• moruri

December bebis 2013

Hihi! För mig är det väldigt stor skillnad på att ta in råd de ger och följa de slaviskt.. :p
    Mycket för att min erfarenhet av Bvc är att
    Så många sköterskor talar utifrån sin egen erfarenhet och inte ren fakta. Hade du plopps sagt till min Bvc sköterska att du tänker ge smakportioner från 4 månader hade hon uttryck sig att du är galen! Det jag vill säga är att man tar in de råd som passar en och som man tror på. Som skrivet så ändras ju deras rekommendationer stup i kvarten...

• moruri

Sarak: tror de kallas rem-sömn eller något i den stilen, googla, intressant läsning.. Men tydligen så processar de alla intryck bättre så eller något sånt, haha minns inte exakt men ferdinand sov inte alls djupt första tiden, så googla runt. :) mysigt det lät med baby-spa :D Douglas har massa skorv på nästan hela huvudet :( smort in med massa olja sista dagarna och försöker kamma bort det värsta. Små snuskigt tycker jag det är. :/ hoppas det går bort fort, Ferdinand hade aldrig några prickar eller så men stackars lilldogge verkar ha fått de flesta olika hudåkommor :p

• moruri

Min Bvc säger smaksensationer från 4 månader, alltså dopp i fingret som vi pratade om tidigare i tråden. Och att man kan börja introducera lite gröt. Men inte tal om vanliga smakportioner, det är först vid 6 månader.

• moruri

Just to clear all out!
    Tror ingen låter sin bebis ligga helt ledsen för att nackträna! Klart man hör skillnad om det är de bara gnäller lite eller om de är hjärtskärande skrik! :) tyvärr skrek Ferdinand heeeelt hjärtskärande varje gång man la honom på mage själv. Så det funkade inte på oss och han klarade sig fin fint i utvecklingen även om han bara tränade nacken på oss. Douglas har inget emot att ligga på mage själv men av säkerhetsskäl (aka terroristen) ligger inte han heller på golvet. :p och av MIN erfarenhet kommer douglas även han få en stark nacke och inte vara senare motoriskt än andra barn. :)

Detta som är grejen med forum, att byta erfarenheter. Min erfarenhet av Bvc är att de kan gå rätt hårt fram ibland vilket får folk att följa deras ord bibliskt, men efter att ha bollats runt mellan många olika sköterskor så märker man hur många just lägger in sina egna erfarenheter mycket (på gott och ont) och sina egna moral and all that. Och dessa
    Åsikter och "vetskap" har varit så olika sins emellan så jag har lärt mig att försöka sålla och lyssna på vad som bara är egen åsikt, rekommendation och ren livsfara!

• moruri

Två nätter kvar, sedan kommer äntligen min älskade man hem! Går inte att beskriva hur skönt det ska bli. Imorgon ska vi på läkarbesök på Bvc. Länge sedan vi var där nu, undra hur mycket han gått upp, man ser att han fått lite mer kött på benen :)

• moruri

Hört att genomsnittet är ca 200 g i veckan.. Sen är det ju väldigt olika. Bara man följer sin kurva och den går uppåt!

• moruri

Ida: URK! Förstår dig, måste bli drygt att ta och på bebis! Om 24 timmar är han hemma, dör av längtan, ska bli intressant hur Ferdinand kommer reagera, 5 veckor... Undra om han kommer bli ååååååååååh pappa!!! Eller blyg.

Douglas växer så det knakar! 60.5cm och 5720g idag. :) tänk att han växt 10cm på
    Mindre än 2 månader, helt galet. Han fick godkänt ++ av läkaren idag, haha!

• moruri

Tycker det är en sådan knepig grej att folk frågar om amning. Verkligen alla gör det, why liksom? Jag blir förnärmad och försvarar varför jag flaskmatar vilket är absurt, så borde det inte vara. ingen annans business hur jag väljer att mata mina barn.

Själv kunde jag inte brytt mig mindre om hur andra väljer att göra, kan inte fler tänka som jag så slipper jag ha dåligt samvete.

• moruri

Här växer liten och mår bra! Sover massor och har sina vakenperioder där han har börjat jollra och le massor, så cute! Mannen har varit hemma i en vecka nu, skönt! Dock har han börjat skolan igen så jag får iaf sovmorgon på helgerna. Enda problemet här hemma sitter i min mun. :,( tappat en lagning och halva min visdomstand gick av igår. Helt sick! Så bara att gå dit akut vid lunch och få det fixat. Varit så orolig hela natten och har nu fått huvudvärk :( är såååå tandläkarrädd, föder hellre barn. Hoppas bara de kan fixa båda samtidigt så jag slipper gå dit igen :( :( :( :(

• moruri

Läst att det tar 2 år innan kroppen är återställd efter en graviditet.

Min kropp fick vila i 7 veckor innan jag blev gravid igen. Misshandlad kropp. Haha! min hud på magen har verkligen inte hunnit med, helt sladdrig nu, undra om den någonsin kommer dra ihop sig mer än nu.
    Mest nojig är jag för the vagina! Vill verkligen inte ha öhm en sladder fitta.. Måste fortsätta jobba hårt med knipen.

Svar på tråden December bebis 2013