• Repan

December bebis 2013

Miss K är det östra som du ska till?

• Repan

Tittar in men hinner aldrig skriva som ni! Har ju foglossningen kvar men måste nu bära, sitta o gå så är helt oförmögen att hinna med nåt annat än bebis nu känns det som!

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-20 15:52:02 följande:

Gå ut tänkte jag inte.. Typ leka lite lego alt spelad dataspel typ...

Fast höga levervärden är ju inte sådär att man tänker CANCER precis. Om det inte äär jättehöga värden och du hade druckit alkohol som en svamp eller ngt. Och isf skrumplever..

Känner lite som Repan sa när hon varit uppe på sjukhuset med vattenavgång som inte var vattenavgång: Man känner sig dum.. Dom var ju jättetrevliga men nämnde även för mig att det kan var kiss, flytningar el faslk vattenavgång. JAg hade ju märkt om jag hade kissat ner mig så många ggr och så mkt.. Men nu kommer inget mer så jag tror på att den yttre hinnan gick.
    BM där tyckte nog jag var lite knäpp med. Sen kändes det konstigt man klär av sig för gyn undersökning och dom börjar med ett UL. Kan man väl göra med kläderna på lixom. Likaså känna på magen. Banalt för dom såklart. Oc hon var ju urgullig så inte det..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Eller hur! Dum är känslan. Det ÄR ju inte urin.
  • Repan
    Felinne skrev 2013-12-21 07:01:08 följande:

God morgon. Jag tänkte köra ett lite frågerace eftersom det idag är max två veckor kvar (BF idag!) till jag får träffa min lilla bumling, om allt går bra. Hoppas ni har tålamod med det.

- Alltså det här kanske är en jättekonstig och personlig fråga, men är det någon annan än jag som tycker att era blygläppar blivit mycket större? Tycker att de gångerna jag kommer åt att känna efter (ganska sällan eftersom magen är i vägen för mig) att det känns som att de är större på samma sätt som de kan bli när jag har haft sex. Kan det hänga ihop med att blodvolymen i kroppen är större eller är det snarare hormonellt betingat?

- Vilket märke och mycket blöjor har ni laddat upp med? Är det bra att ha olika storlekar redan från början?

- Vilka andra saker som hör till bebisens skötsel (förbrukningsvaror tänker jag på nu) tycker ni är bra att ha fixat innan och vad kan vi vänta med?

Ja, trycket o blodet gör det!

Pampers o libero 0-5 kg, båda fungerar bra här. 2 paket.

Tvättlappar. Purelan vid amning. Stora bindor maxipads för avslag. Kanske zinksalva !

Enda vi hade.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-21 14:10:34 följande:

BM här på ös har varit underbara! Oxh dom gjorde ett grymt bra jobb med att skydda mina nedre regioner..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Visst är de underbara! Therese, PIA (räddade min ringmuskel) o marianne fastnade speciellt men även studenterna som var extragos under tiden bara.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-21 13:12:12 följande:

Jag var öppen 4cm när vi kom in. Öppen 4 efter 2h. 1h senare 5cm. 1, 5h senare var hon ute 45 min krystning. Lite längre kryst än beräknat jag tänkte tryck 70% av max. Kände att det hade spruckit annars. 4-5stygn..

Det är 1eller så när jag inte hade kul alls. Men när narkos kom för eda krystade jag! Fick massor av kvaddlar. Underbart i det lägey bad om fler och fler tror jag fick 8

STORT GRATTIS!!! Så skönt! Fina lilltjejen! :))
  • Repan

Stora lilla bebisen efter första badet. Här har vi jobbig dygnsrytm m all sömn på eftermiddagen o två korta pass på natten bara. Mkt amning men verkar ha flodvis med mjölk o mkt blöjor går åt så. Vägning på BVC idag, inget hembesök pga jul.

Hinner typ ingenting annat! Suck ;)

• Repan
    tåg skrev 2013-12-23 06:58:15 följande:

Nu måste det vara på gång på riktigt här! starka värkar var femte min och rosa vatten som sipprar. hejja bäbis innan julafton!

Lycka till!

O grattis till alla nya bebisar! Så mycket sött här i tråden så man smäller nästan av :)
  • Repan
    Jis skrev 2013-12-23 01:45:58 följande:

Det här är Stella tre veckor m storebror Waldemar 2 år! Så fina! phpaxhVS269377.jpg

Häftig kalufs!
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-23 11:52:45 följande:

Nu lät jag riktigt bitter och så är det inte alls. Men jag är ingen person som älskar spädbarnstiden. Det är en tid jag måste gå igenom för att komma till det roligare som kommer längre fram. Så är det och det hymlar jag inte med.

Känner så många som tycker som du så inga konstigheter!

Lättare om sover på förmiddag bara pga jag sover enklare då. Har svårt att sova mellan 14-19 just... Men bara o försöka.

Han hade gått upp jättemycket så amningen funkar o vi behöver inte oroa oss för den gulhet som finns kvar i alla fall. :)
Svar på tråden December bebis 2013