• MissKaos

December bebis 2013

Min morfar avled inatt.känns konstigt att åka till stan idag. Men han börjar ju inte leva för att jag planerar om 94 1/2 år och löngtade hem till sin kära. Nu tillsist hämtade hon honom. Han han träffa Elsa som om han väntade på det..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Min dotter klämmd i sig pasta själv nu. Tig dom i handen och tuggar i sig.

Jag hade blivit förbannad!! Dibarn kan inte vöga för mkt.

Boel skrev 2014-06-11 15:54:23 följande:
    Roligt att ni analyserar hur ofta de äter :)

Min lille plutt äter inte lika ofta. Ett dygn ser vanligen ut så här:

04:00 ammar

09:00 ammar

13:00 ammar

17:30 ammar

19:00 gröt/smakis

21:30 ammar

Han har gått upp i vikt snabbt och nu har vår BVC-sköterska sagt att vi ska försöka ta bort nattmålet. Det går inte så bra ännu, för han vill inte somna med bara nappen.

Förra veckan försökte jag ersätta en amning med gröt, men han fick ont i magen och därför fick jag backa till att ge honom mindre så att magen får vänja sig.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gjort min stora. Han är lagom enl barnbmi nu.

Boel skrev 2014-06-12 21:57:39 följande:
    Intressant!Vi börjar nå den här berömda "amningspuckeln" nu :)

• MissKaos

Nix. Han lärde sig den hårda vägen.. men det finns bra hjälmar

sarak skrev 2014-06-13 18:11:04 följande:
    Åhh mammans hjärta!!! Han börjar resa sig mot saker och ramlar heeeela tiden och slår i huvudet! Ni som haft barn förut, har ni haft någon typ av lära-gå-hjälm?

• MissKaos

Elsa blev arg idag. Jag försökte mata henne.. nåväl. Pannkakskalas och pankakor i hela köker men gott var det! Man "ska" ju ge gröt industrigröt. Undrar om den går görs stavar av? Sonen åt pure slätt slätt skulle det vara. Elsa gillar saker hon kan hålla i handen och äta. Ska köpa tallrik med sugpropp och lägga plast under barnstolen. Naken bebis o varsegod att äta.

..stora vill helst bli matad nu med. Ja jösses femåringen regredierar.. fast han har alltid gillat sitta i knäet o bli matad.

• MissKaos

Hmm nä ska fixa släktfest,välkomst fest så snart vi begravt morfar. Det hade vi för isak med!

Ellas kitchen har några babykakor, otroligt goda enl Elsa. Smakar massonit enl mig...

idag åt hon burkmat. Litegranna.. men mina tortellini. Yummy. Vågar inte ge mer än smakprov på ett par st är ju salt i dom (färdig köpt a)

Ja det går för fort!!

Boel skrev 2014-06-18 22:06:39 följande:
    Gott med pannkakor :)

Nu är det kört - lillen fick smaka majskrok häromdagen och nu älskar han dem! Vi var tvugna att köpa hem en påse. Han älskar att hålla i den själv och gnaga.

Nu är våra bebisar ca ett halvår gamla - tänk så fort tiden har gått!

Ska ni fira halvårsdagen på något sätt?

• MissKaos

Så fick Elsa vattenkoppor. Stackars liten! Stora har det redan. Han är på playdate för att smitta grannens barn. Hade gärna låtit lillan slippa ett tag till. 3koppor på kinden nu. Tätt tätt. Hoppas inte hob blir för sjuk stumpan. Vi ska på begravning på torsdag. 2h resa enkel.

• MissKaos

Vi gör båda, men hon gillar äya själv så vi uppmuntrar det. Men tx linsgryta matade jag igår (väldans gott o oj vad fisigt det blev) ska göra köttbullar som stavar nästa gång! Skar hamburgare till pinnar det gick ju bra att äta

likasa tunna morotsstavar kokta. Kokt fisk är svårare men favvosen pannkakor går ju bra. Gör på quinoamjöl/bovete/soja/vetemjöl lote olika för bättre näingsvärde. Idag testade vi blodpudding. Sådär enl Elsa. Sushi däremot! Mumma!

sarak skrev 2014-06-23 22:44:08 följande:
    Jag kan även tipsa om facebookgruppen" BLW Baby Led Weaning " för er vars bebisar föredrar att äta själva

Svar på tråden December bebis 2013