December bebis 2013
Barn är olika
Barn är olika
Ris.. mumms hälsar Elsa. Och undrar varför man bara får smaka lite?
Intresse för mat. Hoppas det håller i sig. Jag åt äpple innan och elsa gapar och tittar på det. sticker ut tungan. Ser ut att vilja smaka.
Det krävs ju att dom får smaka för att intresse ska väckas. Annars fattar dom ju inte vad det är på tallriken.
risken man tar är ju att konkurerade ut amningen tidigt. När man väntar länge kan det vara svårt att få dom att vilja äta. Båda delar löser sig över tid..
stressa inte över det! Göet det som är bra för er. För oss fick tidig gröt det pos att det spys mindre så blir det för vissa kräkbarn. Och hon verkar redo så dåså. Hade eg tänkt helamma längre o långtidsamma men vi är ju två om det.
Plopps jagär mer rädd sen jag fick banka upp en kola på isak.
Träffat på en mamma som bara gav mosad pureead mat av sån skräck. Problem när det blev fsk dax. Hon sa dom mosar väl till pure pp fsk? Jag öhh nej inte till en nästa tvååring.. så du hanterar det ju. F äter ju omosad mat..
Majskrokar blir det när hon kan sitta i barnstolen det brular dom kunna vid fyra månader.
arg Elsa idag. Gav med mig. Sushi är gott.. fast hon fick ju bara 3-4riskorn och lite lite avocado. En mjölkslurk efteråt.
Föresten. Helamma kan.man till ca 2 år om barnet får järntillskott. Så ni har inte bråttom
Smaksatta majskrokar? Vad är det?
Jaggav isak puffat ris när han var lite stötre
Perfekt att pilla med!
Nytt! Fanns inte när sonen var liten.
Majskrok! Yummy! Hälsar Elsa som försökte trycka in de i munnen på tvären.