• sarak

December bebis 2013

Precis homkommen efter sista jobbdagen!! Mår fortfarande superbra, så jag kan förhoppningsvis njuta lite av att "bara" vara gravid en stund innan bebis kikar ut. Behöver komma ner i varv lite och förbereda mig mentalt, har inte hunnit med det riktigt känner jag. 19 dagar kvar.

• sarak
    Irlais skrev 2013-11-15 22:17:34 följande:
    Väldigt mycket sammandragningar ikväll, så här ofta har det verkligen inte varit förut! Håller i sig 1-2 minuter och kommer var 5-10e minut. Kan ju alltid hoppas att det övergår till värkar under natten :)

Spännande!! Här händer inte mycket...
  • sarak

Nu börjar det bli spännande. Känns som om det när som helst ploppar ut en bebis för någon. Här känns det dock fortsatt lugnt....

• sarak
    Nov13 skrev 2013-11-16 10:19:36 följande:
    Har nu ätit lite ananas, druckit hallonbladste med mängder av kanel och kört en färdknäpp. Ska äta några pepparkakor, städa hela lägenheten, promenera så gott jag kan och kanske putsa lite fönster under dagen. Då har jag gjort allt för att hjälpa till. Sen blir det slutligen vila hela kvällen och morgondagen. Går det 48h och ingen bebis är ute så ger jag upp :p

Haha, ja har du gjort allt det där har du nog gjort vad du kunnat
  • sarak

Städat, mockat massa boxar, målat golv i sovrummet 4 gånger, haft sex och gått promenad. Några av helgens aktiviteter. Inget av dom ger knappt ens en liten sammandragning och inte sett någon slempropp eller liknande. Det är nog ingen bebis på gång här. Jag har dock förmånen att må bra, så ska väl inte klaga. Men längtar så mycket efter att träffa bebis ju!!!

BF 4 december
  • sarak

OJ vad det händer saker för alla. Känner mig hopplöst efter med alla symtom på förlossning på gång Ni som har sammandragningar som gör ont, VAR gör det ont. Jag har någon sammandragning då och då, men hur mycket jag än känner efter så gör det faktiskt inte det minsta ont. Någonstans.

• sarak
    Irlais skrev 2013-11-18 05:34:09 följande:
    Tog ca 9 timmar från att vattnet gick och värkarna satte igång tills han var ute :) bebisen är stor också särskilt med tanke på att han kom 10 dagar innan BF, 3800g och 52cm

Grattis!! Vad kul!!
  • sarak
    Äntligengravid skrev 2013-11-18 16:31:45 följande:
    Jaha nu har jag ändrat mig. Vill inte alls att bebisen ska komma nu. För två veckor sen låg hon så fint med huvudet neråt, men nu har hon vänt sig med rumpan ner.... blir ultraljud och vändningsförsök på onsdag. Inte alls vad jag planerat. Så nu får hon hålla sig kvar till efter vändningen

Åh vad jobbigt. Hoppas vändningsförsöket går bra!!
  • sarak
    Otåligast skrev 2013-11-18 13:43:18 följande:
    Säger som ni andra - nu får bebisen GÄRNA komma! Har 14 dagar kvar & det är första föräldraledighetsdagen - kan inte riktigt ta in det. Har fått galet mycket gjort här hemma redan & ännu är inte dagen över haha. Hur ska det här sluta om han inte kommer på fyra veckor :)...

Jag har också första ledighetsdagen, och hela 16 dagar till BF!! Har också gjort massor men känner mig ändå konstigt rastlös. Varit hos barnmorskan också, hjärtat slår och magen växer... Inget konstigt. Nästa BM besök 2 dagar innan BF, hoppas jag slipper det! Men inga symptom på att förlossning är i antågande...
  • sarak
    Plopps80 skrev 2013-11-18 18:59:49 följande:
    Hoppade ner från soffan 3 ggr. Hoppade i soffan. Ren desperation. Fick några värkar men inget mer.... Däremot så ont i korsrygg, blygdbenet och höfterna. Så dum i huvudet jag är Dricker hallonbladsthe nu och hoppas på bebis inom närmsta tiden. Känns som att jag inte står ut en minut till som gravid.

Jag hoppar jämfota ner från trappan från övervåningen, Du behöver inte prova det, hjälper inte ett dugg Barnmorskan jag träffade idag tipsade bara om sex. Har testat det med. 2 gånger igår till och med. Hjälper inte det heller. Jag skulle nog bli överlycklig över en endaste liten förvärk. Känner mig lite tveksam om min kropp öht vet hur man föder barn
Svar på tråden December bebis 2013