkert säga att det var en tjej.
Halsbränna de luxe senaste dagarna
Vilken massa fina magar ni har! Jag vill att min mage ska börja puta lite mer. Jag har mest blivit bredare, midjan har liksom försvunnit. Men men, så länge bebis mår bra kvittar det, tids nog putar nog magen ordentligt.
19+3 idag.
Har fått en böld stor som en pingisboll under armen, gör sjukt ont och kan inte sova och känner mig febrig och huvudvärk. Ät alvedon och ring vc på måndag säger 1177. Jag tror jag dör, skulle vilja ha morfin. Sambon är bortrest och jag känner mig ensammast i världen. Saknar honom så jag dör. Han hade sett till att jag fick hjälp, är alldeles för mesig själv.
I övrigt har jag haft en period där jag mått fantistiskt och varit full av energi. Sover inte många timmar per natt, ligger mest och funderar och myser, men känner mig ändå pigg på dagarna. Har jobbat mycket senaste veckorna, men nu är det snart dags för 4-5 veckors semester. Can't wait.
Uppföljning på min hemska varböld under armen.
Åkte in till VC i måndags efter att haft fruktansvärt ont och inte kunnat sova hela helgen. Fick penicillin utskrivet av en säkert 80-årig läkare som knappt ens tittade på bölden! Frågade om han kunde öppna den eller något för att minska smärtan, jag var helt slut, men nej.
Natt mellan måndag och tisdag har så ont så jag tror jag ska dö och bara gråter. Ringer 1177 som säger att jag ska ta mer Alvedon trots att jag tagit 8 tabletter på mindre än ett dygn. Kan inte sova utan står i duschen och gråter hela natten. Igår eftermiddag kom äntligen min sambo hem. I samråd med min mor och min moster som är läkare tvingade dom mig till akuten. Då hade jag även fått en böld på ryggen! På akuten skar dom upp båda bölderna, sjuk smärta! Fick lokalbedövning men dom satt så långt inne så det inte hjälpte.Höll på att spy och svimma, så han ringde till gyn och fick okej att ge morfin. Tyvärr vågade han inte fortsätta ´få ut allt var sen, men det mesta är ute. Bara hoppas att penicillinet tar resten! Skickat på odling. Jag har fått en 10 dagars kur men han trodde jag skulle behöva längre. Fått stygn på ryggen men lämnat öppet under armen.
I natt har jag sovit hela 3 timmar i sträck! samt lite småslummer. Känns underbart. Nu gör det ont men är uthärdligt med Alvedon. Läkaren trodde bölderna var hormonellt betingade, finns risk att dom kommer tillbaka Känner mig låg och undrar hur lillen klarat allt detta. Hoppas vid mitt liv att den inte mått ens en bråkdel så dåligt som jag
Vad roligt att läsa om alla lyckade RUL, lyssningar på hjärtljud, sparkar och annat. Trots att vi verkar må lite upp och ner och får stå ut med både fysiska och psykiska påfrestningar är ju huvudsaken att våra små har det gott! Och det verkar dom ju ha!