Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

sarak skrev 2013-06-23 09:30:12 följande:
    Jag har en doppler från Teknikmagasinet. Jag drömmer ofta mardrömmar om missfall (dom jag haft har varit ganska dramatiska). Förra helgen drömde jag om missfall om och om igen och kunde inte lugna mig när jag vaknade. Så då åkte vi iväg och köpte en på Teknikmagasinet. Vi hittade hjärtljuden direkt, vet inte om vi bara hade tur. Har inte använt den sen dess och kommer inte att göra det heller om jag inte får samma panikkänskor igen. Kommer ju få göra en del extra ultraljud och är lite rädd för eventuella skador av UL och doppler som man inte vet om. På torsdag är det dags för RUL! Can't wait!! Jag hoppas att vi får reda på könet. Egentligen vill jag inte det, men efter att ha börjat titta på bebisgrejer har jag konstaterat att det finns väldigt lite fina unisex-kläder. Vet man däremot könet finns det hur mycket som helst! Och min sambo vill absolut veta, så vi hoppas på det. Annars ska vi göra ett extra ultraljud i vecka 24 och då borde man väl definitivt kunna se? Apropå att köpa grejer, jag blir hur stressad som helst av allt som finns. Jag är en sån som verkligen ogillar att shoppa. Jag kommer behöva massvis med hjälp av Er med vad son är absolut nödvändigt och vad som är totalt bortkastat att lägga pengarna på. Så har jag hittat den snyggaste barnvagnen, Emmaljunga mondial duo combi, Espresso Leatherette. Ska åka och provköra någon dag, men det kanske finns någon här som har synpunkter om den?

Har köpt en nu och vi hittade hjärtat på en gång vi med. Riktigt skönt. Känner mig oxå lugn nu. Tack för dit smabba svar
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Det där med namn är inte lätt. Vi tycker ganska olika. Har försökt med Signe och Sigrid. Men min fästman tycker det är för likt min pappas namn som är Sigvard men alla säger Sigge. Ev Ebba, Rebecca och Natalie som tjejnamn och Rune, Edvin och John som pojknamn. Vi har ju redan en Freja. Så Tor tycker ju fästmannen att barnet ska heta om det är en pojke. Men det går helt bort för mig.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag har gått upp typ 2 hg sedan jag plussa. Är i dag i v 15 (14+5). Vid förra graviditeten hade jag redan gått upp drygt 2 kg vid samma tidpunkt. Orkar inte äta så mycket och äter mer nyttigt än vid förra graviditeten. Men är väldigt olika. Plopps: är ju inte säkert du går upp mer än några kilo till. Det där går lite i peroder. Iaf va det så med mig när jag väntade första.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Blir också lös i magen av niferex. Men bättre det än stenhård. Är det fler än jag som ska gifta sigi sommar?

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    cupcakekiller skrev 2013-06-29 12:57:42 följande:
    Jag..Fast det visste du väl redan^^

Japp, det visste jag
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jar ingen panik denna gång. Men vid förra graviditeten så packade jag saker inför våran flytt. Vi visste inte om vi skulle kunna flytta innam den lilla kom. Men dagen innan bf flyttade vi och 5 dagar senare kom våran dotter till världen. Då levde vi 7 VECKOR UTAN BADRUM! Det va inte särskilt kul, men det funkade. Så ingen flytt under graviditeten denna gång. Det mesta finns ju redan. Dottern på 14, 5 månader har massa saker som den lille/lilla kan använda. Bara en till spjälsäng behövs och en tvillingvagn. Resten inhandlas när det väl behövs.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Några få plagg i stl 50, kan de nog använda någon vecka. Om du inte får en väldigt stot bebis. Köp sedan från stl 56 och uppåt. Fråga i affären annars. De kan sådant.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vad betyder boa som alla skriver? Inte lätt att förstå alla ord som används här hela tiden. Allt ska ju va förkortning på, även namn på barnen

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Är oxå dödstrött.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Personalen på apoteket sa att det kan ta lång tid innan man blir piggare av järntabletterna. Men är viktigt att järnvärdet stiger inför förlossningen. Så kämpa på med era tillskott. Det gör jag.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013