• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Ups!

Varit frisk nu. Var sjuk hela förra året i div..

MissKaos skrev 2013-06-14 21:03:01 följande:
    Nej är frisk. Var sjuk hrla görra termoben å andra sidan i div snor magsjuka etc

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Annaa1988
    Minnymilou skrev 2013-06-14 21:13:49 följande:
    Ja, som gravid får man ju lite sänkt immunförsvar för att kroppen inte ska stötat ut fostret, och då blir man lättare sjuk. Under april/maj var jag förkyld 3 gånger efter varandra och sedan direkt på det magsjuk i en vecka med hemska kräkattacker. Härligt...!

Jag är just nu i v 14+5 och börjar längta till RUL, som är om ca tre veckor. Jag tror att jag känner livmodern ibland när jag ligger ner, den har i så fall nått halvvägs mellan blygdbenen och naveln ungefär. Magen ser grymt stor ut och igår när jag passerade a-lagarna på deras bänk i parken sa den ene: "Jaså, har degen börjat jäsa?" Jag började storskratta och sa att det stämde bra, de trodde väl jag skulle bli förnärmad, men inte, jag passerar ju förbi dem då och då på väg till jobbet och är rätt van vid att de slänger käft! Skrattande

Jo, det har jag läst om :) Men i mina förra graviditeter var jag frisk helt igenom, känns så konstigt att bli sjuk hela tiden nu :P Allt är så annorlunda hela tiden i denna graviditet, undra just om det är en grabb denna gång!
  • marie86

Hej. Jag är 13+6 i dag. Ja känner att de är en ivrig rackare inne i magen. De käns som en ilning/nervryckning när man är stilla. Detta är min nr 2. Men jag är funderam på om De kan vara mer än en. Eftersom man känt så tidigt. Vet att d inte är gaser i magen. Känner skillnad

• Minnymilou

Jag tror också jag har en liten grabb i magen, inte för att jag har varit så mycket sjuk, utan för att alla andra i min bekantskapskrets får flickor (och så har jag ju en tjej sedan tidigare). Sex tjejer och ingen kille, så nu borde oddsen jämnas ut, tycker jag.

• Förstaförsökaren26

Hur länge jobbar innan BF? Nu tänker jag på om man inte söker havandeskapspenning. Jag är beräknad till 12/12 innebär det att jag då ska jobba till den dagen eller hur brukar det funka?!

• MissKaos

Du kan ta ut fp innan. 14dgr unnan kanske?

Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-16 15:20:01 följande:
    Hur länge jobbar innan BF? Nu tänker jag på om man inte söker havandeskapspenning. Jag är beräknad till 12/12 innebär det att jag då ska jobba till den dagen eller hur brukar det funka?!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tröttare.dax att ta tag i blutsaften. Varit en aktiv helg ifs. Vi var på stan igår ocg fyra åringen var just fyra år. My God! Storhandling eftrr det. Idag bullbak ned samma bustroll fast på bättre humör. Sen gymmet nu på em. Hunnit läsa femtio nyanser av grått med. Kanske därför man är trött nu.. jag har äben plockat upp och sen ner mina reafynd i strl 50-62 mysigt.

• IdaJ

Har ni något speciellt ni är sugna på nu under graviditeten? Just nu har jag dille på Isglass och gurka :P

Svar på tråden December bebis 2013