• Repan

December bebis 2013

Sokkerflikkan skrev 2013-12-11 15:57:10 följande:

Tittar in och berättar att igår på BF dagen föddes vår flicka. Krysstvärkarna startade hemma från ingenting och tjugominuters efter att vi klev in på förlossningen var hon ute.

Det gick sjukt fort och vi hade inte ens tänkt tanken på att föda barn på just dagen som var BF planerad :) men nu är hon här och är sjukt fin och har en mäktig kaluffs på huvudet :)

Grattis! Förstföderska? Låter lite läskigt att det gick så fort!
  • Repan

Grattis alla bebisar!
    Tänk vilken fantastisk tid att födas på, strax innan jul :)

Jag längtar ihjäl mig efter bebis. Har badat varmt, men förvärkarna är fortfarande inte så kraftiga att jag tror att det är på gång, även om de biter ifrån lite då och då. Bebis är på tappen emellanåt, men nej innan 00 idag har det nog knappast blivit bebis i alla fall. Kanske 12:e då… Hoppet dör aldrig :)

Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-12 08:12:02 följande:
    Så. Slempropp! Rejält. Men inte hela.
    Bf+5 idag.
    Gött! Nu ska du se att du hinner före mig iaf ;)
  • Repan
    Peak skrev 2013-12-12 10:47:50 följande:
    Här är det lugnt, hade förvärkar en natt så jag sov inget den natten, trodde det var dags men nej det blev inte starkare! Bf 22/12 men hoppas det är dags snart! Har lite molande värk i magen då och då och SD och förvärkar så jag hoppas det hjälper till! Hatar när det luras så här. Hur ser slempropparna ut? Har läst om de klumpar som kommer med blod i eller rosafärgade och då känns det som att man fattar vad det är! Men innan och delar? Blir osäker men hoppas på att det är delar av den som kommer som snorlobbor! :)
    Här är en beskrivning (äcklig):

1. en del släppte för mig förra veckan, det såg ut som en genomskinlig/vit snorloska i toan, inte jättestor.

2. När resten kom (och det måste varit hela!) så såg det ut som gelatingelén som man har ovanpå tårtor med frukt du vet? Fast upphackat och jättemycket. En halv deciliter gelatingelé, genomskinlig/vit och dallring. Skitäckligt. Kom på pappret när jag torkade mig bara, hur mycket som helst. 

Sen kan du googla så får du se lite andra varianter ;) De ser mer ut som snor än min gjorde. 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-12 10:31:22 följande:
    Det händer inget mer så..
    Inte här heller.

Jag kommer naturligtvis vara en av dom som INTE föder inom en vecka efter den gått. Såklart. Varför skulle jag vara normal där? Suck. Så bitter.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-12 10:55:22 följande:
    Med isak uppskattade jag mängden till 1-2dl. Totalt. Undrar hur mkt det är? Tydligen kan det lösa upp sig och kommma ut utsn att man ser det med.
    48h sen hinnsvepet. Lite deppigt. Inget mer än en snorbobba hade hoppats åå en bebis istället faktiskt.
    Ja, svårt o uppskatta, det kan ha varit en deciliter, jag mätte inte så noga, men det var liksom när jag torkade mig så jag fick i handen (på pappret såklart!) en enorm mängd slem. Blörk. Kan säkert vara olika :) Jag kan ju ha missat snorlobbor tidigare också, jag tittar inte så noga i toaletten just nu eftersom magen är i vägen ;)
  • Repan
    moruri skrev 2013-12-12 11:44:24 följande:
    1-2dl är ju hur mycket som helst, så mycket tror jag knappast slemproppen är.
    När man har mens blöder man ju typ Max 1 dl blod och det slemproppen är ju verkligen inte lika mycket som när man har mens???
    Ja 2 skulle jag aldrig gissa på men 0,5 - 1 ser det ut som när jag hade det i hela handen, men det är ju inte "komprimerat" utan som sagt mitt var dallrigt och lite… fluffigt. Men jag inspekterade inte hur länge som helst ;) Det var väldigt MYCKET, det upptog nästan hela handen liksom.

Men jag kanske bara har riktigt övermäktigt äckliga slemproppar som person ;) Fick ju världens chock av det.
  • Repan
    moruri skrev 2013-12-12 11:54:12 följande:
    Well... Tror det ser ut att vara mer än det är isf. Tänk dig hur mycket man blöder vid mens, känns ju som en liter ibland, men är normalt sett mellan 20-80milliliter.
    Jo men det är inte så viktigt i sammanhanget, utan det är ju viktigare att förklara hur det känns och ser ut för någon som undrar, än att få milliliter-måttet rätt.
    Det spelar liksom ingen roll hur mycket det är men för att förklara för någon som undrar hur det ser ut kan man ju bara förklara, ja, hur det ser ut!
  • Repan

Förresten - mobil över säng/skötbord? Vi tänkte skötbordet, där behöver ju liten distraheras lite mer liksom. I sängar lägger man ju ofta ner när de redan sover… hur tänker ni? Någon som haft båda, någon som tycker nåt är bättre eller sämre än det andra?

Mobilen behöver ju inte tillföra ett skit, det förstår vi, men har haft lite kul med o göra egen :)

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-12 15:12:41 följande:

Jo jag vet att det är råden MK fattar bara inte hur de tänker. En mätte bebis sover ju oftast.

Visste inte det fanns råd för så små bebisar?

Tänkte som du säger att de däckar ju innan man ammat klart liksom.
Svar på tråden December bebis 2013