• MissKaos

December bebis 2013

35cm sa min app i v 26 från huvud till fot. Normal uppskattad mao. Kul sätt att gissa

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

35cm sa min app i v 26 från huvud till fot. Normal uppskattad mao. Kul sätt att gissa

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag svullnar med. Röra på mig hjälper. Fogloss gör ju det svårare men cykla funkar! Har man inte ont i framfogen är det bra.. ich vattengympa. Ska snart börja med det. Vila ärmed bra, gärns med fötterna upp. Och dricks mkt vatten. Lite tåhävningar hjälper på mig på fötterna sätter igån venpumpen.

Fick stödstrumpor av naken. Lidl. 2par 30kr..

• MissKaos

Naken-maken *lol*

+14kg. Varav två pä semesterveckan.. fast ska väga mig igen en annan dag kom ju med flyget inatt. . Vi har haft ca 35+ så hoppas lite kissas ut!

Barnvsgnen är klar på reparation nu. Ska hämta den och köpa lite textilfärg stt svampa suffletten med. Hoppas på ok resultat. Ska även se om jag kan nända till suffletten som är sned efter att en tant försökte luta sig mot den på spårvagnen. .

Idioter btw. På planet hem satt en äldre dam och drog igång sin mobil. Hon skulle kolla om klockan hade ställt om sig. Ehhh kan inte drt vänta tills vi har landat? (Ej flightmode på den gammla tfn)

• MissKaos

Nej vanligt m svullna fötter. Ska ta en bild på mina en kväll e jobbet o lägga upp.

Drick mkt. Rör dig, anmäl dig till ngn gravid yoga el vattengympa el dyl.. Stödstrumpor. Försök få vila med fötterna uppe 30min mitt på dagen ( mvh sjuksyster i detta fall )

Plopps80 skrev 2013-08-29 18:11:01 följande:
    Tack för kloka ord! Hon som lagt ut bilden har gjort en tråd om det och magen uppkom efter att hon fött barn. Kanske har hon haft överviktsproblem. Nu till ett annat problem. Kolla in mina fötter och vrister. Börjar bli rädd. Brukar ha väldigt smala vrister annars och har haft under hela graviditeten men nu spränger det i fötterna så jag blir galen. Fan inte kan väl enbart vätska bero på havandeskapsförgiftning??? Nojjar loss nu.

• MissKaos

Nej vanligt m svullna fötter. Ska ta en bild på mina en kväll e jobbet o lägga upp.

Drick mkt. Rör dig, anmäl dig till ngn gravid yoga el vattengympa el dyl.. Stödstrumpor. Försök få vila med fötterna uppe 30min mitt på dagen ( mvh sjuksyster i detta fall )

Plopps80 skrev 2013-08-29 18:11:01 följande:
    Tack för kloka ord! Hon som lagt ut bilden har gjort en tråd om det och magen uppkom efter att hon fött barn. Kanske har hon haft överviktsproblem. Nu till ett annat problem. Kolla in mina fötter och vrister. Börjar bli rädd. Brukar ha väldigt smala vrister annars och har haft under hela graviditeten men nu spränger det i fötterna så jag blir galen. Fan inte kan väl enbart vätska bero på havandeskapsförgiftning??? Nojjar loss nu.

• MissKaos

Pump fanns väl då med? Förr vägde man ofta barnet före och efter amning..m

10% går barn i regel ner..

Jag vägde 2500. Hade kolik och magproblem i början. Du var ju fullt normalstor?

Parksandrec skrev 2013-08-29 14:15:00 följande:
    jag och sambon jämförde våra egna papper från förlossning och vägningarna som följde. vi  är båda sent sjuttiontal och tappade båda 200 gram dagarna efter födseln.

Kul att föräldrarna sparat tycker jag!

vart mindre nöjd med att jag vägde närmare 3800, men men. sambon var en liten en på 3200

I mina papper fanns märkliga noteringar om amning, en kolumn för moder en för annan. på annan var det inskrivet olika 30ml 20ml etc. WEIRD de måste väl mena ersättning då? inte att nån annan kvinna fanns till hands för att ge bröstmjölk?

• MissKaos

Det är receptbelagt. Vet inte om det går.

Testa allt annat och fråga bm sen!

Plopps80 skrev 2013-08-30 12:18:43 följande:
    Tack Miss K skall följa systers råd  Låg hela kvällen igår med benen i högläge. Du toppar inte mig iaf viktmässigt, 15,5 kg men jag inser ju själv hur mkt vätska jag har i kroppen. Kan man ta vätskedrivande när man är gravid??

• MissKaos

Nej. Bebis kan få svåra problem av vätskedrivande.

• MissKaos

Var en som fick en på 6kg när jag fick sonen. Tror hon hade diabetes. Födde på spec. Bebisen såg gigantisk ut. Kan vara jobbigare att föda för liten bebis tydligen!

Parksandrec skrev 2013-08-30 16:25:41 följande:
    Jo, såklart fanns det pump. Jag reagerade på kolumnernas utformning med  amning från moder/från annan men det kan ju vara en formulering bara. ersättning fanns väl 1978 också :)

Sen innan jag var gravid har jag tänkt mycket på storlek på barnet vid födsel, och trott att stor = jobbig födsel.

men ju mer jag läser desto mer framgår det ju att storleken på barnet är bara en grej och inte alls något som behöver skapa problem 8ok sex kilo kanske garaterat skapar problem, men det sker väl knappt?) .

Svar på tråden December bebis 2013