• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • corky

Gröna äpplen utan skal! Annars är jag mest osugen på mat, helst fläskkött, det äcklar mig. I vanliga fall älskar jag fläskkött!

• Nania
    Sanktb skrev 2013-06-17 16:22:02 följande:
    Jordgubbar och vattenmelon!
    Samma här! Hade samma med nr 2 också!
  • sarak

Jag är sugen på allt och hela tiden. Känner mig riktigt tjockis  Försöker hålla igång som vanligt ännu med ridning varje dag. Tävlade hoppning i helgen och ska tävla nästa helg, men sen blir det nog inga mer tävlingar på ett tag
    Fast rida tänkte jag göra så länge det känns bra. Hur mycket och vad tränar ni? 

• MissKaos

Jag vill ha sushi magnum mandel choklad m helnöt jordgubbar mineralvstten hembakade bullar cola.. chicken tandori. Ja ni fattar. Väger nu samma som när jag blev geavid m sonen.

Fogarna hindrar min träning. Cyklar till jobbet de flesta dagar blir 20km totalt/dag. Gymmet spinning el dtyrka 4ggr/vecka. Nada mao. Van att löpträna en del annars.saknar det!

sarak skrev 2013-06-17 17:30:47 följande:
    Jag är sugen på allt och hela tiden. Känner mig riktigt tjockis  Försöker hålla igång som vanligt ännu med ridning varje dag. Tävlade hoppning i helgen och ska tävla nästa helg, men sen blir det nog inga mer tävlingar på ett tag

Fast rida tänkte jag göra så länge det känns bra. Hur mycket och vad tränar ni? 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Elsapelsa11

hehe! Jag är också sugen på allt möjligt! Sushi, jordgubbar, godis o choklad, (tråkigt nog brie, men det äter jag inte) inte mat överlag. Glass i stora lass. Vill inte gå upp så mycket som förra graviditeten (20 kg+), men kan inte hejda mig! Hoppas suget lägger sig...

• mammatilltvå85

Jag har verkligen inga cravings alls=( lite trisst...är dock sugen på det mesta, mest sånt jag inte "får" eller törs äta....typ parmaskinka och riktigt blodig oxfilé...slurp eller rökt lax i massor.

Tycker magen stannat totalt i växten sista veckorna...inte hänt nånting alls. riktigt tråkigt. Här är i alla fall en bild från idag. Går in i v.17 imorgon (eller idag enligt första ultraljudet)...

• Buzan

Är så himla sugen på sånt jag inte får äta, opastoriserade ostar, lufttorka skinka och salami! Tryffelsalami!! Det blir nog det första jag äter efter förlossningen! ;)

Va kikar ni andra på för vagnar? Jag behöver ju en syskonvagn och donkeyn är ju grym, men DYR, och så vill jag ju ha den minsta vänd mot mig iaf upp till året och den stora vänd framåt vilket jag förstått inte funkar med den, utan är nu mer inne på en city select då man kan ha barnen lite hur som helst! :) någon som har erfarenhet av den? Om den känna väldigt lång, tung, svårkörd m.m?

Svar på tråden December bebis 2013