Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Tack! Det ska jag inhandla

MissKaos skrev 2013-09-07 20:11:47 följande:
    Hälsokosten!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag har tyckt nässugen varit toppen. Även använt mig av koksaltlösning i pipett som du köper engångs på apoteket. Varit en stor räddning till många nätter då det varit förkylt här hemma för att få lite sömn. Men smaken är som baken. Man får nog testa sig fram till det som passar bäst till bebisen. Har upptäckt att mina såkallade kärlekshandtag har försvunnit nu under graviditeten. Bebisen verkar "ät upp" kroppen på mig. Va helt annorlunda när jag väntade dottern. Då fastnade allt jag stoppa mig. Fler som blivit så med nr 2 i barnaskaran?

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Någon som har erfarenhet av phil & teds vagnar? Är sugen på en navigator. Men vill ha lite kött på benen innan jag köper vagn. Andrahand är det babytravel dublin som jag oxå är sugen på

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Hade inte jag heller gjort innan Behöver ha en syskonvagn ovh den sitter de som på tåg medans babytravel Dublin sitter de bredvid varandra. Det kommer bara va 20 månader mellan mina små underverk ♥ å då känner jag att det behövs en vagn som båda får plats i låter bra med en emmaljunga för din del. Är ett bra märke

Tuttiluttan skrev 2013-09-10 10:14:06 följande:
    Phil & teds? Har aldrig hört talas om de märket :-O Vi köpte oss en Emmaljunga duo sport.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har provat en babytravel Dublin och den tar ganska liten plats i bilen så man även kan packa andra saker i bagageluckan. P&t tar jätteliten plats i bagageutrymmet. Men har inte någon erfarenhet av den alls. 2 av mina bästa vänner har babytravel och de är supernöjda med dem då kan mam även ha bebisen mot sig när den använder liggdelen som är mycket positivt och inom en rimlig summa till att köpa. Har inte råd med att köpa en buggabo som kostar 14- 16 tusen för att få ha båda barnen mot mig hela tiden [quote=71054661][quote-nick]moruri skrev 2013-09-10 10:46:56 följande:[/quote-nick]Jag letar också efter en bra syskonvagn! Dock har jag lite svårt för de som är på "tåg". Tycker de verkar jättetråkigt, roligare om de kan kommunicera med varandra känner jag! :p hatar denna djungel av barnvagnar, kan det inte bara finnas två alternativ som heter " den perfekta vagnen" så hade det blivit så mycket lättare![/quo

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ska till bm kl 15 iidag. Ska bli spännande och se hur jag ligger till ni som väntar pojkar respektive flickor och som vet om kön. Hur är era magar? Min är bara utåtstående. Inget på sidorna som när jag väntade dottern. Jag vet inte vad det är för kön men börjar fundera på om det är en pojk denna gång då kroppen är helt annorlunda utformad.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har du fått åkt in i helgen? Vad hände och hur mår du?

Tuttiluttan skrev 2013-09-10 12:52:33 följande:
    Jag ska till barnmorskan imorgon. Har änsålänge inte fått nått sf-mått.. Kanske får jag veta imorgon.. Sist jag va där, ca 3v sen sa hon att man inte mätte så tidigt. Sen ska de bli otroligt skönt o få lyssna på hjärtljudet, speciellt efter helgens besök på förlossningen..!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Fy vad jobbigt. Tur att liten mår bra iaf. Ja, nu är det bara 100 dagar kvar va till bm idag och mitt sf-mått är 24. Ligger lite under medel. Hjärtljudet ligger på 146. Du får berätta hur bebisens hjärtljud ligger imorgon. Så himla häftigt och skönt att höra det slå ♥ imorgon är vi bara 2 siffriga äntligen! Nu får vi se till att klämma ut våra små så vi hinner hem och får fira jul med våra egna små familjer♥ längtar som en tok

