• MissKaos

December bebis 2013

Det är ett vaccin jag är mkt skeptisk till!

Repan skrllev 2013-08-21 18:28:31 följande:
    Tog fågelinfluensavaccinet men aldrig tagit ngt annat o gör inte det nu heller.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Oj men då vet du ju vad dina kilon består av!

Plopps80 skrev 2013-08-21 19:55:27 följande:
    Snacka om vätska i kroppen. Mina fotknölar existerar inte. Sist gick jag ner 20 kg direkt efter förlossningen. Har alltid haft lätt för att samla vätska. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zpsadadaf88.jpg

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Nä inte min mrn det är olika. Han har varit med på rul och nupp.

Min son ska med och lyssna på hjärtat!

Vi firar en massa idag. Semester. Fsk har godkänt flrr timmat för sonen närvlilebror kommer. min man har eget och jag jobbar lite där med. 15h fsk hade blivit katastrof!

IdaJ skrev 2013-08-21 20:05:04 följande:
    Följer eran partner med när ni går till barnmorskan? :) Ska dit för första gången sen v12 och nu är jag i v25. Vad gör man? Om man lyssnar på hjärtljuden och sånt så måste det väl vara roligt för sambon att följa med också? :)

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-08-21 20:18:33 följande:

Ja en stor del är nog vätska. Men det finns nog en hel del rester efter gott också på denna kropp men jösses vilka svullna fötter och händer.

Känner mig rätt lugn nu. Pratat med min psykolog igår om div olika saker. Bla vikten. Jag gick ju upp massor med sonen med. Är INTE fet, men har gått upp mkt kan ju inte gå på promenader eller ngt. KÄnner mig nog tung för att jag har ont och då blir det ju svårt att röra sig = jag får en "tung" känsla i kroppen lite som om jag bore 100år gammal eller ngt på em. och klumpig pga att jag får vatten i både fingrar och fötter. Näää nu är det tilla tt njuta av detta så mkt det går.  BM tyckte oxå viktökn vart helt ok.
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:19:53 följande:
    Ah okej. Får väl se hur han vill ha det :) Mysigt att ha med sonen!! :)
    Ja han vill så gärna. Nu har han bestämt att lillebror ska komma ut när vi kommer hem från Kreta.. Dvs om en vecka drygt... Kommer ju bli katastro när han förstår att det tar jättelång tid till..
    Mannan kan ju följa med de ggr han kan! För oss har det inte funkat med tider etc jag hr varit på lunchtid och på vägen hem och då har han inte kunnat. Men han har träffat BM en gång och det känns ju bra.

• MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:32:34 följande:
    Magen i v 24+1 :) Tyckte precis det kändes som han vände sig där inne. Alltså från att ha fötterna nere vid troskanten typ till att ha dom ovanför naveln. Är det möjligt?? Haha. Fick en rejäl spark som kändes jättetydligt när jag hade handen på magen. Första gången jag känner det. Hoppas att sambon kan få känna snart med :)
    Dom kan konsten att snurra runt rejält! Ett tag till finns det väl plats innan det blir trångt som 17!
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:48:34 följande:
    Då jag inte lyckades lägga in en bild så testar jag med detta istället.
    Kan ni se bilden när ni trycker på länken? :)

instagram.com/p/dSSGEvBdQO/

NEj får bara fel på sidan..
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:46:58 följande:
    Då är det inte konstigt om man tar med sin
    Sambo då iaf :)

Haha ja, då får han nog vänta ett tag till innan lillebror kommer :D Tänk vilken besvikelse.

Då va det säkert det jag kände. Dom senaste dagarna har han rört sig hur mycket som hellst :)
    Nej det är nog eg rekomenderat.
    FiaFunderar skrev 2013-08-21 20:48:51 följande:
    Ja om man inte har mängder med fostervatten :) Då kan de fara runt hur länge som helst.
    Min dotter låg på bredden (huvudet lite snett uppåt) dagen innan BF :)
    De vände på henne men hon fortsatte leka runt där inne :)
    Men när förlossningen startade så skötte hon sig och la sig till rätta.
    Hon var 51cm och 3855g när hon kom ut :)
    *s* TUR hon visste var utgången var! Bra av henne :-9 Min var fixerad i eeevigheter sen tillsist vid htr om vräkning med hjälp av firma för detta tog han och pallrade sig ut i v 40+2

• MissKaos

Var ju på Bytingen här i Gbg igår. Såg då ett klädsett som jag inte köpte men jag fick gå tbx idag.. Det fanns kvar Tog bilden för att mms:a karln. Nu spammar jag er med den.

Är alltså ett beg set från POP. ser som nytt ut 50kr för byxan 65 för bodyn.

...och nu är 62 påsen full!

• MissKaos
    Em me skrev 2013-08-22 09:28:43 följande:
    Ja, jag har aldrig varit viktfixerad, men omgivningen har ju gjort mig till det...jag vägde mig aldrig förr, men nu är det ett ständigt vägande och frågande...

Ja det är märkligt... Tror att andra vill veta att dom minsann gick upp mindre och hoppas på att vara bättre eller vinna ngt pris eller så. Min mamma är likadan! Tjata.. JAg har nu slutat svara, va f-n lixom sitter mitt egenvärde i min vikt? Isåfall kan folk fara åt h-te och jag behöver inte dom! Har ju fptt kommentarer som att "har inte BM sagt ngt om hur STOR din mage har blivit?"  Förutom att jag då blir ledsen så blir jag ju oroad att ngt är fel.. "hej Tjockis" är inte heller kul. Hej själv, fetto!  Egentligen gillar jag sprattelmagen och vill njuta av den. Får väl banta sen SÅ svårt är det inte att gå ner några kilon. Säg att jag går upp 25. Sist försvann väl 15 av bara farten och så börjar man röra på sig, gå promenader etc så skärper man upp kosten. Kroppen hämtar sig efter ett tag då orkar man träna igen etc. Då är resten borta snabbt!
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-08-22 10:55:51 följande:
    det setet + filt hade jag till yngsta sonen när han var nyfödd=)

Vad kul, inte bara jag som gillar rött mao Hon hade en liten sparkdress/hängslebyxa i röd plysch med laban på. Otroligt söt.. Men jag har nu köpt mkt i just strl 62 av ngn anledning? När jag går hem sen ska jag sortera upp och kolla av vad jag eg  har laddat med i varje strl.  5 set i strl 50 + extra vita byxor så kan man använda 56 bodys till.. och så lika mkt 56 + två heldressar dock den ena är 50/56 men ser rätt stor ut.. MInns bara att jag tvättade hela hela tiden med Isak. Tror jag kommer få skriva upp precis på listan innan Ullared typ 2 par frotté sockar  den strl osv.
    Kanske ska leta upp någon hjälmmössa med som inte är minsta size. Har för mig att jag använde det ett tag
Svar på tråden December bebis 2013