• sarak

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-09-13 07:26:58 följande:
    *ställer in en tårta med 38ljus i tråden*

Nu återstår stt se hur firad/ofirad man blir idag..

Grattis!!
  • sarak
    FiaFunderar skrev 2013-09-12 20:48:30 följande:
    Fast jag tycker du är fin!

Jättefin mage ju! Och så ska man ju inte gråta över att ha en man som går runt och är snygg, haha. Kan lova att han tycker du är finast i världen!!
  • sarak
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-12 17:07:25 följande:
    min tapp hade börjat kortas från nästan 4 cm till 2,7 och öppnat sig inifrån=( ska tillbaka på tisdag för ny mätning. Om det hänt något ytterliggare så ger de kortison i förebyggande för lungmognaden. Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut utan nu hoppas vi kunna hålla lillasyster inne så många veckor som möjligt. finns ingen medicin som tar bort mina sammandragningar och vila hjälper inte heller enligt läkaren utan det är bara att hoppas på det bästa. Känns så konstigt och tomt, jag som verkligen levde på hoppet att få uppleva en normallång graviditet en enda gång=/. Samtidigt så känns det skönt att veta att de är beredda att ge kortison för lungorna utan att jag måste komma in akut med värkar, då jag "vet" att de aldrig lyckas stoppa det då i de två dygn som krävs för att båda kortisonsprutorna ska hinna ha effekt. Med barn nummer två fick jag inget kortison för tappen var helt opåverkad i v.31 och sen föddes han pang i v.34 på några timmar.

Vad jobbigt! Jag hoppas hon stannar en liten stund till.
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-09-13 20:13:07 följande:
    Kommer graviditrtsklåda plötsligt? Hysteriskt kli. Handflatorna är värst. Kom nu, pang bara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Har inget bra svar men Hoppas INTE att det är det. Måste vara hemskt att ha sånt kli. Hur känns det idag? Håller tummarna för att det är bättre!
  • sarak
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:
    Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!
  • sarak
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:
    Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!

Grattis till killen! Vilken dramatik! Hoppas allt går bra nu. Kram
  • sarak
    FiaFunderar skrev 2013-09-15 20:54:57 följande:
    Usch det blev 5 långa timmar på sjukan!
    När kirurgen hade petat och klämt och haft sig så sa han Navelbråck!
    Iväg till röntgen där de gjorde ultraljud. Han kunde inte se ett direkt bråck men det är något liknande. Det är nåt slags "hål" där det trycks upp fett (där det inte ska vara) och det orsakar den här jäkla smärtan.

Vad de kan göra?
    Ingenting! De kan/vill inte operera nu eftersom jag är gravid. Efter förlossningen ska jag återhämta mig i 1-2 månader och återstår smärtan då så ska jag höra av mig till kirurgen igen...

Så nu är det värktabletter och jaa... inte göra allt för mycket som förvärrar smärtan. :(

Stackare! Hoppas det blir bättre av sig själv så du får det drägligt fram till förlossningen.
  • sarak
    Sokkerflikkan skrev 2013-09-17 09:18:15 följande:
    Hej alla,
    Det var fruktansvärt längesedan jag skrev något här inne så tänkte bjuda på en bild. Imorgon går jag in i v29(28+0) och det börjar verkligen kännas att det snart är en levande bäbis man kommer få hålla om.
    Längtan är stor och det börjar kännas riktigt mysigt med mörker och vinterkyla:)

Annars så mår jag prima. Har lite svårt att sova bara, men det är nog så det ska vara.
    Vi väntar på besked från försäkringskassan ang SGI som ska komma inom 9 dagar. Skulle inte bli förvånad om det krävs kompletteringar. Sen har tanken även slagit mig att vi borde besöka familjerätten och skriva papper om gemensam vårdnad eftersom vi inte är gifta. Men det tar vi nästa vecka för i veckan har vi fullt upp. Min karl har precis fyllt 30 och själv blir jag 25 imorgon, mycket fika :)
    Nu ska jag försöka ta tag i dagen. Målet är att hitta vinterskor och spana på jackor som jag ser ni diskuterat. Jag måste nämligen köpa en ny då min gamla hade gjort sitt flera ggr om förra vintern. Det känns lite jobbigt.. Suck!

Sokkerflikkan.blogg.se

Vilken jättefin mage!!
  • sarak

Jag är så trött!! Tror jag tog ut mig fullständigt på jobbet förra veckan och har inte kommit ikapp. Det kommer bli 2 tuffa månader nu innan jag får gå på ledighet. Ta det lugnt och stressa inte säger min chef samtidigt som han och andra överöser mig med jobb. Haha, lätt!

Men förutom trötthet mår jag bra. Har varit lite hormonstingslig sista tiden. Vi håller på att renovera 2 rum plus totalrenoverar ett badrum och ska bygga ett nytt garage. Bröt ihop igår när jag kom hem från jobbet, rörigt som tusan inne plus hantverkare som springer in och ut med skorna på. Hur skitigt som helst även i de delar av huset som vi inte renoverar!! Jag vill också bädda spjälsäng och pynta babyhörna! Men det händer i varje fall saker och förhoppningsvis är det mesta klart och fräscht innan bebis kommer.

Nu ska jag måla lister och välja tapeter!     

• sarak
    MissKaos skrev 2013-09-18 08:41:34 följande:
    S-dr som gör ont Har satt mig vid mitt skrivbord och andas en stund. Vi ska ha organsiationsdag. Jag ska jobba helgen, känns sådär..  går ju hem om 14 dgr och vill sköta mitt jobb fram tills dess helst.
Svar på tråden December bebis 2013