Tuttiluttan skrev 2013-09-10 17:55:01 följande:
    Ja i fredags fick jag åka in. Har haft väldigt lite känningar av bebis. Förra veckan hade jag influensan o tog då olika medicin. ( medicin som man får ta enligt bm ) Jag blev bättre men för varje dag som gick kände jag mindre, ringde då förlossningen och bad om tips.. Dom ville genast kolla upp bebisen, de är sällan bebis märker av att mamman är sjuk eller blir påverkad men de kan hända så därför ville dom göra en check up! Allt va bra, men känner ändå mig lite orolig, så ska bli extra skönt o träffa bm imorgon! Hur går de för din bebis? Idag har vi 100 dagar kvar

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Helt rätt att jag heter Maria å min man heter Niklas om du inte räknat ut det är så spännande nu även fast jag har en dotter på ca 17 månader hemma så längtar jag verkligen efter en till liten bebis. Njuter varje sekund av min graviditet som går.

Tuttiluttan skrev 2013-09-10 21:34:19 följande:
    Absolut ska jag berätta hur de gick! Just nu känner jag av bebis i magen men känns ändå mycket bättre av o veta från bm att allt är bra Imorgon är vi äntligen 2 siffriga, haha mannen sa precis detsamma! Han kunde inte riktigt fatta att vi är så nära Jag hoppas verkligen dom vill ut i tid eller innan så julen blir komplett Tänkte nyss på en lite rolig grej, vi har BF båda den 19/12... Jag förmodar du heter Maria iom ditt nick, Maria är även mitt namn

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag bor i Värmlands djupa skogar jag kommer inte börja ställa i ordning något före typ v 37-38 då jag känner att det inte är hela världen om det inte skulle va klart om bebisen skulle komma tidigare. Har mina föräldrar som grannar och de kan ju alltid skruva ihop spjälsängen under tiden vi är på bb. Tror vi skruva ihop spjälsängen en vecka innan bf då vi bodde på 2 ställen i väntan på att få badrummet fixat. Det dröjde drygt 8 veckor innan det va klart men vi bestämde oss för att bo i huset iaf. Lägenheten va på 3e våningen utan hiss som ni. Vi hade dock tapetsera ombi barnrummet då det va heltäckningsmatta på golvet sedan 30 år tillbaka och mannen är allergisk mot katt som bott i huset innan. Vi valde vit tapet/söät fiberduk som vi måla vitt för att måla något roligt mönster på när vi visste barnets personlighet. Är fortfarande lika vitt 17 månader senare då vi ej fått tummen ur till att måla något än. Blev en hel uppsats känner jag. Hoppas du fatta hälften av vad jag svamlade om iaf har idag haft en sådan där gråteftermiddag/kväll då inte något går som jag vill. Är en riktig prövning att ha en 17 månaders hemma och va gravid samtidigt. Jobbigt är det vissa stunder men tror vi kommer få dubbelt tillbaka dom är tusen gånger bättre när de väl kan leka med varandra ♥ skönt att alla värden såg bra ut för dig hos bm idag vad är du för årsmodell? Jag är 85a

Tuttiluttan skrev 2013-09-11 09:56:56 följande:
    Ja jag förmoda att han hette så Var bor ni i detta avlånga land? Själv bor jag i Skåne Årets jul kommer bli ngt alldeles speciellt, oavsett bebis anlänt eller ej så kommer de inte alls bli sig lik övriga år Jag ser så fruktansvärt mycket framemot december! Satt o fundera på igår när man kan börja graja o dona här hemma? Ta fram spjälsängen, bädda den och fixa med vaggan osv osv.. Skulle lätt kunna börja nu, men de är väl kanske lite väl tidigt än? Vi har ju dessutom lägenheten till försäljning, visserligen har ingen varit o tittat på den sen vi la ut den, det kan dock vända fort o då kanske jag står här och har donat med allt och så måste vi packa ner allt igen pga flytt.. Meeen åhhh vad jag är sugen

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013