• moruri

December bebis 2013

Längtar tills Douglas börjar le mer än på bara reflex. :) sååå mysigt ju! Finns ju seriöst inga problem i världen när Ferdinand ler till mig. Sååå ärligt leende från hjärtat, man smälter ju!!!! Nu sover båda prinsarna och jag tänkte plocka lite här hemma, skura köksgolvet och försöka få upp lite fotoramar på väggarna. Sedan ska jag ha ett lååångt samtal med mannen via skype.

Imorgon ska jag försöka ta mig ut och storhandla, blöjor ersättning, blabla... Färg till en fondvägg och presenter till Ferdinand som fyller 1 år nästa fredag. Tänka sig. Kan knappt fatta att han är mitt barn än, så har man redan skaffat ett till, tokigt :D
    Är det inte helt jäkla sjukt hur naturen fungerar? Tänk att vi seriöst gjort våra barn??? En tå, öga, nagel, allt har vi gjort? Så himla sjukt och galet coolt!!

• moruri

Crissie: amningen har inte kommit igång riktigt med någon av mina söner, så pga stress och frustration har jag valt att i princip bara flaskmata. Jag har aldrig riktigt känt det där mysiga alla snackar om, jag kan inte få ögonkontakt med de när de ligger tryckt mot bröstet, så jag tycker det är mysigare att ge flaska, då kan jag ha de i famnen och vi kan titta varandra i ögonen och få den där kontakten, så mysigt! Dessutom sååå skönt när pappan också kan hjälpa till med nätter och så och jag kan gå ut en timme eller så utan att bli orolig att han kommer vara hungrig. :) min äldsta (1år) har nu fått sånt fint riktigt näääära band med sin pappa och jag tror det har väldigt mycket att göra med att han också varit med och gett föda.

• moruri

Fiafunderar: jo såklart!! :) men den främsta "näringskällan" brukar väl oftast bli den främsta anknytnings personen med! Sen handlar det väl mest om omvårdnaden överhuvudtaget! :)

• moruri

Rövknullad i huvudet! Ursäkta, men min man ringde och meddela igår att begravningen är uppskjuten pga obduktion. 6 feb. Istället för 28e. Så jävla arg, trött, orkar inte ha förståelse...

• moruri

Inatt sov en av mina bästa vänner och hennes dotter här, så tacksamt och mysigt! Hennes dotter går i ettan, vi hade "tjejklubben" och hon berättade om att hon fått kärleksbrev, så rart!
    Suger in alla happy, peaceful moments för att tanka energi. Jag är dessutom sån som inte kan sitta ner och ta det lugnt om det finns något att göra.. Gick all in och målade en fondvägg så fort de somnat i förrgår. Men men. 15 dagar kvar igen då, puh! Jag lever om än hårt.

• moruri

Cornelia: äsch, du har ju hund också! Tufft! Men det går! :)

Jag försöker fylla mina dagar så det ska gå snabbt. idag var jag på ett köpcenter, Ferdinand fyller 1 år imorgon så han fick coola kläder och kepa! Så söt!! Douglas fick också ett nytt set. Sedan Willys, hade en smockfull barnvagn! Douglas sov heeela tiden (3-4timmar) undra om han kommer vilja sova nu snart igen..

• moruri

Hmm, tänkte bara göra er lite uppmärksamma om att minifoam är tydligen förbjudet i typ hela Norden förutom Sverige. Tror de va nå konserveringsmedel eller så som inte är bra i det.. Minns inte exakt. Men använde det till Ferdinand innan jag läste om att det inte var så bra. Känns fel att ge något som är förbjudet i grannländerna. Tror sempers och magmassage is the shit!

• moruri

Min bebis har också blivit superprickig i ansiktet. Trodde de va hormonprickar först men nu blir jag osäker då det är så mycket. Ska till Bvc på måndag så får se vad de säger.

• moruri

Fiafunderar: Ferdinand får ligga i famnen och somna där sen har jag Douglas i babynestet i knät, sen gungeligung tills de båda somnar, då lägger jag Douglas på soffan och tar in Ferdinand till hans säng. Vaknar han upp sen igen samtidigt som Douglas tar jag upp de igen och börja om.
    Det som funkat bäst hittills.

Svar på tråden December bebis 2013