• sarak

December bebis 2013

Kom någonting som jag tror måste vara slempropp. Ej helt genomskinlig utan mer vitaktig, blodstrimmig och seg. Lycklig! Äntligen ett tecken... Även om det inte behöver betyda så mycket. 9 dagar till BF...

BF 4 dec
  • sarak
    Nillis13 skrev 2013-11-25 11:56:42 följande:
    Sarak: låter verkligen som slemproppen! Och det är säkert ett gott tecken nu när det är så nära ;) hade du mkt sdr eller känningar innan den kom?

Nej, typ inga sammandragningar alls har jag. Absolut inga förvärkar eller så heller. Har faktiskt inte ont någonstans så länge bebis håller sig lugn Känns så spännande att det börjar närma sig, känner mig upprymd och förväntansfull. Mår dock så himla bra så känner inte det desperata behovet av att få ut bebis NU!
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-11-25 12:29:27 följande:
    Tack för alla fina peppande kommentarer. Har ni hemorrojder vill jag tipsa om alsollösning. Dränker in gasbinda i det och det tar udden av smärtorna och minskar svullnaden. Lider med er nu tjejer vet hur desperat man är att få ut bebisen. Varje minut känns ibland som tortyr. Drick hallonbladsthe även om inte förlossningen startar för det är ändå bra. Förlorade enbart 250 ml blod under förlossningen exakt samma med dottern. Har druckit thet bägge ggr. Den dagen förlossningen startade var jag och storhandlade bar tunga kassar. Vet inte om det satte igång. Hoppade häromdagen i soffan också. Önskar man kunde ge er mirakeltips!

Vad bra att du hittat något som ger lindring! Har lidit med dig, ffa att du hade för ont för att kunna njuta av bebis. Hoppas det fortsätter åt rätt håll! Hur gör man för att se ditt galleri? Vill ju se ditt underverk ju!
  • sarak
    MissKaos skrev 2013-11-25 11:48:50 följande:

Jo det gick ju över när allt vatten kom ut. Men helt bra blev det inte -hade dock lite besvär innan. Hade vansinnigt ont i händerna fick gå upp på natten och stå med händerna över huvudet. För att hälla tbx vätskan.
    Kanske skulle ha simulerat förlossningsrädsla *hrm*  

Dom gör det inte på mitt MVC pga blödningsrisken. Hon har dock lovat kolla om jag är öppen ngt nästa gång. Hoppas på att det petandet ska räcka för att få igång det hela.... Eller att att A-K gör det. Vore bra. Om det hjälper! Minns bara dom där 16 dagarnas övertid som ren tortyr..

Någon som vet om dom sätter igång en på exakt Bf+14 även om det är helg? (det blir en lördag) funderade på om man kunde övertalat dom till fredagen iaf. 
    En bekant till mig hade tid för igångsättning förra söndagen, så ja, här verkar dom sätta igång även på helger
  • sarak

Mer slempropp under hela dagen. Känner dock inga sammandragningar alls. Lite ont i ländryggen. Kanske bara dammsugit för mycket? Svårt att veta. Borde packa klart förlossningsväskan men får hjärnsläpp så fort jag ska ta tag i det.

• sarak

Plopps - Vilken goding. Blir både sugen och livrädd när jag tänker på att jag ska få en alldeles egen <3

• sarak

Vattnet har gått!! Haft oregelbundna sammandragningar i natt. Strax före 5 gick vattnet. Starkare värkar nu. Tid på förlossningen 9.30. Galet spännande!!!

• sarak

Kl 22.24 igår kom vår älskade rasmus. Lång jobbig förlossning men en alldeles underbar bebis. Fick nog igen för en enkel graviditet. 3215 gram och 49 cm. Äter och sover och verkar nöjd, så fin så det är inte klokt. Jag är helt slut, är kvar på förlossningen då det är fullt på bb. Uppdaterar mer när vi fått komma till bb och jag får slå på mobilen. Utlovar även bild på underverket.

• sarak

Rasmus äter, sover och mår bra. Jag börjar långsamt återhämta mig. Förlossningen känns som en dimma, men jag minns mer och mer. Det fanns riktigt bra stunder också även om det var hemskt jobbigt på många sätt både för mig och bebis. Nu njuter vi för fullt av varandra och livet

Svar på tråden December bebis 2013