• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mammatilltvå85

Vi ska ha en bugaboo bee+ till bebisen, har köpt en redan men ej testat den...den väntar i förrådet;=) Tänker ha en cocoon i den när bebisen är liten, samt bära mkt i sjal....Vill verkligen inte ha en stor klumpig "bebisvagn" denna gång så detta blir perfekt...går använda i flera år sen också utan att behöva byta vagn vilket vi gjort en mängd ggr med de äldre barnen....

• Äntligengravid

Jag har köpt en Urban Jungle till min bebis Hade sån till min yngsta oxå och var supernöjd med den. Hade den även som dubbel då det är 19 månader mellan mina två yngsta. Hade aldrig klarat mig utan syskonvagn då.

• moto
    Nania skrev 2013-06-17 22:57:56 följande:
    Om inget annat så har dem ju bra andrahandsvärde. Samt vi kommer beställa från holland och får då buffalo, maxicosi+ bas+ adaptrar till vagnen samt 2 mugghållare för 13500 kr ca enligt det pris jag fick för ett tag sen av babyplus. Bara vagnen går på 11500kr i sverige 

Jag har tänkt köpa därifrån jag med! Vilken färg ska ni ha? Jag kan inte bestämma mig för offwhite/svart eller petrol/svart så detfår nog bli ett extra topset ;)
  • Nania
    moto skrev 2013-06-18 20:02:39 följande:

Jag har tänkt köpa därifrån jag med! Vilken färg ska ni ha? Jag kan inte bestämma mig för offwhite/svart eller petrol/svart så detfår nog bli ett extra topset ;)
    Svart/svart (plus åkpåsen apple of my eye från elodie details) om det är en flicka. Pojke så funderar vi kanske på svart/röd eller även då svart/svart. Sen troligtvis svart Skip hop dash deluxe till det. 
  • crushelix

jag tänkte använda samma vagn som förra gången, en combi, brio från 90-92, betalade 300kr på blocket. skitbra går in i små hissar där inga nya vagnar går in ;)
    man kan vara fattig och nöjd förälder och bebis också. :)

• cupcakekiller

Hoppar in här igen, var med i början men glömmde bort tråden lite, är i v.15 (14+4) så bf är 11/12 :) Det blir 16 månader mellan våra barn och vi har fått en äldre babytravel dublin av sambons mamma..Dock vill jag ha den nyaste dublin, facelift eller vad den heter så sparar till den :) donkey är drömvagnen men lite för dyr, hur mkt billigare blir den att beställa utomlands?

• MissKaos

Jag tänker med använda samma vagn don sist. En teutonia från blocket. Ska fixa bromsarna och evt måla om sufletten. Den fungerade kanonbra sist!

crushelix skrev 2013-06-18 20:23:17 följande:
    jag tänkte använda samma vagn som förra gången, en combi, brio från 90-92, betalade 300kr på blocket. skitbra går in i små hissar där inga nya vagnar går in ;)

man kan vara fattig och nöjd förälder och bebis också. :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Blir självklart en begagnad tvillingvagn. Vet två stycken som ska sälja sina under hösten. En är sitsarna bredvid varandra och den andra på rad. Får se vilken som är smidigast både körmässigt och plats i bagageluckan. Onödiga pengar att köpa my då de flesta begagnade vagnar är i så bra skick och bara behöver betala max hälften av vad nypriset är. Finns roligare saker att lägga pengarna på

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • Elsapelsa11

Idag var vi på ett tidigt ultraljud och fick se vår lilla/e bebis. Så skönt det var att se små buffande händer, det lilla huvudet och ett tickande hjärta. <3 Nu känns det lite mer på riktigt!

Vi kommer ha 27 månader mellan våra och jag har svårt att bestämma mig för om vi ska köpa syskonvagn eller behålla vår brio go och köpa ståbräda. Jag är jättenöjd med brion, men har inte körkort och kan behöva använda vagn en hel del. Vi har funderat lite på donkeyn, men som flera nämnt, den är ju inte gratis. Svårt! Men blir det donkey beställer vi nog från Holland.  

Svar på tråden December bebis 2013