• Plopps80

December bebis 2013

Grattis sarak om jag inte redan sagt det. Amningshjärna

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-11-28 14:09:23 följande:
    Varför inte fortsätta på denna??
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Men blir det inte dumt att ventilera sina upplevelser kring förlossningen och så här innan folk fått. Skulle gärna vilja dela med mig lite mer ingående och höra andras upplevelser. Kan nog vara jobbigt för de med rädsla inför förlossningen. Vissa i tråden föder ju kanske inte fören i årsskiftet och det blir lång tid att vänta med att skriva om det man upplevt och känner. Så tänker jag.
  • Plopps80

Nu är vi två som skrivit i nya tråden. Läs inte om ni vill höra en mindre bra förlossningsupplevelse

• Plopps80
    Felinne skrev 2013-11-28 19:16:16 följande:
    Tack. Vad fina ni är som respekterar oss som vill och behöver fokusera på det positiva 

Skulle aldrig någonsin skriva sånt i denna tråd. Respekt för kvinnor som ska föda är att inte komma dragandes med sina förlossningsupplevelser. Det vill jag inte själv höra när jag ska föda. Så kom över i nya tråden när ni får era kottar
  • Plopps80

Fan tjejer. Lider med er nu alltså. Samtidigt har jag redan glömt hur jobbigt det var att vara gravid. Kroppen är helt otroligt! I natt sov Lillen för första gången ordentligt. Han åt var 3:e var 4:e timme mellan 20:30-08:30 och har inte velat ligga och snutta på mig utan har sovit brevid mig helt nöjt. Fortsätter det så är jag helnöjd. Orkar inte vara levande napp nätterna igenom. Är så kär i min bebis! Med dottern dröjde det innan kärleken kom men denna gången kom den omedelbart. Känner mig lyckligt lottad.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-11-29 09:35:36 följande:
    Mår lite illa och är väldigt trött idag. Bara man inte blir sjuk nu ett par dgr före bf.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tecken på förlossning. Vila dig så sätter det säkert igång.
  • Plopps80
    greywolf skrev 2013-11-29 10:36:28 följande:
    Vad underbart plopps! Äntligen får du njuta av din bebis. Måste säga att jag den här gången har längtat mer efter bebisen än vad jag gjorde som gravid förra gången. Jag tror det helt enkelt har att göra med att jag då omöjligt kunde föreställa mig vilken lycka och kärlek som skulle komma sedan. Nu vet jag hur underbart det är att vara mamma och att få en bebis, så nu 'vet' jag vad jag har att vänta mig, och det är ju tack vare min fantastiska underbara tjej!

Exakt så känner jag också! Första tiden med bebis är ju lite omvälvande men man vet allt roligt som är framför en. När dottern föddes trodde jag det skulle vara så för evigt. En liten röd bebis som bara åt, sov och bajsade nu ser man fram emot framtiden så att säga.
  • Plopps80

Ska tilläggas att jag försöker njuta av varje stund. Det är sista bebisen och denna första tiden flyger förbi allt för fort. Är såå mysigt med spädis. De små ljuden det lilla huvudet. Kärleken svämmar över.

Svar på tråden December bebis 2013