idiis skrev 2013-12-02 15:16:58 följande:
Hej! Har aldrig skrivit tidigare utan bara läst. Men idag kände jag att de kom massa frågor jag känner mej oroad över så hoppas de e ok att jag skriver.. Var på BMM idag, där sf måttet var samma som för två veckor sedan, bebisen är inte fixerad ännu så hon sa de inte kunde bero på att bebis sjunkit ännu. Sen sa hon att om de e samma nästa ggn dvs om 2 veckor ville hon skicka in mig, men då är det bara två dagar till bf liksom. Fråga om jag ska komma på xtra kontroll nästa vecka men de tyckte hon inte behövdes :S bör jag oroa mig? Har varit "liten" enl alla under hela min graviditet.. Är i vecka 37+4 idag. Sen en annan grej, haft gul/grön (ursäkta beskrivning) flytning som jag idag fick lämna odling på efter mkt tjat.. Massa saker som jag nu går å oroar mig för.. Om de e stafylokocker så sa läkaren att de inte vill man ska föda.. Men får svar om 3 dgr... Ursäkta långt inlägg!
Jag tycker du ska söka till förlossningen! I Göteborg har vi atenatalmottagningen som är som en akutmottagning för gravida. Dit kan man söka och få göra undersökningar om man är orolig. Jag hade nog gärna velat göra ett tillväxtultraljud om magen inte har växt. Tror inte det är någon fara men för din egen skull. Kan inte flytningen vara slemproppen? Låter som det. Den kan ju gå flera veckor innan förlossningen.
MARlA skrev 2013-12-02 12:54:58 följande:
Jag tror absolut det du gör räcker, du verkar vara en väldigt förstående, snäll och omtänksam person och mamma. Din tjej behöver nog bara få gå igenom denhär krisen med sin familj som stöd.
Tack vad gullig du är! Känns mkt bättre! Kram