• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Felinne

Ja det var roligt även om det var synd att inte både jag och maken kunde vara där. Men vi fick ju fina bilder i alla fall. Är i v12+5 idag

• LillaBulan

Igår fick vi lyssna på hkärtslagen för att lindra den ångest jag har att det verkligen finns någon där inne. Man får inte göra det innan rul egentligen men man gjorde det så att jag mår bättre. Den största ångesten har släppt och det var fina hjärtljud.

Dock tror jag BM tycker att jag är lite udda som vill veta så mycket saker i förväg det bara går. Har med min psykiska ohälsa att göra.

• MissKaos

Mammas pojk visade upp fint hjärta gjärba etc! Supergullig bm som letade upp snoppen och tog sig tid! Flyttad en dag

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Fröken Ö
    MissKaos skrev 2013-06-12 10:41:24 följande:
    Mammas pojk visade upp fint hjärta gjärba etc! Supergullig bm som letade upp snoppen och tog sig tid! Flyttad en dag
    Vad roligt med en liten kille=) Grattis!!! Har ni barn sedfan tidigare, är det en flicka eller pojke? Såg man allt som man behöver se eller blir det ett till rul?

Hur stor var lillen nu? Är själv så nyfiken, är i v. 14+1 och tycker det är så olika när man läser hur lång den lille är. 
  • Irlais
    MissKaos skrev 2013-06-12 10:41:24 följande:
    Vad härligt! :) och så häftigt att dom kunde se allt redan, visst är du i vecka 15?
  • MissKaos

Ja. Jättekul!

Irlais skrev 2013-06-12 11:57:47 följande:
    Vad härligt! :) och så häftigt att dom kunde se allt redan, visst är du i vecka 15?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Dom daterar ju efter längd och strl åå skallen då det skiljer inte.

Vi har en pojk sedsn innan. Allt syntes! Firat m lite shopping av minikläder fotvård och glass!

Fröken Ö skrev 2013-06-12 10:55:02 följande:
    Vad roligt med en liten kille=) Grattis!!! Har ni barn sedfan tidigare, är det en flicka eller pojke? Såg man allt som man behöver se eller blir det ett till rul?

Hur stor var lillen nu? Är själv så nyfiken, är i v. 14+1 och tycker det är så olika när man läser hur lång den lille är. 

• Trasslet

Halvkassa resultat på KUB idag pga dåliga blodvärden. :/ Vad tusan gör man med 1:238? Låg risk, visst, men på gränsen! Såå många tankar som far runt nu. Min bm säger att man inte ska jämföra, men med sonen hade vi 1:10 000. :/ Ska prata mer med henne och diskutera de olika alternativ som finns. Skräckscenariot att behöva göra sen abort genom att föda fram ett dött barn finns inte på kartan. FAN!
    Det är dock större risk att vi får missfall pga fostervattensprov än att pyret har Downs. Skitkontroll!

Dessutom blev vi tillbakaflyttade 7 dagar, trots att vi med säkerhet vet när jag hade äl (använde monitor). Barnmorskan kunde inte svara på varför. Mumlade nåt om att ägget kanske tog lång tid på sig att fästa, men att man inte vet. Nåt positivt är dock att vi närmar oss januari (ny bf 29/12) och vi vill gärna ha årsmodell 2014. ;) Pyret sparkade iaf runt därinne och har två ben och två armar. Hjärta

Jaha, ska iväg och umgås med vänner ikväll, men känner mig helt omtöcknad och vill bara vara för mig själv. Bara att ta sig i kragen...

• Repan

Ledsen Trasslet :( jag vet givetvis inte hur ni ska göra, risken vid fvp är mindre än 1% väl? O risken för DS är 1/238, betydligt mindre ändå. Kanske är fvp bäst om ni är rädda, men då måste ni kunna förlåta er själva om ngt händer s.a.s. Ni tog ju då risken för vad ni anser är barnets bästa.

Jag hade nog chansat, om du föder 238 barn är bara ett sjukt. Det är ändå inte en enorm risk och inte under 200 heller. Men man måste göra sitt eget val. Vi valde bort KUB helt.

Svar på tråden December bebis 2013