• moruri

December bebis 2013

Ja precis, finns inte så mycket mer man kan göra än att försöka hålla koll på dom så länge Ferdinand är för liten för att resonera med. Han måste nog också få känna och klappa på lillebror, han får vara med när kg byter blöja och matar osv, vill inte Douglas bara ska vara ett Big NO NO! Då tror jag vi kommer få mer problem än nu. Det skulle nog göra Ferdinand mer nyfiken på honom. Ett blåmärke är inte hela världen även om man såklart vill undvika det. Jag känner bara med douglas så mycket då jag är minst av 4 syskon och fått min dos av stryk från dom när jag var yngre, haha!

• moruri

Ja, skulle ju aldrig våga lämna de ensamma i ett rum, då vore man rent ut sagt stupid! Det hade kunnat sluta riktigt illa.

• moruri

Repan: jag lackar ur och i min fantasi puttar jag iväg honom! Men det kan jag ju inte, jag brukar hålla fast hans arm och försöka komma till hans nivå, titta honom i ögonen och säga bestämt, "fy" "nej" "sluta" "ajabaja" typ.
    Han förstår i stunden, men 5 min senare tar nyfikenheten över igen.

• moruri

Tror inte på att hålla isär dom på det sättet.. Tror man bygger upp avundsjuka mer då. Lekhage är otänkbart för oss. Nog bättre att göra Ferdinand delaktig och bara fortsätta vara bestämd. Tills han börjar förstå. men som jag skrev innan tror jag inte han är avundsjuk alls typ för han blir jätteglad av douglas. Ler hela tiden riktigt stort till honom, mer som den roligaste leksaken. Det är inte som han är sur/ledsen och går och tjyvnyper liksom. Well, det är så
    Jag kommer fortsätta iaf. Alla har ju sina egna idéer om vad som är bäst.

• moruri

Hehe, nej beror nog inte på det:p är ju faktiskt så att alla syskon är inte bästa vänner heller :p även om man såklart önskar att de ska vara det. Hoppas hoppas mins blir det iaf :p

• moruri

Ja precis. Ferdinand är ju inte hårdhänt för att vara elak utan just för att han inte förstår bättre. :) när han slängde saken låg Douglas dessutom i mitt knä. Så de var ju under uppsikt, bara jag som inte var snabb nog.

• moruri

Nov13: Gud så skönt! Nu får det verkligen fortsätta åt rätt håll! :)

• moruri

Måste vara riktigt skillade bebisar om de vänder sig med vilja redan ;) tror Ferdinand inte kunde det förrän typ 4-5 månader, står även i babyappen jag har att de är runt 4 månader de brukar lära sig rulla från rygg till mage, men att det brukar ta ytterligare längre tid att få motoriken att flytta från mage till rygg,.. Just saying.. Kul att se framsteg men man ska nog analysera så mycket om när de lär sig olika saker. Va så nojig att Ferdinand knappt lyfte huvudet från underlaget vid kanske 3-4 månader. Men han va ändå tidig med att krypa och gick vid 10 månader.

• moruri

Mam 0-6 månader använder Douglas, han diggar sin napp!

Många här inne som följer bvc ord slaviskt eller? :p
    Tänker som siolina, att nacken tränas utan aktiv träning. Ferdinand låg aldrig på golvet och tror knappast det är något de "behöver" göra. Är väl ingen som låter sin bebis ligga på rygg hela dagarna liksom. Skulle inte låta min bebis ligga så om den blir ledsen. Men det är jag det. Douglas får ligga på min mage eller i knät eller på mage på underarmen, helt övertygad om att den träningen räcker.

• moruri

Att träna nacken tror jag absolut är bra, men att det är golvet de MÅSTE ligga på tycker jag låter befängt. Ferdinand låg aldrig på golvet typ och han gick ändå stadigt vid 10 månader...

Svar på tråden December bebis 2013