• sarak

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2014-03-04 09:44:15 följande:
    Har fått jätteont i bröstet igen då Ludde strulat vid amningen. Kommer nog snart lägga ner detta. Idag ska jag på föreläsning på BVC om sömn med två underbara personer. Ska bli så kul att prata med andra och höra vad de har att säga.
    Visst tog hran flaska? Du kan ju delamma, typ bara kväll, natt och morgon och ge ersättning dagtid om han är bökig. Åh vad jag hoppas att Rasmus ammar snällt snart igen. Jag hade ju tänkt helamma 6 månader då det funkat så himla bra. Tänkt att jag ska ta det lugnt med smakisar och så. Han har ammat minst varannan timme hela natten. Tar igen det han inte har tid att amma på dagen tror jag. Har inte gått att amma nu på morgonen, gick nyss runt och ammade, då gick det bra. S
  • sarak
    Tuttiluttan skrev 2014-03-04 14:31:22 följande:
    Har haft 2 tuffa dygn..
    Lillan har börjat vakna om nätterna igen för o äta o blöjbyte, absolut inget jobbigt med de..
    Men vår älskade vovve är så sjuk hon har i 2dygn inte kunnat behålla ngt hon ätit eller druckit..
    Vi måste ut med henne ca 1gång i timmen.. Vi bor på 3:e våningen utan hiss och detta springande knäcker en, ingen sömn då hon väcker oss hela tiden o vill ut.. Varje gång vi går upp o ut med henne så vaknar lillan..
    Symtomen börjar likna förgiftning ( glykos )
    Ni har kanske läst om de som slänger ut dränkt hundgodis/kött? ( glykos ) för att förgifta hundar.. Vi fick en akuttid till veterinären o mannen är iväg med henne nu..

Ohh, mår lagom dåligt själv just nu...
    Fy vad jobbigt. Krya på henne. Hur har det gått?

Lilleman har ätit ganska dåligt idag med, har inte ro. Han har somnat för kvällen, jag ska göra detsamma. Räknar kallt med att han kommer äta sig igenom denna natt med...Zzzz...Har i varje fall haft en mycket trevlig dag med en kompis som har en bebis som är jämngammal med Rasmus. Semlor i massor och 2 timmars promenad i väder som ger vårkänslor. Underbart. Längtar efter våren, ser framför mig hur Rasmus ligger nöjd på en filt på gräsmattan och leker med en leksak. Vi har köpt hem frön, tänkte försöka mig på lite grönsaksodling. Håller på att bli riktigt husmoderlig av att gå hemma hela dagarna Hembakta semlor till fikat idag, jag som aldrig bakar.
  • sarak

Moruri - Åh vad söta! Vad lite det skiljer mellan dom ändå! Dom ser ju nästan jämnstora ut på bilden.

Rasmus har haft fullt upp med att titta på saker och tugga på sina händer. Men den här veckan har jag märkt att han då och då sträckt sig mot saker och igår, helt plötsligt, började han ta tag i allt. Han slår efter mobilerna och grejerna i gymmet, tar tag i leksakerna och skakar och stoppar i munnen. Helt sjukt hur mycket som kan hända på en natt!! Nu är det bara det som gäller här hemma, har knappt tid att äta

• sarak

Här läcker också bajs då och så. Dock bajsar han bara var 3-5 dag numera, och det läcker inte varje gång, så det blir ganska sällan det blir läck så inget stort problem. Vi kör med pampers, precis bytt till 3:or. Har testat libero och det fungerar med bra, men jag tycker dom känns så hårda.

• sarak
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-03-07 21:58:50 följande:
    Åh 9kg? Hur gammal är din ljuvel? Vad väger allas bebisar? Min väger bara 5.1kg ( senaste vägning som var förra onsdagen). Är det litet? Hon blir 10veckor på tisdag.
    Senaste vägningen när han var 13 veckor, eller exakt 3 månader, vägde han 6015 gram 5,1 kg är nog inte så litet, beror ju lite på vad utgångsläget var. Vägde hon närmare 5 kg när hon föddes är det ju litet. Huvudsaken är ju att hon går upp i vikt och följer "sin" kurva. 
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-03-09 16:44:10 följande:

Söt smile1.gif hur gammal är han? Ludde är 15 veckor. 3 mån och 2 veckor. Är sugen på sittdelen jag med men avvaktar lite till. Däremot ska jag börja med smakportioner bästa vecka. Han äter varannan timme på dagen och har alltid sovit bra om nätterna. Men nu vaknar han och skriker varje timme från kl 02-07. Han åt så här ofta första veckorna och han har aldrig skrikt på nätterna en enda gång. Men tydligen är det vanligt i hans ålder.
    14 veckor kanske, tappat räkningen 26 november kom han. Han får nog använda liften ett tag till, sover så himla bra i den. Men idag hade han precis sovit en stund inne och vi tänkte dricka kaffe ute i solen så då fick han testa sitta i vagnen. Och det var ju populärt
  • sarak
    Felinne skrev 2014-03-10 09:43:24 följande:
    Ungefär hur långa pass sover era bebisar på dagarna? Sover de i vagn, sele, på er, i sängen eller på något annat sätt? Och hur sover de på natten?
    Rasmus kan sova någon timme i vagnen på förmiddagen när den står still medan jag fixar stallet. Promenerar vi kan han sova längre, gick promenad över 2 timmar här om dagen och han sov hela tiden, Inne brukar han somna en stund i sängen om vi ligger där och ammar. 15-20 minuter om jag smyger upp, somnar jag med sover han längre Behöver jag få något gjort inne kan han sova i sjalen typ hur länge som helst, älskar verkligen den. Sover tills man tar upp honom
  • sarak

Rasmus blir 4 månader om 12 dagar. Vägrar flaska så har inte fått något annat än bröstmjölk hittills i livet. Jag har mycket mjölk, räcker med ett bröst per amningstillfälle. Jag hade tänkt ta det väldigt lugnt med matintroduktionen, vänta tills han var 6 månader eftersom amningen funkar så bra. Men vi får se, det vore ju skönt om man kunde hålla honom sysselsatt med något annat en stund, typ ett rån, om jag är borta. Nu får han ju lov att följa med överallt då bara bröstet funkar. Igår var vi på hoppträning, så underbart med vår i luften och det går att amma utomhus!!  Tänker absolut inte truga mat innan 6 månader. Verkar han jätteintresserad kanske han får smaka något. Just nu är han mest intresserad att äta hand. Stackars hand är alldeles röd av allt tuggande. Får numera in den så långt så spyorna flyger kors och tvärs genom huset...

• sarak

Idag har Rasmus varit i badhuset och plaskat lite bra. Gick bra tills vi skulle duscha, då blev han jätteledsen . Kunde tillslut få honom lugn med bröstet, klädde på oss och åkte hem. Duschade hemma istället, inga problem. Tror vi gör så direkt nästa gång, så kallt i dusch och omklädningsrum

Svar på tråden December bebis 2013