• Repan

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-12-10 10:04:25 följande:

Normalstor bebis. Ngt i underkant på fostervatten men i normalreferensen. Åter måndag. Hinnsvept..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Gött! Hoppas det sätter igång nu!
  • Repan

Vi kommer ha vagga (som vi fått) bredvid sängen. Vill inte va nervös för att vi ska dra i täcken eller så och ja - känns bättre. Tror vi kan sova bättre då. :)

• Repan

UUUÄÄÄÄHHHH okej där gick resten av slemproppen! Det var ju lite för en vecka sedan, typ genomskinlig snorloska. Nu kom resten, herrejäääävlar vad mycket slemkladd!?

Helt chockad.

Nu mår jag illa.

Av nervositet eller för att jag blev uppspelt, jag vet inte vilket.

Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-10 21:33:31 följande:

Mår illa? Den är ju asäcklig! Inte konstigt alls.

Såå... kom hela brukar dom väl säga förlossning inom en vecka?
    Nervositet ;) Blev också lös i magen direkt efteråt, säkert också nervositet.

Haft lite starkare förvärkar än vanligt idag, har väl gjort sitt. 
    1-7 dagar står det på 1177 är vanligast. Det var verkligen hela, det var den sjukaste mängden slem jag sett… 

Ja den var äcklig! Som gelatingelé ovanpå frukttårtor du vet, fast upphackat! Blöööörk.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-10 21:51:14 följande:

Lösmage kan med vara tecken på fl på G ju!
    Ja det kan ju det, vi får se. Har molvärk i ryggen men inte mer än så just nu.

Äter mackor och frukt innan sovdags!
    Jobbigt med din mamma, tjat gör det ju inte lättare att vänta….
  • Repan
    mamma till oliver skrev 2013-12-11 01:32:50 följande:

Vattnet gick för 30 min sen :) 38+5 :)

Weiiii nu är bebis på väg :)

Jippi! Jag är avis! Här har inget hänt inatt.
  • Repan

Vi inseminerade på påskafton! Gjorde VUL o såg två fina äggblåsor och sen körde vi på i en folktom avdelning på Sahlgrenska reproduktionsmedicin :) åt lunch på stan efteråt och var pirriga! Fint minne.

• Repan
    islandpeak skrev 2013-12-11 12:18:33 följande:
    Repan: jag har kompisar som också är insiminerade och ska ha tvillingar i vår :) är det vanligt att det blir två eller hur går det till väga eg? Tycker det är så underbart :)
    Ja nu väntar vi bara en, det var ett ägg som ville bli något :) Men det är ju lite vanligare vid insemination åtminstone på Sahlgrenska, eftersom alla behandlas med hormoner, om än ganska milt. Det gör att fler då producerar två mogna äggblåsor samtidigt.

Det är pergotime, en hormonmedicin, som gör det. :) Det är ju inte garanterat dock bara för att man producerar två äggblåsor, som i vårt fall. Men med pergotime är det väl någonstans 1/10 som blir gravid med tvillingar, jämfört med 1/100 i "vanliga" fall.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-11 14:34:21 följande:

Jag har ju med en Pergobebis i magen, och en stor Pergokille då... Häftigt är det att man kan få ägglossninge med hjälp av piller! Dina siffror stämmer bra. det är mkt större risk/chans att det blir två. Pre Isak hade jag en gång fyra äggblåsor -fast då får man sexförbud. Det hade ju varit ngt annars..
    Haha ja jag har läst om sexförbuden ;) Men det är ju bra, även om det är extremt listen risk att det blir fler än två ändå så är det ju faktiskt riskfyllt med flerbördsgraviditeter!
  • Repan
    mamma till oliver skrev 2013-12-11 15:07:26 följande:

13,52 föddes vår savannah gick jätte bra men fort :)

Grattis så roligt!
Svar på tråden December bebis 2013