December bebis 2013
Har köpt en nu och vi hittade hjärtat på en gång vi med. Riktigt skönt. Känner mig oxå lugn nu. Tack för dit smabba svar
Det där med namn är inte lätt. Vi tycker ganska olika. Har försökt med Signe och Sigrid. Men min fästman tycker det är för likt min pappas namn som är Sigvard men alla säger Sigge. Ev Ebba, Rebecca och Natalie som tjejnamn och Rune, Edvin och John som pojknamn. Vi har ju redan en Freja. Så Tor tycker ju fästmannen att barnet ska heta om det är en pojke. Men det går helt bort för mig.
Jag har gått upp typ 2 hg sedan jag plussa. Är i dag i v 15 (14+5). Vid förra graviditeten hade jag redan gått upp drygt 2 kg vid samma tidpunkt. Orkar inte äta så mycket och äter mer nyttigt än vid förra graviditeten. Men är väldigt olika. Plopps: är ju inte säkert du går upp mer än några kilo till. Det där går lite i peroder. Iaf va det så med mig när jag väntade första.
Blir också lös i magen av niferex. Men bättre det än stenhård. Är det fler än jag som ska gifta sigi sommar?
Jar ingen panik denna gång. Men vid förra graviditeten så packade jag saker inför våran flytt. Vi visste inte om vi skulle kunna flytta innam den lilla kom. Men dagen innan bf flyttade vi och 5 dagar senare kom våran dotter till världen. Då levde vi 7 VECKOR UTAN BADRUM! Det va inte särskilt kul, men det funkade. Så ingen flytt under graviditeten denna gång. Det mesta finns ju redan. Dottern på 14, 5 månader har massa saker som den lille/lilla kan använda. Bara en till spjälsäng behövs och en tvillingvagn. Resten inhandlas när det väl behövs.
Några få plagg i stl 50, kan de nog använda någon vecka. Om du inte får en väldigt stot bebis. Köp sedan från stl 56 och uppåt. Fråga i affären annars. De kan sådant.
Vad betyder boa som alla skriver? Inte lätt att förstå alla ord som används här hela tiden. Allt ska ju va förkortning på, även namn på barnen
Är oxå dödstrött.
Personalen på apoteket sa att det kan ta lång tid innan man blir piggare av järntabletterna. Men är viktigt att järnvärdet stiger inför förlossningen. Så kämpa på med era tillskott. Det gör jag.