• Repan

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-09-23 12:52:21 följande:
    Med risk att starta en diskussion.. Men blir lite nyfiken
    Men ser ni detta som pojk el flick?
    varken eller, unisex helt klart i mina ögon.
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    moruri skrev 2013-09-23 13:45:39 följande:
    Alltså! Charmigaste ungen i världen!
  • Repan
    IdaJ skrev 2013-09-24 16:26:11 följande:

Får man bada bubbelpool i typ badhallar som gravid?? Tacksam för snabbt svar!! :)

Högt ljud och bakterier att tänka på helt enkelt, inga problem om man har en hemma men man får ta infektionsrisken då om man vågar. Sen inte så länge då pga värmen. ????
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-24 20:00:42 följande:

Ljudet är inget problem...

Inf risken är ju uvi isf.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Var detta BM sa till mig :)

Helt annat: hur mkt sammandragningar måste man ha för att oroa sig? Hur ont? Har igår o idag haft mensvärk dock svag, i korsryggen, i samband m sammandragningar kanske... Några gånger i timmen under en kväll? Som varar kanske 20-30s styck.

Vilar o tömmer blåsan, andas osv. Men just mensvärken oroar lite. Inget blod eller något i övrigt, bebis rör sig som vanligt.

Hur ont ska man ha innan man ringer o åker in för koll? (Jag är inte den som ränner hos läkare för minsta lilla ;D) kraftig mensvärk? Eller borde jag kolla om värken kvarstår i morgon också (3 dagar i rad)? Det gör inte så ont alltså.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-24 21:45:25 följande:
    Ringa och få råd kan man alltid göra!
    Ska se hur det utvecklar sig under dagen, har varit lugnt inatt, inte vaknat av något. Men känner att ansträngning inte är bra, så ska försöka vila fysiskt under dagen, plugga hemifrån.
  • Repan

Vi kommer köra på sjalar, börjar med en trikåsjal :)

• Repan
    sarak skrev 2013-09-26 17:58:51 följande:
    Igår och idag har det kommit EN droppe gul råmjölk från mitt vänstra bröst. Så j-vla coooolt Det funkar liksom!Cool

Coolt med gult!
    Från mina bröst kommer det en droppe klar vätska som ser ut som vatten mest, ibland. Kanske inte ska vara klar? 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-26 19:42:23 följande:
    Kan väl vara hursomhelst?
    Mina har slutat läcka. .
    Ingen aning, kan inget om läckande bröst ;) 
    Jag har bara antagit att det är som det ska?

För övrigt har mina bröst börjat spricka ordentligt nu, huden är så uttöjd även där det inte är bristningar att hela brösten är röda/blå i tonen, man ser liksom området med hud som är under enorm stress.

Och igår upptäckte jag de första bristningarna på magen.

Jag har aldrig varit tjock eller så, men har anlag för bristningar, så får det mkt lätt. Var väntat, men grät ändå en skvätt. Det är 85 dagar kvar, jag kommer förmodligen få helt galet mycket bristningar på magen alltså. Bara att ta tag i sin självkänsla och tycka om sin kropp igen när detta är över alltså. Inte lätt med en hetsande svärmor som tycker att alla över 55 kg är feta äckel ungefär, som opererat sig flera ggr, som älskar att trycka ner folk över utseende. Suck.

Det kommer bli en utmaning detta :) Just nu är dock största utmaningen att det KLIAR SÅ IN I...!!! Blir galen!
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-09-26 19:52:59 följande:
    Smörj!
    Och svärmor. Hmm svårmor? Är hon lycklig så...
    Smörjer för kliandet, men det hjälper ju inte att smörja för själva bristningarna, det är inte översta hudlagret som spricker, krämer når inte ner under :)

Svärmor svärmor. Hon har många fina och bra sidor, jag tycker på det stora hela om henne. Men hon har sådana komplex och sånt självhat många gånger och hon kan inte låta bli att överföra det på andra.

Tyvärr tror jag inte hon är jättelycklig precis, men uppenbarligen lycklig nog eftersom hon inte förändrar något. Försöker hitta ett sätt att få henne att sluta överföra sin skit på mig och framförallt vårt barn sedan, men det är inte helt lätt. Går bättre nu efter fem år iaf :)
  • Repan
    mamma till oliver skrev 2013-09-26 22:12:03 följande:

Varit på 3/d ultra idag :) o Gud vilken upplevelse :) php2vOpU261170.jpg

Wow! Häftigt!
Svar på tråden December bebis 2013