• Plopps80

December bebis 2013

Varit på jul på Liseberg idag. Ludwig sov 5 timmar i sträck. Fick väcka honom på ett café och amma sen somna han om igen. Smidigt

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-12-29 11:38:37 följande:
    Elsa En vecka och en dag. Sover sött i babysittern. I spjälisen sover hon ca 15min. I den här timmar.. Den står på medar så den gungar lite när hon rör sig, kanske är det sövande? Har fått en kräkbebis.. Oj oj vad hon kräks.. Alltså -det är inte ngt jag oroar mig över men det är tur vi har stor tvättmaskin! Mjölken har runnit till minst sagt, och hon är lite glupsk. Så får hon lite hicka eller så slår överfyllnadsskyddet till *blurp* Och så bajsas det. Hon fiser ju värre än vad gubben gör efter ärtsoppa.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Gullig Ludwig är i 5 veckorssprånget nu. Märks för han kräver mer närhet b
  • Plopps80

Det där med ansvaret över maten att det bara är jag som kan trösta bebisen via min kropp det upplevde jag som väldigt jobbigt bägge gångerna i början. Nu har jag börjat vänja mig. Men amningen är bara inte min grej. Jag gör det för att jag har mjölk och för att jag vill att han ska få antikroppar och sånt via min mjölk. Längtar väldigt mycket till han blir större så han kan äta gröt och dricka välling. Jag avskyr att vara så låst som man är när man ammar. Sen är det fasligt smidigt. Inga flaskor att rengöra och man slänger bara fram bröstet på natten och ammar i sömnen. Det finns fördelar helt klart. Sen är allt jag kan tänka på att få sova en hel natt ostörd och det går inte när man ammar.

• Plopps80

Så tydligt att Ludde är i ett utvecklingssprång. Vår annars så nöjda lille kille s sover ibland 5 timmar i sträck i vagnen på dagen har idag inte sovit mycket. Han kan inte ligga själv alls och är inte helt nöjd i famnen heller. Vill amma varje 1,5 timme på dagen. Han är sig inte alls lik. Är lustigt hur denna boken växa och upptäcka världen stämmer in så på pricken. Hoppas det snart går över och man får se första leendet. Det väntar vi på här hemma!

• Plopps80
    FiaFunderar skrev 2013-12-29 16:21:07 följande:
    En nyfödd Lisen... Här har mjölken runnit till riktigt ordentligt redan och Lisen får i sig riktigt ordentligt med mat. Imorgon ska vi in till BB och väga. Lisen uppför sig exemplariskt. Äter, sover och skiter. Hennes röst har vi inte hört ännu. Inte ett pip. Så hon verkar vara som sin syster som inte grät en enda gång de två första veckorna. Skönt när de är nöjda!

Jättesöt
  • Plopps80

Har köpt massa fina kläder till min dotter i olika färger men det enda hon tagit på sig mellan 2,5 år till nu 5,5 år är rosa och lila. Ludwig har inget rosa. Jag gillar rosa.... Tycker det blir väldigt överdrivet om man inte får klä sina barn som man vill. Och det jag tycker är dummast är att om pojkar har rosa så är det sååå fint och bra men har en tjej rosa är hon ett offer ungefär. Blir ju helt skevt.

• Plopps80
    Felinne skrev 2013-12-30 10:24:58 följande:
    Intressant. Kan absolut rekommendera dig att läsa den boken. Tror du skulle gilla den

Tvivlar på att jag skulle gilla den. Har skrivit det tidigare. Genus är inte min grej! Men nog om det.
  • Plopps80

Mannen är vrålförkyld. Snoret rinner och ögonen likaså. Han nyser hela tiden och mår pest. Ludwig nyser också hela tiden och är täppt i näsan. Hoppas inte det är någon allvarlig förkyldning. Jag känner mig som att jag ska bli sjuk också nyser och känner mig matt i kroppen. Så jävla tråkigt vi skulle ha folk här imorn på nyårsafton men det lär inte hända nu. Mannen ligger och jag har fulla ansvaret över barnen. Blääää är på sjukt dåligt humör och uttråkad till tusen.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-12-30 11:21:14 följande:
    ..Håller med dig! Sitter och budar på ett VÄLDIGT rosa klädpaket på Tradera. Den stora frågan är väl att detär bekvämt för bebisen. Och att barnet passar i det som man tar på? Min son vill inte ha rosa/lila. Tänker inte tvinga honom! Han vill ha kläder med Angry Birds. Blixten etc som är coolt enl honom. Gärna röda byxor det brukar han be om. Sen har han valt en klänning till sin lillasyster -han såg den på tradera- lär få buda hem den. Jättefin med bondgårstema. Grannarnas dotter -En av Isak bästisar- gillar med Blixten så hon har blixtentröjor. Ser inte problemet alls: Ett tag hade dom likadana Hallo Kitty Kalsonger.. Jättekul enl dom. Nu vill han bara ha boxer kalsonger det är tydligen bekvämare.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Nä man kan inte tvinga sina barn! Det med kläder är väldigt stort i många barns värld. Min grannes son vill bara ha rosa och klänning. Han har som oftast rosa sommarklänning på sig. Trivs han så är det ju bra. Dock får han väldigt mkt uppmärksamhet över kläderna. Många påpekar hur fin han är även när han bär andra rosa plagg. Då blir han ju mer uppmärksammad för hur han ser ut än för den han är och det är ju just detta många inte vill ang sina flickor. Läste lite om boken rosa farlig färg och folk verkar anse att pojkarna redan har alla förutsättningar från födseln och det har inte flickor. Jag håller inte alls med om det! Jag tycker det blir fel för pojkarna!
  • Plopps80

Jättefina kläder miss k speciellt sista setet är totalt min smak! Har 13 kg att gå ner. Fick boken träning för nyblivna mammor i julklapp. Måste köpa en pilatesboll. Är sjukt sötsugen när jag ammar. Vräker i mig saft och läsk och äter godis hela tiden. Har gått ner från 98 kg till 81 kg. Går inte upp hur mkt jag än äter men går inte heller ner. Känner mig inte så motiverad men inga kläder passar inte ens mina värsta tjockisjeans! Går runt i mammajeans/leggings. Känns så obehagligt. Är verkligen fet och dallrig. Uch.

Svar på tråden December bebis 2013