• sarak

December bebis 2013

Rasmus sov i vagnen medan jag gjorde stallet i morse. Var vaken en stund när vi kom in, sov sedan 3!! timmar ENSAM på soffan! Ensam brukar han bara sova typ 10-15 min i sträck. Jag har dammsugit, hängt tvätt, ätit lunch och tränat. Klarade plankan 3x1 min på tå, wihoo! Nu vill jag vila, men någon är väääldigt pigg o glad så det blir nog inget med det

• sarak

Har dragits med läbbiga varbölder i armhålan ett par veckor. Har kunnat sticka hål och klämma ur var själv och hållt smärtan i schack med ipren och alvedon, men det poppar upp nya. Nu en bjässe som är omöjlig att få hål på. Så fick bege mig till VC idag, kunde inte sova i natt för det gjorde så ont. Ville egentligen få hjälp att skäraupp den men det vägrade dom förstås, som jag misstänkte. Fick antibiotika. Ville helst slippa det, åt det i somras när jag hade samma problem och magen ballade ur. Finns ju risk att lillens också gör det ni iom att jag ammar. Tur man laddat med s madroppar sen start. Och han har bajsat igenom 2 blöjot + bajsat en full + bajsat ner hela skötbordet redan idag. Värre än så kan det väl knappast bli

• sarak
    Nov13 skrev 2014-02-12 06:07:54 följande:
    Min son kan nog inte suga ordentligt. Han gick ner i vikt förra veckan och hade bara ökat 880g sen födsel och vart 10 veckor. Han verkade inte få ut ordentligt ur varken bröst eller calmaflaskan (måste suga aktivt ur den). Vart därför tvungen att byta flaska och ge mer ersättning. Var på vägning igår. Trodde inte mina ögon. 560 g på en vecka!!! Varav 400g på 4 dagar.

Var även till läkaren igår och han klippte tungbandet. Bara lite lite, det var så lite så ingen har sett det. Han trodde dock inte att det var boven men det kan vara det. Ibland gör den lilla biten en enorm skillnad tydligen. Får se. Han fick under helgen svårt att vilja ta bröstet, såklart, det rinner ju lätt från flaskan, så min mjölk sinar. Hoppas klippet gör att han vill och kan amma mer än innan. Tycket han suger lite intensivare, det har nästan gjort lite ont. Önsketänkande? Får se. Vill amma men min bvc-tant sa att jag har gjort allt jag kan. Går det inte nu kan han helt enkelt inte. Ibland fungerar det inte och jag har nu kämpat i 10 veckor. Har haft mycket mjölk men han får inte ut det. Försöker iaf nu pumpa det lilla jag får ut och ger i flaska. Bättre än inget?

Känner mig lite ledsen. Men samtidigt så glad över att han ökat så mycket i vikt. Äntligen. Hade jag en snäll bebis förut vet jag inte vad jag ska kalla honom nu. Så himla snäll och lugn och SÅ NÖJD (såklart han är ju ordentligt mätt för första gången). Han har t.o.m somnat helt själv i sängen två dagar nu och innan har jag behövt söva honom innan jag lägger honom. Hn sover själv även dagtid. Han är bara så jäkla nöjd. Ler mycket mer och jollrar och är även nöjd på mage mycket längre t.ex.

Känner att jag inte kan ta ifrån honom det bara för att jag vill amma. Han måste ju må bra. Får se om klippet hjälper, annars får jag nog ge upp tyvärr. Får pumpa det jag kan och ge.
    Åh, hoppas ni har hittat orsaken till den dåliga viktuppgången!! Det är ju fantastiskt, även om det skulle innebära flaskmatning. Förhoppningsvis kan du ju amma åtminstone lite, om det är det du vill!
  • sarak

Plopps - Jag skrev ett långt svar till idioten som hoppade på dig, det är borttaget, vet inte om du hann läsa. Hur som helst, det var någon som inte tidigare skrivit i tråden, någon som förmodligen hade en dålig dag (tom ännu sämre än din var, haha), och förmodligen allmänt bitter och grinig. Sjukt elak människa i varje fall, förstår om du blev illa till mods.

Hur som helst - jag hoppas du kan glömma den kommentaren och fortsätta skriva här i tråden som vanligt! Det tror jag alla vi som "hör hemma" här i tråden vill och hoppas på. Kram på dig

• sarak
    MissKaos skrev 2014-02-11 12:50:27 följande:
    Har du fått prata med psykolog el dyl efter detta? Det är ju en skräck upplevelse utan like. Jag hade behövt bearbeta! Bra m larmen.
    Borde även finnas film för luftvägsstopp. Jag fick ju upp en kola på sonen genom att banka i ryggen. Dagarna efter att jag hade gått mininstruktörs utb i hlr. Var väldrillad då. Men fy vad otäckt det var! Jag vill inte tänka på det ryser ännu.
    Spädbarn lägger man på sin arm och slår/försiktigt mellan skulderbladen rätt långt ner. Använd handloven Vänd. Tryck på bröstkorgen. Upprepa. I värsta fall: blås ner föremålet i lungorna.
    Luftvägsstopp! 

Fy vad läskigt. Tur du fann dig! Även om man nyss varit på utbildning är det ju lätt att få panik och göra fel eller inget alls
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-13 08:12:04 följande:
    Vrålförkyld och mannen åkte 06 imorse och kommer hem tidigast 21 för de jobbar över idag. Förstår inte hur jag ska klara dagen. Imorn är dottern dessutom ledig. Borde vara förbjudet att bli sjuk när man har bebis att ta hand om!
    Stackare. Krya på dig! Bädda ner dig i sängen och sooov. Du får muta dottern med film eller något, går det?
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-02-12 20:55:20 följande:
    Aj! Heracillin?
    Brukar ge "mina"pat proviva att dricka. Hjälper faktiskt för många! Helst shotsen.
    Ofarligt om de titel hjälper.. semperdroppar kan du med ta!!
    Japp, heracillin. Väntar på att det ska börja verka. Gör ont så det är svårt att sova. Och precis när man somnat ska det ammas... Men det borde vända typ i morgon *biter ihop*
  • sarak

Jag kniper hela dagarna. När jag ammar, när jag kör bil, när jag duschar och borstar tänderna. Hjälper föga, urinläckage så fort jag tex måste springa något steg. Fruktansvärt. Sladdrigt är det inte, livmodertappen?? Eller något annat hänger ner, får knappt in ett finger. Efterkontroll nästa vecka, faktiskt sjukt nervös. Rädd att dom kommer säga att det är normalt och att det kommer vara såhär

• sarak

Tror jag har något konstigt hormonpåslag. Jag är så kär i min bebis, klarar knappt att lämna honom ur sikte ens en liten stund. Känner mig alldeles gråtfärdig av lycka så fort jag tittar på honom. Har ångest att han börjar bli så stor. Vill stanna tiden, nu!!!

Svar på tråden December bebis 2013