• sarak

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-09-18 08:41:34 följande:
    S-dr som gör ont Har satt mig vid mitt skrivbord och andas en stund. Vi ska ha organsiationsdag. Jag ska jobba helgen, känns sådär..  går ju hem om 14 dgr och vill sköta mitt jobb fram tills dess helst.

Ajaj. Har det gett med sig? Du får ta det lugnt nu sista tiden.

Jag har ont överallt idag. Ryggen, benhinnorna och fötterna. Klarar ju inte av att sitta för fogarna, så står och jobbar hela dagarna. Tror mest det beror på det, blir för tungt att stå 9-10 timmar per dag. Jag försöker promenera 5 km varje dag, men nu är det mest en plåga. Vet inte vad som är sämst, låta bli det eller fortsätta. Ska träffa sjukgymnast på fredag, hoppas hon har några bra råd! Vill inte bli orörlig redan! Och framförallt så hade jag ju tänkt kunna jobba 2 månader till... Känns overkligt nu ikväll.

Sedan sammandragningar. Så svårt att veta vad som är normalt! Man ska ju ha sammandragningar, men dom ska inte göra ont. Jag har en hel del sammandragningar, men har ju inget att jämföra med  Dom gör inte skitont, men det är klart att dom känns. Lite molande värk. Är det normalt?     
  • sarak
    Irlais skrev 2013-09-18 15:49:36 följande:
    Jaha, jag missade mitt besök hos BM imorse för att min kära sambo tydligen tyckte att mindre än 20 minuter behövs inte på morgonen, trots att han ska duscha och stryka skjorta osv...  Han satte klockan och dum som jag är så frågade jag bara OM han satt den, inte på vilken tid. Så vi kom iväg för sent så klart och kom inte fram i tid. Typ det enda jag sett fram emot den här veckan så blir det inte av, så jävla typiskt. Ingen ursäkt från sambon heller utan han tyckte att JAG tog för lång tid på mig och var jobbig som stressade honom!? Ingen bra dag kan jag ju säga... 

Tråkigt. Kunde du inte åkt utan honom?
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-09-16 14:07:48 följande:
    Provtagning imorgon pga klådan. Hoppa det inte är Hepatos... *

Har du fått något svar?? Kliar det fortfarande? 
  • sarak
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-12 17:07:25 följande:
    min tapp hade börjat kortas från nästan 4 cm till 2,7 och öppnat sig inifrån=( ska tillbaka på tisdag för ny mätning. Om det hänt något ytterliggare så ger de kortison i förebyggande för lungmognaden. Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut utan nu hoppas vi kunna hålla lillasyster inne så många veckor som möjligt. finns ingen medicin som tar bort mina sammandragningar och vila hjälper inte heller enligt läkaren utan det är bara att hoppas på det bästa. Känns så konstigt och tomt, jag som verkligen levde på hoppet att få uppleva en normallång graviditet en enda gång=/. Samtidigt så känns det skönt att veta att de är beredda att ge kortison för lungorna utan att jag måste komma in akut med värkar, då jag "vet" att de aldrig lyckas stoppa det då i de två dygn som krävs för att båda kortisonsprutorna ska hinna ha effekt. Med barn nummer två fick jag inget kortison för tappen var helt opåverkad i v.31 och sen föddes han pang i v.34 på några timmar.

Hur har det gått för dig?
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-09-19 20:22:58 följande:
    Tror jag fick det av drag/kyla. Kom inte tbx näj jag började sova med nattlinne. Sen hade jag värmande inlägg runt tuttarna i början. Och inga byglar i bhn! Klämmet kan orsaka stockning.
    Köpte du bhar för amning med? Det är ju olika men dom flesta sover ju m bh i början iaf det läcke.. tyckte deras från trofé var sköna.

Dum fråga kanske, men hur vet man vad man ska ha för storlek på BHn? Känns onödigt att lägga ut pengar på amningsbh som inte passar sen.
  • sarak

Drömde att jag köpte storpack amningsbh. 150 st i en påse, blandade färger

• sarak

Magknip från helvetet! Jag har varit på toa, vilat, varit ute och cyklat, druckit vatten... inget hjälper. Tips?!

• sarak
    MissKaos skrev 2013-09-20 19:15:40 följande:
    På sjukan.
    Ctg visar regelbundna s-dr. Väntar på läkare nu.

Kan drt hara olika över landet? Min bm sa att det var precis samma numera. Men om ul snantalet skiljet varför skulle inte bm besöken? Konstigt bara i samma land.

Ajdå. Hoppas allt står rätt till och du får åka hem och vila och fortsätta fredagsmyset.
Svar på tråden December bebis 2013