December bebis 2013
okej, tack för svar. =)
Jag lider av panikhunger. När det kommer bara MÅSTE jag äta inom 5 minuter, på riktigt. jobbigt=((
Var på UL idag för att kolla lillans hjärta (de ville ha en second opinion för sig själva när man är längre gången och det går se mer detaljerat). Överläkaren som gjorde undersökningen var så himla bra. hon var jättelugn och superduktig och hon kollade inte bara hjärtat som vi trodde utan bekräftade könet, och sen gjorde hon om precis allt från rutin ultraljudet och gick igenom hela bebisen. Dessutom kollade hon flödet i navelsträngen och uppskattade storleken på bebisen. Dock var bebisen 12% förliten för sin vecka vilket troligtvis inte är ett dugg konstigt då båda barnen varit ganska små och både jag och pappan är ganska små, men hon ville kolla ett TUL i v.32 för att se så att hon följer sin egen kurva för säkerhetsskull. Så om 6 veckor gör vi graviditetens 7:e ultraljud. Känns sådär att behöva göra många ultraljud men de har ju haft sina syften, och vi har abra lyssnat på hjärtat 1 gång och de andra barnen har ju också kollats många ggr och de är fina friska smarta pojkar idag;=).
Jag trodde nästan att hon skulle ha vänt sig med huvudet neråt för jag har haft så mycket stickningar i livmodertappen och ett konstigt tryck de senaste dagarna. I morse lossnade slemproppen också, stor och seg i konsistensen. Ursäkta äckelvarningen. Den har lossnat flera ggr de andra gångerna jag varit gravid också men den kan återbildas så jag fäster inte alltför stor vikt vid det men jag har ju ett läkarbesök inplanerat imorgon (sen långt tillbaka pga min historik med prematura förlossningar) så jag får ta upp det då. Men jag har lugnt med sammandragningar i alla fall så det känns bra. I alla fall hade hon inte vänt sig, hon låg med huvudet uppåt och benen vid ansiktet som en fällkniv, så sparkarna är högt uppe i magen i alla fall, inte konstigt jag trodde hon låg med huvudet ner...hihi.
Jag är ju i v.26+2 och igår på UL så uppskattades min bebis vikt till 850 gram, hon var visserligen -12% så "normal" är väl då närmare kilot nu. de sa inget om längden, bara att lårbenet var ca 5 cm. Tänk att vi ändå har så "mkt" bebis i magen nu....nästan ett kilo. Och nu kommer de ju öka snabbt snabbt!
Hej tjejer!
Jag fattar inte var veckorna tar vägen! går in i v.28 imorgon. Helt galet!!
"Händer" dock inte så mycket just nu...inga besök hos bm förrän om 3 veckor till. Och magen växer väl, men inte såå snabbt ändå. Vågen verkar har stannat på + 6 kg, har märkt att viktökningen kommer ryckvis. Bebis sprattlar men är ganska lugn, inte som för en månad sen då hon var helt galen i magen. hon verkar trivas med att ha huvudet uppe till höger under magen för hon ligger så i princip hela tiden. Undrar om hon kommer vända sig överhuvudtaget "rätt" eller om detta blir en sätes-bebis.....hm. Eftersom hon "rullar runt" så lite nu fast hon har plats menar jag.
vi har gjort ett ryck hemma och fixat klart massor i bebishörnan. Känns jättebra. Det blir så fiiint och vad mysigt det är att hålla på! Imorgon ska jag hänga upp pom poms över spjälsängen...kanske bjuder på en bild när det är klart.
Har det lugnt med sammandragningarna också. Knappt att jag märker att jag är gravid alls nu faktiskt. Så man ska väl inte klaga. hehe.
Ser att ni skrivit om förlossningar och bedövningar. Min första förlossning gick extremt snabbt. Ingen bedövning alls hanns med. ONT gjorde det. Andra gick också fort men vi åkte in tidigare och jag fick lustgas. vilket jag älskade! Längtar redan efter lustgasen, hehe. Hoppas jag klarar mig på det denna gång också och att det inte går för snabbt. Väldigt jobbigt när man inte hinner andas mellan värkarna....
kolla hb:t skulle det stå...ej kolla hb:t hemma....hemma skulle vara med i nästa mening...haha, vad trött jag är!