December bebis 2013
Har med en plåsterlappsbebis nattetid.
Fast inatt var hon vaken tre timmat ohjoy. La henne i spjälsägen tillslut. Hon var nöjf med att lihga där och veva med armar o ben ett tag så jag vilade ryggen. Trött idag. För gsmmal för nattliga aktiviteter i idag känner jag mig promässig.
Lurat elsa sova i sin säng ett par ggr.. hon verkar inte fatta att hon ska somna i den. Vaknar hon däri är hon glad.
Har för mig att det bara skiljer några dagar mellan Rasmus och Ludde. Rasmus är också krävande. Tycker iofs det är kul, fullt håll i gång när han är vaken. Jobbigt när han börjar bli trött. Vägrar ligga och vila, rullar över till mage, kravlar och gnäller. Går inte att få honom att ligga på rygg. Han har legat klistrad vid mitt bröst heeeela nätterna sista tiden. Sover men vill ha snuttandet och närheten. Bättre dom 2 sista nätterna, då har han "bara" ätit varannan timme, men sover klistrad mot mig. Har försökt att försiktigt flytta honom till sin säng, men han bökar och letar och gråter i sömnen. Blir still direkt han får närheten så han behöver väl den. Jag kan som tur är sova okej även med ett plåster på mig, även om kroppen känns aningens mörbultad.