Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-09-19 18:16:50 följande:
    Låter ändå bra med tanke på läget! Förstpr att kortisonet känns som en lättnad. Hoppas du får gå lite längre denna gången varje dag imagen är ju pluss!

Ja det hoppas jag med! Hoppas att lättnaden gör att jag kan slappna av och kanske få nån extra vecka=)

Läkaren sa att v.35 är okej om hon kommer, men helst ej innan det. Men från 34+0 stoppar de inget. Vore ju underbart att få ännu fler veckor förstås!

• mammatilltvå85

är övertygad om att min bm slarvar med besöken. Hon slog tex ihop inskrivningen med det första "hälsobesöket" så hade ett besök i början, minns ej vilken vecka...9-10 kanske?

sen ett besök i v.24+ nånting.

nu nästa 7 veckor senare i 31+1.

tror inte jag får ett nytt besök i v.33....snarare v.35 kanske. Är det för att jag är omföderska?     

• mammatilltvå85

Jag är trött. Är så trött att jag börjar tro att det är nåt fel på mig på riktigt.....tog hb förra veckan på förlossningen var 121 så borde inte bero på det....ska till bm på onsdag ska prata med henne om det då. MÅSTE liksom sova en stund på dagen/em annars orkar jag inte....ändå är jag dödstrött på kvällarna. Har ingen energi till nånting...lite jobbigt faktiskt då jag har massor att göra i skolan och på helgerna orkar jag bara vila/sova typ.
    Kul mamma just nu- not.

Igår hade jag vad jag tror var förvärkar, inte mina "vanliga" sd utan nåt annat som jag inte haft de andra två gångerna. Hade molande mensvärk i ryggen som gick i vågor och onda sd ca var 15:e minut under ett par timmar. sen släppte det senare på kvällen. Har haft lite mensvärk andra dagar också och mår illa i samband med den. Är det förvärkar? Känns ju som att jag borde ha koll på det då det ändå är barn nummer tre....

• mammatilltvå85
    MissKaos skrev 2013-09-29 22:19:42 följande:
    Tydligen är det så vid normala förvärkar.
    Mina onda sdr hsr ju inte betett sig så precis.

aha ok. Jag hade aldrig "förvärkar" vid mina andra graviditeter....hade bara massa sd, aldrig mensvärk/molvärk....sen plötsligt övergick sd till riktiga förlossningsvärkar....

Usch så man kan behöva dras med denna mensvärk/molvärk/förvärkar massa veckor alltså....känns ju sådär=//  
  • mammatilltvå85
    Nillis13 skrev 2013-10-04 11:19:06 följande:
    MissKaos: också haft ordentliga ilningar där nere sen igår. Nerver som kommer i kläm? Eller är det liten som borrar ner huvudet? Obehagligt!
    Det ilar på mig med, jag tror ärligt talat att det är bebisen som ligger och slår/pillar neråt (iaf att mina ilningar beror på det, gäller säkert inte alla).....men vad vet man;=)
  • mammatilltvå85
    Nillis13 skrev 2013-10-04 13:01:59 följande:
    Mammatilltvå85: du har säkert rätt! :) låter rimligt. Vet du hur din bebis ligger?

ja hon ligger med huvudet ner, ruckbar hon har sjunkit ganska långt ner sa bm. Känner tydligt ibland hur hon pillar så jag blir kissnödig, haha...då kan det också ila till....
Svar på tråden December bebis 2013