• moruri

December bebis 2013

Ikväll blev jag extremt trött, huvudvärk och Ferdinand vägra somna om efter att ha vaknat upp, bara låg och lekte i sängen. Blev så natt då Douglas har magont och skrek samtidigt. Lämnade Ferdinand i sin säng i hopp om att han skulle somna, förstår verkligen inte föräldrar som klarar av 5minuters metoden?? Så hjärtskärande, klarade inte av att höra honom ledsen så bara att lägga sig mellan båda i sängen och picka med fingret på deras nappar samtidigt som jag ligger och studsar så de båda får vaggande rörelse. Mitt huvud smäller av nu men de har äntligen somnat. Sitter och trycker i mig choklad och en fanta. Blev ingen egentid ikväll heller... Bara att gå och lägga sig nu. Saknar min man så jag går sönder lite!

• moruri

Allt hade nog gått bra om jag inte hade varit tvungen att bråka med min hyresvärd också som är så jävla inkompetent att man vill köra in deras huvuden i en köttkvarn! Lägenheten vi flytta in i var ostädad, så jäkla ostädad. Har dessutom inte fått tvättstugenyckel, så berget med tvätt är insane. Vägrar betala full hyra när de inte skött sin del. Så jävla påfrestande på psyket mitt i allt! Måste ringa hyresgästföreningen och höra med dom vad som är rimligt.

Killarna väcker varandra nu på morgonen, ingen går att söva. Jag luktar så otroligt illa, de grät hysteriskt i kör, tills jag började storböla, Ferdinand blev då tyst och bara stirra på mig. Bryter ihop här lite nu. Ferdinand får hoppa sin morgon sömn. Jag orkar inte!!!! Huvudet sprängs! ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­ð??­

• moruri

URK, Douglas har helt plötsligt fått massa torsk, luktar så illa ur munnen idag, letat på massa affärer efter vichyvatten, men finns ej, så måste blanda till bikarbonatvatten... Får googla vad för mått det var.. Hoppas det går bort snabbt!

• moruri

Tack fina ni för lite peppande ord! Det behövs! Min syster va här några timmar idag så jag kunde få tid att städa ur badrummet, skönt! Dock vill denna min huvudvärk inte släppa. :(

• moruri

Jag vet att de bara finns på glasflaska, men har inte hittat det heller. :/ får köra bikarbonatlösning tills jag lyckats få tag på det!

• moruri

Min skrutt vägde 4600g i onsdags och var 56,5 cm lång! 4 veckor 3 dagar. Han vägde 4100g och var 51cm vid födseln. Så galet att de seriöst växer en halv dm på en knapp månad?!?

Massa hormonprickar har uppstått i hans fagra ansikte, så han ser ut som en liten pubertetsgubbe, haha! Tycker de kan försvinna snabbt!

Annars glömmer jag äta hela tiden. Ett mål per dag + massa juice, mjölk, vatten, energidryck... Törstig heeela tiden. Måste se till att laga mig en sen middag, blir väl säkert bara en macka..

• moruri

Helammande barn kan bajsa allt mellan tio gr/dag och en gång var tionde dag.. Står på 1177.. Så du behöver inte oroa dig än. Om du tror att hon har magont eller så pga det kan du alltid köra upp en termometer lite och hjälpa till.

Byter minst tolv blöjor per dag här. Mina händer är helt förstörda efter allt tvättande.

Mina pojkar hatar att sova på rygg, funkar bara i vagnen. Douglas sover halvt på sidan. Brukar bulla upp med en liten kudde så han inte kan tippa över på mage.

• moruri

Min lillgrabb somnar alltid runt 7-8 samtidigt som Ferdinand. Sen sover han hela nätterna med matpaus var tredje timme. Kan stöka runt lite ibland på natten och bajsa men är han orolig är det bara att vagga han lite nära så somnar han igen. Tycker det kan fortsätta såhär minst 10 dagar till, tills mannen kommer hem.

Idag har jag tvättid mellan 18-22, varför i hela friden valde jag den tiden?? Nu får jag lägga Ferdinand i vagnen så jag kan springa upp och ner med dom dit. Måste verkligen tvätta, finns inget alternativ. Inte ett par trosor rena längre.

• moruri

Fast om det bara var lite på fingret lär det väl inte vara en sådan stor fara.. Bara han inte gör det till en vana :p

• moruri

Tror inte du behöver oroa dig irlais! En "smaksensation" är ju inte ens något man sväljer.. Men klart man kan bli irriterad. Inte alltid lätt att vara förstagångsförälder, tror nog din man skäms och därför försöker skämta bort det. Bara ni är överens med att vänta ett par månader till så kan du nog släppa det :)

Svar på tråden December bebis 2013