December bebis 2013
Varit på jul på Liseberg idag. Ludwig sov 5 timmar i sträck. Fick väcka honom på ett café och amma sen somna han om igen. Smidigt
Varit på jul på Liseberg idag. Ludwig sov 5 timmar i sträck. Fick väcka honom på ett café och amma sen somna han om igen. Smidigt
Det där med ansvaret över maten att det bara är jag som kan trösta bebisen via min kropp det upplevde jag som väldigt jobbigt bägge gångerna i början. Nu har jag börjat vänja mig. Men amningen är bara inte min grej. Jag gör det för att jag har mjölk och för att jag vill att han ska få antikroppar och sånt via min mjölk. Längtar väldigt mycket till han blir större så han kan äta gröt och dricka välling. Jag avskyr att vara så låst som man är när man ammar. Sen är det fasligt smidigt. Inga flaskor att rengöra och man slänger bara fram bröstet på natten och ammar i sömnen. Det finns fördelar helt klart. Sen är allt jag kan tänka på att få sova en hel natt ostörd och det går inte när man ammar.
Så tydligt att Ludde är i ett utvecklingssprång. Vår annars så nöjda lille kille s sover ibland 5 timmar i sträck i vagnen på dagen har idag inte sovit mycket. Han kan inte ligga själv alls och är inte helt nöjd i famnen heller. Vill amma varje 1,5 timme på dagen. Han är sig inte alls lik. Är lustigt hur denna boken växa och upptäcka världen stämmer in så på pricken. Hoppas det snart går över och man får se första leendet. Det väntar vi på här hemma!
Har köpt massa fina kläder till min dotter i olika färger men det enda hon tagit på sig mellan 2,5 år till nu 5,5 år är rosa och lila. Ludwig har inget rosa. Jag gillar rosa.... Tycker det blir väldigt överdrivet om man inte får klä sina barn som man vill. Och det jag tycker är dummast är att om pojkar har rosa så är det sååå fint och bra men har en tjej rosa är hon ett offer ungefär. Blir ju helt skevt.
Mannen är vrålförkyld. Snoret rinner och ögonen likaså. Han nyser hela tiden och mår pest. Ludwig nyser också hela tiden och är täppt i näsan. Hoppas inte det är någon allvarlig förkyldning. Jag känner mig som att jag ska bli sjuk också nyser och känner mig matt i kroppen. Så jävla tråkigt vi skulle ha folk här imorn på nyårsafton men det lär inte hända nu. Mannen ligger och jag har fulla ansvaret över barnen. Blääää är på sjukt dåligt humör och uttråkad till tusen.
Jättefina kläder miss k speciellt sista setet är totalt min smak! Har 13 kg att gå ner. Fick boken träning för nyblivna mammor i julklapp. Måste köpa en pilatesboll. Är sjukt sötsugen när jag ammar. Vräker i mig saft och läsk och äter godis hela tiden. Har gått ner från 98 kg till 81 kg. Går inte upp hur mkt jag än äter men går inte heller ner. Känner mig inte så motiverad men inga kläder passar inte ens mina värsta tjockisjeans! Går runt i mammajeans/leggings. Känns så obehagligt. Är verkligen fet och dallrig. Uch.