• Plopps80

December bebis 2013

Tack iralais! Ludwig har pyamas med fot på. Han sover tätt intill mig. Har en lite tjockare filt på honom. Vi har rätt svalt i sovrummet. Jag sover i bh och trosor. Vi samsover hela nätterna för tillfället. Vill att han ska somna i sin egen säng på kvöllen men det får väl bli när han blir 2-3 månader.

• Plopps80

Sarak fortsätt med dropparna!! Det skadar inte! Magdroppsrna är jättebra jag ger de till Ludwig varje dag, sempers droppar. Goda bakterier han har sällan ont i magen ger det för att det är bra. Fattar inte heller folk som inte tar av bebisarna inne. Jag viker undan täcket och drar ner dragkedjan på overallen bara jag går in en snabbis på Ica!

• Plopps80

Sarak var också beroende av nässpray förra gravven. Tog mig ur det med mkt möda och stort besvär. Du får testa med bröstmjölk

• Plopps80

Ludwig sov i sin säng till 02:30 i natt! Han somnade 22 i famnen och 23 la mannen ner honom i sängen. 02:30 vaknade han och åt och då fick han ligga kvar i min säng. Sen åt han 3 ggr mellan 05:30-09:30. Jag sov rätt oroligt när han sov i egen säng men det är väl en vanesak. Gjorde som du sa miss kaos. Lindade in honom i en filt som han somnade i och sedan la ner honom med. Då blev det inte kallt.

• Plopps80
    moruri skrev 2013-12-27 11:28:47 följande:
    Värsta av det värsta har hänt. Min sambos syster dog idag då hon skulle föda barn. Finns inga ord. Sorgen är så jäkla tung. Vet inte om deras son överlevde... Jävla piss afrika..

Beklagar. Vad fruktansvärt.
  • Plopps80

Jag vilade så mycket som möjligt. Man behöver verkligen all kraft till förlossningen. Kan ge tips under själva förlossningen och det är att inte ligga still. Under min första fl låg jag till sängs och inget hände. Denna fl satt jag på en pilatesboll och vickade på höfterna och var uppe och gick mm. Allt gick mkt smidigare och jag kände att jag hjälpte bebisen neråt i bäckenet.

• Plopps80

Min BVC sköterska är verkligen för samsovning fast nu får hon ju inte säga det. Har samma som för 5,5 år sedan och då rekommenderades man varmt att sova tillsammans. Märker att hon fortfarande tycker det är bäst för barnet men det kan hon inte säga. Kommer prova att lägga Ludwig i egen säng men kommer inte ta någon strid. Tror inte det är någon fara om barnet ligger på sida/rygg och har en egen filt/täcke. Forskarna är tydligen inte överrens om att det skulle öka risken för psd med samsovning. Om ett par år är råden helt andra. Ludwig har gått upp från 4165 gram till 5165 gram på fem veckor. Han har växt 4 cm på längden och huvudet har ökat med 2 cm. Han är en mkt harmonisk kille. Helt tvärtemot dottern som föddes med hett Temprament och hade kolik i 3 månader. Har svårt att tro på att min bebis är så här lugn och tillfreds. Han trivs i famnen med att bara ligga och titta. Dottern gick vi runt med i timmar på kvällarna. Hade jag fått Ludwig som första barn och dottern nu då hade chocken varit total. Nu är jag mest förvånad. Har bara hört talas om sånna här bebisar.

• Plopps80

Tuttiluttan jag stöttade också upp med ersättning i början med bägge barnen. Har bara behövts en vecka eller så sedan har mjölken runnit till och det har räckt med mjölk. Att bli mamma är en enorm omställning och känslorna rusar! Jag fick lätt förlossningsdeppresion med dottern. Ansvaret kändes överväldigande. Jag var väldigt harmonisk de två första veckorna med Ludwig nu men tredje veckan krisande jag lite. Kände plötsligt att ansvaret med två barn blev för mycket känslan av att jag börjat om igen herregud. Så kände jag. Pratade med min underbara BVC sköterska som tig sig massa tid att prata med mig. Då blev allt bättre. Mitt mående med dottern gick upp och ner i 8 månader. Värst de tre första men med Ludde höll känslorna bara i sig i tre dagar.

• Plopps80

Tuttiluttan bebisen och mamman är i symbios med varandra i början. Du är maten och tryggheten. Han får ge sig till tåls. Jag har inte velat släppa ifrån mig Ludwig alls. Men nu är han 5 veckor och jag släpper kontrollen mer och mer. Du har burit barnet i 9 månader du ska amma mkt så att mjölken kommer igång. Hälsa mannen att det inte kommer vara så här för evigt utan bara den första tiden. Tänk sen när bebisen blir äldre och äter mat och dricker välling då kan du ta en heldag på stan och mannen får mysa hela dagen. Han får ta bebisen när du inte ammar eller när hon somnat. Så är det när bebisen är liten.

Svar på tråden December bebis 2013