December bebis 2013
Kan bara föreställa mig hur tufft det är med så lite sömn och en aktiv 18 månaders. Jag tycker det är beundransvärt. Jag kan tycka det är tufft stundtals med min 5,5 åring och bebis. Jag kan lägga mig på dagen och vila för hon kan sköta sig själv. Här är det andra saker som är jobbiga. Dotterns för tidiga 6 års trots, hon krisar rejält. Hon slår i dörrar, gapar, skriker om hon inte får som hon vill vägrar ta på sig kläder när vi ska ut vill gå i sommarkläder typ. Hon vill plötsligt inte äta mat. Allt är en kamp. Mellan detta är hon underbar. Hjälpsam och väldigt stor och redig. Dottern har alltid haft stormiga trotsperioder, hon är ett aktivt barn och som bebis och liten toddler var det väldigt tufft. Därför har det aldrig funnits i min värld att skaffa barn tätt. Det känns lite tråkigt nu eftersom barnen aldrig kommer leka tillsammans som dina kommer kunna. Tror nog det vänder nu med Lisens sömn. Det brukar ju rätta till sig relativt snabbt! Ludwig har också ont i magen på nätterna framförallt mellan 03-08 han knorrar och gnyr mkt. Hoppas du får sova gott i natt. Man blir i det närmaste tokig om man inte får sova. Oj detta blev jättelångt.