Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Jag har oxå planer på att baka inför både jul och till de som ska komma och titta på inderverket ♥ får nog ge mig på att frysa in lite mat som misskaos för lär nästan inte hinna med det på dagarna i början innan man får någorlunda rutin på allt.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Nej, platsen i lägenheten va jag inte heller orolig för. Mest att jag skulle bli sittandes inne för att det skulle kännas krångligt med att dra vagnen upp och ner för 3 våningar. Med plats anpassar man sig väldigt lätt tror jag. Nu när vi har ett hus på 4 rum och kök och biyta spm är 60 kvm så vill man ha ännu större känns det som. Man är helt enkelt bekväm av sig. Men vi måste börja röja ur rummet som är tänkt till bebisen även om den inte antagligen kommer sova där den första månaden. Men är den som sin storasyster vill den sova i eget rum tidigt. Hon flyttade till eget rum då hon va 2 månader. Det bästa vi gjort för alla 3. Vi sover mycket bättre på nätterna och är mer utvilade och kan busa mer på dagarna. Har nu på morgonen tagit in dottern till mig då hon fick välling för att få mysa en stund och hon somnade om bredvid mig som hon typ aldrig gör. Så har njutit för fullt ♥ ja, dessa gråtdagar har det varit väldigt lite av denna graviditet jämfört med förra. Då fanns det verkligen ingen stoppknapp att trycka på. Räckte med att någon sa något annat än vad jag tyckte. Va så otroligt jobbigt när de dagarna infann sig. Fast ändå fascinerande hur kroppen funkar iaf med dess hormoner. Idag ska det bära av till Örebro för att gå på lek och buslandet med 2 mammor jag ej träffat förut som oxå ska ha barn i december. Dka n li spännande vad bjuder din dag på för roligheter?

Tuttiluttan skrev 2013-09-11 21:58:10 följande:
    Gud va de låter mysigt, Värmlands djupa skogar! Jag bor så sydligt man kan i Sverige, eller nästan. Bor inte alls långt ifrån Sveriges sydligaste udde! Jag har en känsla av att vi inte kommer få sålt lägenheten nu heller, har försökt i omgångar men de står still tråkigt nog.. Vi har ställt in oss på att börja vår familj här, plats har vi även om det är en 2:a, är mest våningsplanet som jag hänger upp mig på, men vi får ju försöka få de att gå iaf! Jag tror inte jag kommer kunna hålla mig så länge som dig Ska iaf plocka upp sängen i helgen och börja måla den, har en vit spjälsäng som ska ha komönster på sig Har lite dille på kor! Ni får måla era mönster när ni känner för de Även om de skulle gjorts för längesen Man ska göra de när suget och tiden faller på plats! Usch för gråtdagar, har själv de emellanåt kvittar vad man tar sig an man bara fortsätter gråta.. Tur är ju iallafall att dom inte är varje dag! Låt dig själv ha känsliga dagar, de är en del av hela grejen! Även om de är extra tufft när du har en liten! Årsmodellen på denna kvinna är 84:a Och mannen är en 78:a

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Kom ihåg att alla magar ser olika ut! Du har en alldeles lagom stor rund fin mage ♥ du har ju det finaste som finns på insidan av magen som ni snart ska få träffa! Njut, om några månader kommer du skratta åt allt som hormonerna ställt till med kram

Tuttiluttan skrev 2013-09-12 20:41:29 följande:
    Vilma ( hunden ) är helt fantastisk. hon är otroligt duktig på att anpassa sig! Så är helt övertygad om det kommer lösa sig, ska bara hitta bra rutiner  Hon blir snart 10år, så tur är ju att hon inte drar så fasligt mycket längre utan mer lunkar fram  Annars nu idag hade jag ett smärre gråtanfall, mannen går runt här hemma och ser så snygg ut och jag själv känner mig så plöffsig.. Usch, första gången det ramla över mig.. Hade så gärna velat ha den dära snygga bebbe magen men min mage är inte så rund och snygg som era  

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Va på babyprofsen igår och hämta min box. Det är ju bara vissa barnems hus som kursat. Inte babyprofsen. För att gå något skrivet i tunn text under inlägget så skriver du det i rutan under posts inlägg. För att det hela tiden ska stå något där får du gå in på fina inställningar. Vet ej exakt vart det står men tror du hittar det. Kallas sidfot.

Tuttiluttan skrev 2013-09-13 10:18:43 följande:
    Tack! Den sista boxen du länka, där står man ska hämta på barnens hus eller babyproffsen! Nu har ju barnens hus kursat här nere iaf hos oss, hur är de med babyproffsen? Har vi de hyfsat nära?!

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Är det billigare att köpa barngrejer och vagnar i Danmark? Eftersom allt går o konkurs? Jag har noll koll på vad det kostar i andra länder jämfört med Sverige.

Mirella85 skrev 2013-09-13 10:37:42 följande:
    tyvärr det närmaste för oss som finns kvar är babyproffsen i lund. alla babyproff och barneshus i malmö är i konkurs tyvärr.. så vi har inte så många val här i södra skåne.
    Har värdenst underbaraste son <3

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Grattis Stina till er maximilian även om han är så liten. Önskar er alla lycka som finns och att han växer och blir stor o stark. Kram ♥

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Superfint ♥ vi kommer ha en brun säng som matchar dotterns säng blir Ullared nu på onsdag. Får se vad jag hittar då. Tar det som det kommer. Vet ju inte hur länge jag orkar gå där inne. Men det blir nog bra iaf

Tuttiluttan skrev 2013-09-14 14:39:59 följande:
    Såhär blev slut resultatet, mycket nöjd! Skulle bara måla men suget efter att "bygga bo" gick inte att stoppa så de blev att bädda och göra fint i sängen! Satt sedan en stund o bara titta och då kom tårarna! Vår dröm är snart vår verklighet! Tänka sig att vi äntligen skulle få möblera till en liten! Efter att ha kämpat för detta i 8år så känns de ofattbart! Men nu så, nu är de även vår tur

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har du som vätskefyllda blåsor på händerna? Va iväg för flera månader sedan och de sa att det va eksem. Vill inte försvinna även fast jag använde hydrokortison och cano derm. Men gissar på att det har med hormonerna i kroppen att göra. Tycker du jag ska vara orolig? Berättade ju att jag va gravid när jag va till läkaren.

MissKaos skrev 2013-09-16 14:07:48 följande:
    Provtagning imorgon pga klådan. Hoppa det inte är Hepatos... *gulp*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag kommer använda min "vanliga" vinterjacka som jag köpte när jag väntade dottern. Får se sen om jag kommer i min riktiga vinterjacka någon månad efter om jag har tur. Man har ju inte sin vanliga form direkt efter fl så behöver ju något att ha på sig fram till man kommer i den iaf.

Ireth81 skrev 2013-09-16 14:59:35 följande:
    Tjejer... Hur ska ni göra med vinter jacka? Jag har funderat på om det är värt att köpa en mamma jacka eller om jag ska köpa tjocka stickade tröjor och stora munkjackor istället och sedan typ ha en poncho över,.. Känns onödigt att lägga 700-800kr för en mamma jacka... Har en stor jacka som jag hoppas jag kan ha men är nyfiken på hur ni tänker göra

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Har fått min GP beviljad och får gå hem den 20 oktober, men kommer gå hem redan den 14 då jag tagit lite extra semester Är snart framme i Ullared. Har bokat stuga så vi kan stå på låset i morgon kl 8 så vi kan köra järnet innan det blir för mycket folk. Såg att de fått fram julsakerna. Å alla leksaker som ska shoppas

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013